Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser jeg må opp med kaloriinntaket ja. FAEN.

Trenger strengt talt ikke den oversikten for å finne ut det, dessuten er den veldig generell og gjennomsnittlig. Hvis vekta står stille spiser du mer. Hvis vekta går ned spiser du mer. Hvis vekta går opp fortsetter du å spise som du gjør. (Selvfølgelig gitt at ikke 70% av det er fett, da bulker du litt for mye :p )

Lenke til kommentar

Går i utgangspunktet opp fortsatt, men jeg tror jeg kan legge på meg enda mer muskler. Ligger vel på rundt 3000kcal nå og går opp kanskje 100g per uke.

edit. det skal sies at jeg er blitt veldig urutinert med spisinga etter at jeg begynte å jobbe igjen. det går timevis mellom hvert måltid, og jeg må ofte ta skippertak kalorimessig om kvelden, og det liker jeg egentlig ikke.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Ja, det var jeg klar over. Men tenkte det var typisk melk i kantina dere fikk, ikke fløte. Hvordan er matordningen deres på jobb, egentlig? Hva får dere, hvilke måltid er det osv?

Koldtbord som suppleres med laks og egg på torsdagene. Skummet, lett og helmelk. Masse juicer og saft. Blander kaffefløten i helmelka nå, begynner å bli fritt og kantinedama lurer litt :p
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dorian Yates's OFF-SEASON DIET!!!!!!!!!!!!!

OFF-SEASON DIET

·30 minutes before first meal : 6000 mg. BCAA, 10 gr. glutamine, 5 gr. liquid creatine.

1.- 14 Egg whites 2 yolks, 2 cups of Oatmeal (no cooked)

1 banana, 3 toasted bread, 100 gr. of jelly,

omega–3 2000 mg., 2 gr. of C vit, 1000 iu. E vit

2.- 2 cups of Mega Mass 4000 (1.200 calories) or any other weight gainer

3.- After workout:

100 gr .maltodextrin, 2cups Whey Protein,

10 gr. Glutamine, 10 gr. liquid creatine,

2 potasium tabs, 6000 mg BCAA.

4.- 300 gr. of chicken breast, 600 gr. of rice.

5.- 125 gr. pasta (no cooked)

300 gr. of lean meat, 2 gr. vit C, 2000 mg omega-3

6.- 300 gr. of lean meat

500 gr of baked potato, 1 cap Soy Lecytine, 1000 iu E vit.

7.- 1 ½ cup of oatmeal

10 eggs whites, 1 yolk, 50 gr. of turkey ham

Calcium 1 gr., 5 mcg zinc, 6000 mg. BCAA, omega-3 2000 mg.

10 gr. of glutamine

8.- 2 cups of Mega Mass 4000

% of Calories aprox: Protein: 27% ( 500 gr.),

Carbs: 56% (850 gr.), Fats: 16% (120gr.)

Total Calories aprox: 8.600 cals. a day.

3 times a week eat 3 Big Mac, Large Pizza, Ice Cream plus the diet to get 10.000 cals. a day.

Lenke til kommentar

3000kcal og då er du i overskudd?!!?

Hva prøver du å si, Thor? Ikke at han trenger 10 000 kcal håper jeg, for det gjør han ikke.

Jeg bruker egentlig ikke å telle kalorier, men i gjennomsnitt tror jeg ca. 3600kcal er et fornuftig nivå å ligge på for min del.

Lenke til kommentar

3000 er vedlikehold på 90kg det.

Veier man under dette er det overskudd ved normal aktivitet.

En på 100kg ca deffer på 3000.

Kor får du dei talla frå? Kjem vell VELDIG ann på aktivitetsnivået og muskelmasse eller?

Syns 3000kcal høyres drøyt lite ut.

Hva prøver du å si, Thor? Ikke at han trenger 10 000 kcal håper jeg, for det gjør han ikke.

Nei, at han treng 100 000kcal for overskudd.

Lenke til kommentar

Kor får du dei talla frå? Kjem vell VELDIG ann på aktivitetsnivået og muskelmasse eller?

Lite med 3000 kcal for ein på 90 kg? Sjølvsagt er det avhengig av aktivitetsnivå. Korleis skal ein kunne definere den slags utan?

3000 kcal er circa for ein på 180 cm, 90 kg og moderat aktivitet.

http://www.1percentedge.com/ifcalc/

Jeg bulker på ca 2100 kcal og veier 83kg... :D

Du er altså 1 meter høg? :huh:

Ny "sjokomelktest" - der den som fikk terningkast 1 på forrige test er blant toppen.. :) :) :)

En av testens vinnere, delvis fordi den er såpass liten.

comment_7wFrp7axka0FJ8Ic8qT8nYUbhweG14cb.jpg

Faen for ein ubrukeleg gjeng som gjennomfører dei testane der. Av og til lurer eg på om det blir utført av personar på vaksenopplæringa, som avveksling til å spikre paller.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, at han treng 100 000kcal for overskudd.

Jeg prøver på påpeke at det er generellt og ved normal aktivitet.

33kcal pr kg er normen for vedlikehold og bulk går opp til 44kcal pr kg .

Det er det tallet man begynner på før man gjør de personlige tilpasninger.

Da jeg veide 90 spiste jeg 3500-3700 kcal med trening 3x uke og student på skole uteom og 10 timer lagerarbeid i uka. Det var perfekt overskudd for min aktivitet som er ganske så normal for en student som trener.

Lenke til kommentar

Sjølvsagt er det individuelt, syns bare at 3000kcal for overskudd høyrdes veldig lite ut.

For maaange sider tilbake diskuterte me det med kaloriforbruk utifrå ein formel, og då kom eg på oppmot 4800-5200kcal bare for å vedlike holde.

Ja, det er ekstremt, men så blir det mellom 2 og 8 timar trening om dagen, varierar veldig.

Men for ein vanleg person utan spesielt mykje muskelmasse, syns eg 3000kcal for å gå opp i vekt høyrdes lite ut men...då er det sikkert ganske moderat med bevegelse uten om styrketrening 3 gonger i veka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...