Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ble ikke du frisk nettopp?

Joda, men det var en helt annen skade!

 

Dette plager meg ikke så mye innen trening egentlig, da jeg ikke fokuserer så mye på beina, men det gjør så helvetes vondt! Dessuten er det kult å kunne gå uten å se ut som en handicap

6260464[/snapback]

Ser ut som handicap etter hver bentrening i to dager :D

Lenke til kommentar
Da harru kjørt hardt med stil ;)

6261291[/snapback]

njaa, 12reps a 60kg. 3 sett. :\ men med teknikken min så går den tungt opp fra og med sjette reppen, så det blir en del belastning

 

jo oftere man trener, jo mindre stiv/støl blir man. stivhet og ømhet er et godt tegn på at muskeln fikk seg et hardkjør og trenger tid på å bygge seg opp igjen.

6262996[/snapback]

har trent benk 3 dager i uka i ett år, men dette har kommet de siste månedene. bør jeg ta pause fra benken de treningsdagene jeg kjenner det?

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Wtf gjør dere mot strekkskader?

 

Har fått en kjempestrekk på baksiden av låret, klarer omtrent ikke å gå!

6260356[/snapback]

 

Prøv den der smertestillende gel greia, brukte det en del i min tid som stiv og støl fotballspiller :p

 

Ellers hjelper massasje, enda bedre hvis "partneren" din bruker olje eller noe sånn. Kan også prøve å tøye ut muskelen, er vel det som vil funke best.

Lenke til kommentar

svømte etter trening i går, en halvtime ca. Har kjente det i beina i hele dag, særlig i hofteleddene av alle ting. Merker det er veldig bra trening, og jeg kjenner at det er godt for kroppen generelt, belaster ingen deler av kroppen liksom. Kommer nok til å ta en tur eller to i uka fremover nå.

Lenke til kommentar
Da harru kjørt hardt med stil ;)

6261291[/snapback]

njaa, 12reps a 60kg. 3 sett. :\ men med teknikken min så går den tungt opp fra og med sjette reppen, så det blir en del belastning

 

jo oftere man trener, jo mindre stiv/støl blir man. stivhet og ømhet er et godt tegn på at muskeln fikk seg et hardkjør og trenger tid på å bygge seg opp igjen.

6262996[/snapback]

har trent benk 3 dager i uka i ett år, men dette har kommet de siste månedene. bør jeg ta pause fra benken de treningsdagene jeg kjenner det?

6263154[/snapback]

Det er ekstremt viktig å lære seg til å lytte til kroppen. Dette er det beste man kan gjøre for å hindre skader og etc. Men hvorfor kjøre benk 3 dager i uka? For meg høres det ut som du kjører brystet altfor mye. Kan hende du har meget god restutisjon, og jeg vet ikke hvor lange du har trent, men 3 dager med 12 reps a 3 sett er mye. Anbefaler deg på det sterkeste til å gå ned til maks 2 benk økter i uken, og heller kjøre litt hardere på disse. Personlig hadde jeg aldring klart å restituere meg hvis jeg hadde trent slik som dette.

Men som sagt hvis du begynner å få vondt, så kan det være lurt å lytte til kroppen og ta det rolig en periode. Og ta en pause 1 til 2 uker, det er ingen ting med tanke på det lange treningslivet du har foran deg :thumbup:

Endret av kengdal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...