Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns det er morsomt at den generelle meningen her ser ut til å være "Du kan fjerne fett ved både kardio og styrke, altså ikke gjør kardio" :p

For all del, kombiner kardio og styrke. Det er flott det, men det er noe man må satse på etter at man har kommet tilbake i treningsform igjen. Bør ikke starte med 2 kardios og 3 styrketreninger (oppskrift på å slite seg ut fysisk og mentalt), og styrketrening er bedre til å brenne fett. Mitt inntrykk er ihvertfall at man unngår å slanke bort muskler som man gjør ved ren kardio og kaloriunderskudd, for å ikke nevne at kroppen bruker veldig mye energi både på økt og gjenoppbygging av muskulatur i en god periode etterpå.

Lenke til kommentar

Jeg trener 3ganger i uka med styrketrening i SATS og har fått anbefaling av en kompis fra Stavanger(Jeg bor i Oslo) at jeg bør slutte med det og heller begynte med Crossfit.

Jeg er litt nysgjerrig og vil forhøre meg litt hva dere synes om Crossfit?

Lenke til kommentar

Jeg trener 3ganger i uka med styrketrening i SATS og har fått anbefaling av en kompis fra Stavanger(Jeg bor i Oslo) at jeg bør slutte med det og heller begynte med Crossfit.

Jeg er litt nysgjerrig og vil forhøre meg litt hva dere synes om Crossfit?

Det er nok ikke den mest effektive måten å øke i styrke og muskelvekst. Slik jeg har forstått det er det en blanding av styrketrening og kondisjon.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tenkt å slutte med det første og gå rett til Crossfit. Jeg akter å fortsette hos SATS siden jeg er fornøyd med senteret jeg bruker og personalet der. Jeg er bare nysgjerrig på hva dere synes ;)

Helt ærlig har jeg ikke gjort opp noen mening om det. De har ryktet på seg for å ha crap teknikk, noe som fort forekommer da det meste innenfor crossfit skal foregå fortest mulig, ofte i konkurranse mot en annen person. Da blir det fort litt slurv. At et er god trening er det ingenting tvil om, er nok et par som har spydd etter crossfit-økter. Det jeg vet er at det er ikke typen trening for meg. Jeg vil ikke ligge på bakken å hive etter pusten i 5min etter å ha gjort en runde med noe syre-helvette. Men for de som vil det, kjør på.

• Liker 2
Lenke til kommentar

kan skrive under på den! har for første gang på over et halvt år begynt å spise frokost og lunsj igjen også, klarer ikke legge på meg fort nok når jeg faster:p kjøttboller med 3 boller til dessert var god kveldsmat! kiloene kommer nok fort om jeg forsetter sånn her:)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...