joakimz Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 85 5×5 med stopp i går. Tung bøy i dag Markløft og benkpress står litt stille. Stile programmet for tungt = null fremgang. Men fikk snakket med Roger, og Dietmar i klubben i dag - så får nytt program, og mer oppfølging framover. Knebøy går bra uansett da. 125x2 x4sett i dag. 1RM - 135. Bare jobbe mer med fart i bunn. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Katten min misunner mykheten din. Min også 1 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Jeg vil også legge til at belte normalt ikke bør være nødvendig ved mindre man løfter nært opp til 1RM. Joda, men ikke utelukkende. Det finnes andre grunner for å bruke belte også. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Kjenner jeg blir irritert når folk absolutt skal stå og snakke tull midt i treninga mi. En jeg ikke har sett på et halvt år skal på død og liv diskutere når jeg skal trene, og tar ikke hintet om at jeg ikke har tid. Benytt deg av øreproppar/headsett. Har litt samme problem, men får å gje dei eit klart hint, så gjer eg følgande i rekkefølge: 1. Ser ned på klokka, og seier: "Oooopps" 2. Smeller på headsettet. 3. Løftar 4. Tar av headsettet 5. Fortsetter å diskutere til eg på nytt startar på 1. 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 12. november 2012 Forfatter Del Skrevet 12. november 2012 Benytt deg av øreproppar/headsett. Har litt samme problem, men får å gje dei eit klart hint, så gjer eg følgande i rekkefølge: 1. Ser ned på klokka, og seier: "Oooopps" 2. Smeller på headsettet. 3. Løftar 4. Tar av headsettet 5. Fortsetter å diskutere til eg på nytt startar på 1. Nå stemmer det for meg. Jeg har begynt å ha headset i ørene uansett, uavhengig av om jeg har musikk på eller ikke. Da får jeg fred. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Då blir pausene alt for drøye for min del. Kan like godt vere sosial og mingle litt når eg først skal slappe av i 2-3min. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Anbefaler AKG K 326 imens vi er inne på ørepropper/hodesett. Sitter som støpt i ørene, pluss en relativt god lyd til prisen og ørepropper å være. Endret 12. november 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
Akse Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Dette høres faktisk lurt ut. Skal gå til innkjøp av ørepropper til neste trening Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Selv har jeg ikke noe i mot litt prat mellom set. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Ved hvor mange kg bør man begynne å vurdere belte i knebøy?? Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Når du ikkje klarar å opprettholde buktrykket. Mao ikkje bruk belte når du trenar. 1 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Når du ikkje klarar å opprettholde buktrykket. Mao ikkje bruk belte når du trenar. Dette. Spørsmålet er meningsløst i seg selv. Det er ikke et visst antall kg det går på. Mange som kjører alle sine løft uten belte. Noen kjører alle med ... Nå sier jeg ikke at man skal gjøre noen av delene, men bruk av belte vil støtte opp ryggen mer under løftet. Forutsatt at en klarer å holde buktrykket uansett. Kan finne et prosenttall på det om interessant. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Hva mener du med buktrykket? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Ok bare sånn at dere ikke tror jeg troller... https://www.tn.no/support/forum/kundeservice/5412 Jeg skjønner hva buk og trykk er forholdsvis. Men jeg lurer på om dette er en teknikk eller om det bare er det at man holder pusten under løftet. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Uten belte strammer man jo magen + holder pusten = trykk. Med belte er det bare til å holde pusten og presse magen ut mot belte = trykk. Man pleier å bruke belte når uten ikke går lenger / teknikken feiler. 1 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Hva mener du med buktrykket? Se for deg at noen skal til å slå deg i magen. Hvordan er din reaksjon til dette? Prøv og host, hvordan blir magen din da? Dette er essensielt buktrykk. Det vil beskytte ryggen din under belastning. En vil klare å få større buktrykk ved bruk av belte, og en kan derfor argumentere for at dette kan være lurt å bruke under tunge løft. En kan også argumentere for at uttøvere som er dårlige til å utnytte seg av buktrykk kan ha på et belte løst rundt magen for å øke persepsjonen i det området slik at h*n vil huske å stramme av. Det vil også være nyttig dersom en sliter med f.eks. en ryggskade og derfor ikke kan belaste ryggen så hardt. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Bose headphones (in ear) - digg! 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Kjenner jeg blir irritert når folk absolutt skal stå og snakke tull midt i treninga mi. En jeg ikke har sett på et halvt år skal på død og liv diskutere når jeg skal trene, og tar ikke hintet om at jeg ikke har tid. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 @Dukien. Du får kritikk på fitnessbloggen ved at noen siterte innlegget du skrev om protein og mcdonaldsburgere i denne tråden : "Vel, mye av disse sistnevnte kjemiske reaksjonene kan føre til AGE (avanserte glykoliserte endeprodukter) som videre kan koble seg "spontant" til ulike reseptorer og føre til inflammasjon(revmatisme etc) dette ser vi hos pasienter med metabolsk syndrom, nedsatt glukosetoleranse, diabetes 2, inaktive blabla (pommes fries = uff). Videre kan det føre til spontane celledeling da cellene gir faen i følge med på celleskolen hvor man lærer apoptose (programert celledød) En levercelle kan f.eks starte å tenke "nei, jeg gir faen i å være en levercelle, tror jeg stikker til bukspyttkjertelen og blir en celle der jeg") og da er man i risikosonen for "pre-stadie" for kreft. (Colon cancer er det mest aktuelle ved rødt kjøtt ++) Nok et emne hvor det forskes mye på for tiden. Grunnen til at man ser AGE hos de nevnte grupperingene er at de har høyt blodsukker, og glukose er en reduserende sukkerart. Langtidsblodsukkeret måles som kjent ved Hb1ac, som er glykosylert hemoglobin, altså hemoglobin som er redusert av glukose. Jo mer blodsukker, jo mer Hb1ac. Dette har ingenting med AGE fra maten å gjøre." - http://forum.fitnessbloggen.no/threads/er-mc-donalds-burger-bedre-billigere-enn-kylling-fra-butikken.14561/ Blant annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå