Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En av grunnene til at jeg er redd for å presse meg i knebøy, haha. Å falle med vektene nekter jeg å tro er deilig. Kanskje en grunn til å begynne med frontbøy, men hva om man faller bakover da? :ohmy:

Hvis du bruker stativet riktig, er det ikke noe problem å tippe eller miste stanga. Men ikke press deg mer enn det ryggen tåler uansett.

Lenke til kommentar

Hvis du bruker stativet riktig, er det ikke noe problem å tippe eller miste stanga. Men ikke press deg mer enn det ryggen tåler uansett.

Bruker ikke stativet igrunn, hvis du tenker på at de sikkerhetsstolpene på siden skal ta av for fallet. Ser for meg at stanga blir å ta i, hvis man går dypt nok.

Det at jeg har en liten fobi mot å falle/miste vektene er en ting, men teknikk som dere nevner er jo også viktig. Derfor tar jeg alltid vekter jeg vet jeg klarer. For maks progresjon så burde man vel kanskje presse seg litt mer, men tar det heller i et lite hakk lavere tempo enn å ødelegge knær og rygg.

edit: Nå var det egentlig en quote her.

edit2: slik

Endret av uTukt
Lenke til kommentar

Bruker ikke stativet igrunn, hvis du tenker på at de sikkerhetsstolpene på siden skal ta av for fallet. Ser for meg at stanga blir å ta i, hvis man går dypt nok.

Det at jeg har en liten fobi mot å falle/miste vektene er en ting, men teknikk som dere nevner er jo også viktig. Derfor tar jeg alltid vekter jeg vet jeg klarer. For maks progresjon så burde man vel kanskje presse seg litt mer, men tar det heller i et lite hakk lavere tempo enn å ødelegge knær og rygg.

edit: Nå var det egentlig en quote her.

edit2: slik

Det høres fornuftig ut.

Belte er noe du bruker dersom du ikke klarer å holde buktrykket gjennom hele løftet. Klarer du dette?

Jeg vil også legge til at belte normalt ikke bør være nødvendig ved mindre man løfter nært opp til 1RM.

Lenke til kommentar

Begge fungerer, jeg tror mange blander uttrykkene ^^ . Er tunge ja, men er det enklere nå?

Hvis jeg bare løfter beina klarer jeg en drøss, men når jeg har med armene er det like hardt hver uke :p Jeg tar den alltid i søndagsøkta som starter kl 8 om mårran. Har nok litt lite energi på slutten og det er siste øvelse. Tar det ikke så hardt. :wee:

Økte endelig i knebøy igår etter å ha sittet fast (mentalt?) i nesten en måned. :closedeyes: Dipper fortsatt litt med rumpa og tøyer som en gal etter hver økt.

Endret av mushi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...