Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kjører Stronglifts 5x5 som legger til noen øvelser?

Vil ha et enkelt og bra program, men føler det blir litt kjedelig med kun 3 øvelser per økt.

Vil det skade å f.eks legge til 1 øvelse til på bryst, og armer? Ettersom det er de musklene jeg minst er fornøyd med.

Lenke til kommentar

Hehe, ja, det gjør nok biffen! Vet at man egentlig ikke skal fikle med program, men syntes det blir litt kjedelig i lengden med kun 3 øvelser per økt.

Har jo kjørt Stronglifts før med gode resultater, så lurer egentlig bare på om det skader å ha med 2-3 ekstra øvelser noen dager?

Lenke til kommentar

Hehe, ja, det gjør nok biffen! Vet at man egentlig ikke skal fikle med program, men syntes det blir litt kjedelig i lengden med kun 3 øvelser per økt.

Har jo kjørt Stronglifts før med gode resultater, så lurer egentlig bare på om det skader å ha med 2-3 ekstra øvelser noen dager?

Skift program da, vel. Det finnes mange nok program der ute, så hvorfor holde deg til et du ikke egentlig er fornøyd med? :)

Lenke til kommentar

Kvifor skal ikkje ein "fikse" eit program?! Alle mennesker er ulike (erfranigsnivå, mål, gener, kosthold, supplementer osv osv osv).

RYP, SL5 osv osv er jo "basic" som er designa til å fungere for "alle". Dei fungerer bra, men det betyr ikkje at dei er optimalt for deg.

Som f.eks du sier - du trenger meir bryst og armer. Vel, leg til 1-4 øvelser tild et, så vil DU få bedre resultater, ut i frå dine forutsetninger og mål!

Endret av cefey
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, du er inne på noe.

Hovedpoenget for at jeg vil kjøre Stronglifts er at jeg vet det funker, og det er et enkelt oppsett å følge, noe jeg trenger, for å komme meg i gang igjen.

Men jeg har jo egentlig helst lyst til å få større muskelstørrelse, og burde da kanskje ha et høyere rep antall enn 5? Eller bygger jeg greit muskelmasse med Stronglifts også?

Kanskje jeg kan kjøre 8 reps på overkroppsøvelser isteden for 5? Men kjøre samme progresjon?

Lenke til kommentar

Du trener bedre på muskelmasse om du kjører hypertrofi. Så du kan gjerne legge deg på 3-4 set med 10-14 reps (sånn ca). 8 blir jo ein mellomting mellom styrke og massen.

Det finst millionvis av meininger kva som er best, mest effektivt osv osv osv osv. Prøv ut selv og se kva som fungera best for deg;)

Om det var noe ultimatum-trening som fungerta heilt overlegent overfor alle andre - så ville alle brukt den. Men folk gjer ikkje det, fordi det finst ikkje.

Liker ikkje du det - går du tilbake til det gamle. Eller prøver noe nytt igjen. Det er ikkje verre enn det.

Endret av cefey
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som kjører Stronglifts 5x5 som legger til noen øvelser?

Vil ha et enkelt og bra program, men føler det blir litt kjedelig med kun 3 øvelser per økt.

Vil det skade å f.eks legge til 1 øvelse til på bryst, og armer? Ettersom det er de musklene jeg minst er fornøyd med.

Ja, sjekk loggen min så kanskje du finn noko du kan bruke. Trenar 5x5 med litt ekstra øvingar.

Lenke til kommentar

YES! Første skoledag etter eksamenperioden og på vei til Oslo ifra Skien nu, dette blir et spennende vintersemester da nå er vi i gang med "Ernæring gjennom livets faser" som er et gedigent modul i tillegg så har vi nå noe jeg har sett mest fram til : global ernæring, da det er kunnskap jeg kan lite om og har stor interesse av.

Om global ernæring skal studenten kunne:

Gjøre rede for begrepet matsikkerhet og ernæringstransisjonen

Beskrive hovedtrekk i forskjeller i matforsyningen og ernæringsutfordringer mellom I-land og U-land

Forklare ernæringens rolle for utvikling og helse gjennom livssyklusen

Referere til regelverk og rettigheter som skal beskytte mennesket og sikre matsituasjonen gjennom menneskerettighetene og internasjonale regler

Forklare begrepet bærekraftighet og kjenne til hovedtrekk i et bærekraftig kosthold

Lenke til kommentar

?

Børge Fagerli har også god snøring på trening og kosthold. Hvis han hadde begynt å dope seg hadde jeg mistet respekten for han på under et knips.

Dessuten, hva mener du med fake? Jeg har ikke annet å gå ut fra enn at han la det ut av seg selv på twitter. Fake eller ikke, det er usmakelig.

Børge har jo selv sagt han har gått på HRT i 12 år eller noe. Greit nok, det er ikke doping i den forstand, men man får absolutt en fordel :)

Uansett, doping eller ikke så har jo Børge fått beviselige resultater på flere av sine klienter.

Lenke til kommentar

Noen som har tips/råd angående belte bruk i knebøy? Jeg trener for tiden med 65 kg. Når burde jeg eventuelt starte med belte? Har trent i 2 uker siden jeg slutta.

Er ca 183 høy og 80 kg tung.

Belte er ikke noe du begynner med når du er sterk nok, det er noe du begynner med når du er for svak... ;)

Lenke til kommentar

Noen som har tips/råd angående belte bruk i knebøy? Jeg trener for tiden med 65 kg. Når burde jeg eventuelt starte med belte? Har trent i 2 uker siden jeg slutta.

Er ca 183 høy og 80 kg tung.

Belte er noe du bruker dersom du ikke klarer å holde buktrykket gjennom hele løftet. Klarer du dette?

Lenke til kommentar

Må si at broddene jeg kjøpte var verdt hver krone. Var på en tur i går og hadde perfekt fraspark på hardpakket snø og selv på det som nærmest var ren skøyteis hadde jeg bare et lite glipptak i frasparket. Endelig kan jeg trene hele vinteren ute og jeg slipper den forpulte tredemølla!

Do+you+even+lift+.+My+friend+sent+this+to+me_ac9cb4_4070546.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...