Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du deffer på kjøkkenet. Ligg i kcal underskudd.

Om du kutte ut all sjokolade, men komenserer med å spise masse poteter så er du der du startet.

500-1000kcal underskudd pr. dag. Samt trening for å beholde muskler. Få i deg nok protein for å beholde muskler.

Deff - done!

haha bra svar

takk :)

Lenke til kommentar

For kylling og laks -e elskere, på bulk vel og merke :p Så er finnes det noe fantastiske poser, hvor man bare adder fløte eller chreme fraich og vann, og krydderblandinga, pjåter det sammen med kjøttet/fisken i en stekeform, setter det hele i ovnen i 30 min, og vips god og syykt enkel mat.

Lenke til kommentar

For kylling og laks -e elskere, på bulk vel og merke :p Så er finnes det noe fantastiske poser, hvor man bare adder fløte eller chreme fraich og vann, og krydderblandinga, pjåter det sammen med kjøttet/fisken i en stekeform, setter det hele i ovnen i 30 min, og vips god og syykt enkel mat.

Maggi Juicy Chicken! Utrolig digg! Selv bruker jeg kun krydderblandingen som holder til fire-fem filleter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tenker på doping eller snarere jobben mot den. Få er raskere ute å rope doping når en no-name kommer og herjer med verdenseliten, men vi har da noen svin på skogen vi også. Kanskje våre nasjonalidretter er rene? Hva er sjansen for det? Vi liker altså å stå fram som 100% rene, men fram til da er det en jobb som må gjøres.

Lenke til kommentar

Kva vil du sei vår nasjonalidrett er? Fotball, ski, skøyter, curling, alle?

Doping er dessverre litt utanfor oppgåvebeskrivinga mi, då det er nokon andre som har fått oppgåva "Idrett og doping".

Kommer jo litt an på tolkningen av ordet "nasjonalidrett". Langrenn er typisk norsk, mens fotball er mer populært.

Lenke til kommentar

Kva vil du sei vår nasjonalidrett er? Fotball, ski, skøyter, curling, alle?

Doping er dessverre litt utanfor oppgåvebeskrivinga mi, då det er nokon andre som har fått oppgåva "Idrett og doping".

Norge har gjort det bra i mange idretter, men det er fremfor alt skisporten som er den største. Det er lett å tenke på langrenn, men ikke glem alpint og hopp. Knøttelandet Norge har herjet med all konkurranse jevnlig i mange, mange år i de idrettene.

Nå tenkte jeg ikke spesifikt på doping i min forrige post, men heller den mentaliteten som råder i idrettsnorge (eller BURDE ha rådet i alle idretter her til lands): måten man vinner på. Vi har et forbud mot hjelpemidler, noe andre land ikke har. Vi SKAL vinne på riktig måte. Det er (i mine øyne) langt mer viktig enn om vi vinner.

Jeg ser likheten med temaet idrett og doping, men jeg tenker egentlig kun på mentaliteten som ligger bak en seier her og utvikling av idretten.

Endret av Ciryaher
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Korrekt Kevlar. Kva meiner du appellerar mest til vår/din nasjonale identitet?

Jeg ville satt alle pengene på langrenn. Født med ski på beina osv. :) Mener også langrenn er unikt norsk på den måten at det er en "idrettskompetanse" der den gjennomsnittlige nordmann er bedre enn gjennomsnittet av noe annet land. Bilder av birkebeinere med Håkon Håkonsson på slep, Oddvar Brå og Bjørn Dæhlie, folkemengden og kubjeller ved oppløpet på Holmenkollen, og småbarnsfamilier på skitur i den samme kollen en annen hverdagssøndag..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om prosentsatsene er riktig vet jeg ikke, men poenget er at kosthold er viktigere enn trening.

Litt vel generaliserende, mener nå jeg. Såfremt ikke kostholdet ditt er hinsides all forstand kommer du langt med trening og et normalt kosthold. Det er ikke livsviktig å få i seg eksakt mengde proteiner, etc. på grammet. Det har mye å si hva du skal oppnå med treningen også; kostholdet er veldig viktig dersom du vil se ut som en gresk gud, om du bare vil komme i bedre form er det ikke såååå viktig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har hørt man sier 30 % trening, 70 % mat.

Stemmer det, og stemmer det for all trening? Hva med styrke/volum-trening?

Det er vel uttalt mest for at folk skal fokusere på mat. Du blir verken sterk eller stor utan trening, men det blir du heller ikkje utan mat. Resultat er avhengig av begge delar. Sidan den eine er avhengig av den andre kan du ikkje dele dei opp i eit kakediagram på den måten.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle dette være så avansert? De to faktorene er helt avhengige av hverandre og kan ikke fungere om du fjerner et element; blir du "svær" av å putte i deg proteiner, fett og KH? Nope? Blir du svær ved å trene hardt og riktig uten å spise/minimalt/feil sammensetning? Nope.

Når du trener hardt og riktig så legger du forutsetningene for å spise en korrekt sammenheng av makronæringstoffer, og verre enn det er det virkelig ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...