Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Ang. plassering av vekter på stanga:

Det har med balansen å gjere. Har du ein 25kg skive på eine side og 10 x 2.5 kg på andre siden, så må du holde nærmare 10x2.5kg.

Om du holder stanga "likt" (altså, same avstand frå midten til grepa dine) og har ulikt plassering på skiver, så vil du trene den eine siden litt meir enn den andre.

Da misforsto jeg. Jeg trodde at det var snakk om forskjellen mellom å ha de tyngste skivene ytterst eller de tyngste skivene innerst, men fortsatt ha symmetri. Men man må fortsatt ha veldig mye forskjellige skiver på hver side for at det skal gjøre et merkbart utslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si utifra trailere så ser tomorrowland fetere ut :p

Når jeg trener, er det med cardio, mage øvelser og lett "toning"

Noe jeg burde gjøre annerledes=?

Ja, løft som en mann. Markløft, knebøy, benkpress, skulderpress, chins, ro-øvelser osv.

Lenke til kommentar

Må si utifra trailere så ser tomorrowland fetere ut :p

Tæhæ! Tomorrowland! Det som er feil med tomorrowland er at det er fullt av franskmenn, spanjoler, nordmenn, dansker og svensker.

På ultra så er det brasilianere, colombianere, amerikanere og mexicanere... Ergo = FOLK SOM KAN FESTE! :D

Lenke til kommentar

-

Du deffer på kjøkkenet. Ligg i kcal underskudd.

Om du kutte ut all sjokolade, men komenserer med å spise masse poteter så er du der du startet.

500-1000kcal underskudd pr. dag. Samt trening for å beholde muskler. Få i deg nok protein for å beholde muskler.

Deff - done!

Lenke til kommentar

Jeg er heller ikke fysiker, men jeg hadde fysikk 2 på videregående. Så vidt jeg vet, har det ingenting å si hvilke skiver som er ytterst eller innerst. Stanga virker med samme kraft på hendene dine uansett. Det kan kanskje gjøre en forskjell hvis man har på så mye vekt at stanga krummer seg, men det forutsetter at den krummer seg mer med de tyngste skivene lengre ut på stanga. Da tenker jeg på at det blir mer ubehagelig og at grepet ikke blir like godt, som igjen fører til at man overfører mindre energi til stanga når man løfter. Men denne forskjellen er uansett ikke større enn marginal hvis den i det hele tatt eksisterer.

Tja. Helt grunnleggende fysikk tilsier jo at jo lengre ut på stanga skivene (tyngdepunktet for hver side) er, jo vanskeligere er stanga å balansere. Dersom det er ulikt på hver side så kan det også bli et problem av samme grunn. Dersom man holder stanga på balansepunktet er det ikke noe problem, men man holder jo sjeldent perfekt.

Lenke til kommentar

Noen som har tips til deffing.

Trent mye det siste året, fra å være slank, til å bli mer velbygd, har dog ikke lyst å bli større. men vil få litt markerte muskler, siden jeg kjørte bulking sist vinter. Dog har ikke deffingen gått så bra.

har kuttet ut alle søtsaker, trener som regel 4 ganger i uken. Litt eksamensperiode nå, så blir sikkert litt mer for å få ut frustrasjon. Har som regel også kort intervall trening om kvelden, i 10 min med løping/jogging.

Når jeg trener, er det med cardio, mage øvelser og lett "toning"

Noe jeg burde gjøre annerledes=?

Ja, tren HARDT og tunge baseøvelser lavrep mens du ligger i kaloriunderskudd. Pass på å få i deg masse proteiner samtidig som du holder deg i underskudd, 500kcal underskudd om dagen er optimalt i forhold til å beholde muskelmasse, men du kan gå mot 1000kcal om du føler det går for tregt men det blir en vurderingssak. Grunnen til at jeg skrev lavrep er fordi da kan du løfte tyngre og det er liten vits og trene tungt høyrep når du ikke får noe hypertrofi i kaloriunderskudd uansett.

Tren tungt, masse proteiner, kaloriunderskudd = ripped

Lenke til kommentar

Noen som har bra øvelse får og få mer "peak" på bicepsen?

Jeg har så lange armer...

Formen på selve bicepsen kan du ikke påvirke, den er bare en gjeng fibre som kontraherer mellom muskelfeste A og B. Bedre masse på biceps generelt hjelper selvfølgelig, og du kan få litt ekstra peak ved å bygge litt brachialis (konsentrasjoncurls/preachercurls)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å herregud, tenk litt matte da å innse hvor SINNSYK den diskusjonen er. 20kg 5cm ut gir hvor mye ekstra leverage?

Som om det noensinne vil ha noe å si?

Åh herregud, tenk litt matte da. Hvor mye kan 1 cm lengdeforskjell i benet ha å si for noen som helst?!?!?

;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...