€uropa Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Ang. plassering av vekter på stanga: Det har med balansen å gjere. Har du ein 25kg skive på eine side og 10 x 2.5 kg på andre siden, så må du holde nærmare 10x2.5kg. Om du holder stanga "likt" (altså, same avstand frå midten til grepa dine) og har ulikt plassering på skiver, så vil du trene den eine siden litt meir enn den andre. Da misforsto jeg. Jeg trodde at det var snakk om forskjellen mellom å ha de tyngste skivene ytterst eller de tyngste skivene innerst, men fortsatt ha symmetri. Men man må fortsatt ha veldig mye forskjellige skiver på hver side for at det skal gjøre et merkbart utslag. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Så skal eg kanskje på ferie snart, eg skal besøke noen veninner snart og eg skal tebake te Miami snart. Derfor har eg lyst på skikkeleg sixpack Og eg syns det er kjekt utan noe feitt rundt magan. Lean gains ftw! Hva du skal til Miami å gjøre? Ultra?? Vi skal en hel gjeng der nå (vært der 2 år på rad). Det er magisk !! http://www.youtube.com/watch?v=3TlJWoM69ww Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Må si utifra trailere så ser tomorrowland fetere ut Når jeg trener, er det med cardio, mage øvelser og lett "toning" Noe jeg burde gjøre annerledes=? Ja, løft som en mann. Markløft, knebøy, benkpress, skulderpress, chins, ro-øvelser osv. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Må si utifra trailere så ser tomorrowland fetere ut Tæhæ! Tomorrowland! Det som er feil med tomorrowland er at det er fullt av franskmenn, spanjoler, nordmenn, dansker og svensker. På ultra så er det brasilianere, colombianere, amerikanere og mexicanere... Ergo = FOLK SOM KAN FESTE! Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Må si utifra trailere så ser tomorrowland fetere ut Ja, løft som en mann. Markløft, knebøy, benkpress, skulderpress, chins, ro-øvelser osv. Var av den oppfatning at defing inneholdt mye cardio trening og kaloriunderskudd Lenke til kommentar
aomt Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 - Du deffer på kjøkkenet. Ligg i kcal underskudd. Om du kutte ut all sjokolade, men komenserer med å spise masse poteter så er du der du startet. 500-1000kcal underskudd pr. dag. Samt trening for å beholde muskler. Få i deg nok protein for å beholde muskler. Deff - done! Lenke til kommentar
aomt Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Eg skal studere der :/ Har faktisk gått glip av 3 ultra eg kunne vert med på Men spring-brake i Miami... :D:D:D DET er verdt å få med seg!!! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Jeg er heller ikke fysiker, men jeg hadde fysikk 2 på videregående. Så vidt jeg vet, har det ingenting å si hvilke skiver som er ytterst eller innerst. Stanga virker med samme kraft på hendene dine uansett. Det kan kanskje gjøre en forskjell hvis man har på så mye vekt at stanga krummer seg, men det forutsetter at den krummer seg mer med de tyngste skivene lengre ut på stanga. Da tenker jeg på at det blir mer ubehagelig og at grepet ikke blir like godt, som igjen fører til at man overfører mindre energi til stanga når man løfter. Men denne forskjellen er uansett ikke større enn marginal hvis den i det hele tatt eksisterer. Tja. Helt grunnleggende fysikk tilsier jo at jo lengre ut på stanga skivene (tyngdepunktet for hver side) er, jo vanskeligere er stanga å balansere. Dersom det er ulikt på hver side så kan det også bli et problem av samme grunn. Dersom man holder stanga på balansepunktet er det ikke noe problem, men man holder jo sjeldent perfekt. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Æ trur det e på tide me feskemat på dæ? Bleh. Ligger på rundt 90-91kg og har gjort det en stund. Spiser vel stort sett 22-2500 på treninsdager og 16-1800 på hviledager. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Har det noe å si? Jeg vil tro det kan ha noe å si i f. eks. knebøy at man det er vanskeligere å balansere vektene. Men slettes ikke sikker. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Det eneste som kan ha noe å si er om man har mer på en side... Kanskje på 200kg+ men de pinglevektene det her er snakk om vil ikke akkurat overutvikle den ene sida av kroppen... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Poenget er jo nettopp at hvor langt ut fra sentrum vektene henger også påvirker tyngdepunktet, og ikke bare hvor mye du har på hver side. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Å herregud, tenk litt matte da å innse hvor SINNSYK den diskusjonen er. 20kg 5cm ut gir hvor mye ekstra leverage? Som om det noensinne vil ha noe å si? Lenke til kommentar
discostu Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 http://fitnessbloggen.no/forskjell-brun-ris-sukker/ Digg artikkel. Da blir det kyllingfilet og smågodt til middag.. Neida, joda.. Uansett, litt uenig i metthetsfølelsen. 1 Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Noen som har tips til deffing. Trent mye det siste året, fra å være slank, til å bli mer velbygd, har dog ikke lyst å bli større. men vil få litt markerte muskler, siden jeg kjørte bulking sist vinter. Dog har ikke deffingen gått så bra. har kuttet ut alle søtsaker, trener som regel 4 ganger i uken. Litt eksamensperiode nå, så blir sikkert litt mer for å få ut frustrasjon. Har som regel også kort intervall trening om kvelden, i 10 min med løping/jogging. Når jeg trener, er det med cardio, mage øvelser og lett "toning" Noe jeg burde gjøre annerledes=? Ja, tren HARDT og tunge baseøvelser lavrep mens du ligger i kaloriunderskudd. Pass på å få i deg masse proteiner samtidig som du holder deg i underskudd, 500kcal underskudd om dagen er optimalt i forhold til å beholde muskelmasse, men du kan gå mot 1000kcal om du føler det går for tregt men det blir en vurderingssak. Grunnen til at jeg skrev lavrep er fordi da kan du løfte tyngre og det er liten vits og trene tungt høyrep når du ikke får noe hypertrofi i kaloriunderskudd uansett. Tren tungt, masse proteiner, kaloriunderskudd = ripped Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Noen som har bra øvelse får og få mer "peak" på bicepsen? Jeg har så lange armer... Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Noen som har bra øvelse får og få mer "peak" på bicepsen? Jeg har så lange armer... Formen på selve bicepsen kan du ikke påvirke, den er bare en gjeng fibre som kontraherer mellom muskelfeste A og B. Bedre masse på biceps generelt hjelper selvfølgelig, og du kan få litt ekstra peak ved å bygge litt brachialis (konsentrasjoncurls/preachercurls) 1 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Brachialis er ditt beste håp her, som Kevlar sier. Bygg opp under biceps, og du vil flytte peaken høyere. Men det blir detaljer... Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Å herregud, tenk litt matte da å innse hvor SINNSYK den diskusjonen er. 20kg 5cm ut gir hvor mye ekstra leverage? Som om det noensinne vil ha noe å si? Åh herregud, tenk litt matte da. Hvor mye kan 1 cm lengdeforskjell i benet ha å si for noen som helst?!?!? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå