Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Igrunnen eit umulig spørsmål å besvare...

Gener, forutsetninger har vell alt å sei, om treningen og kostholdet er 110%.

Er du pingle, noko eg tvilar på utgangspunktet hans var, så er det nok vanskeleg. Det vil iallfall ta veldig mange år. Bare ta Dukien som eksempel, ekstrem fysikk, men han har jobba steinhardt i over 6-7år om eg ikkje hugsar feil..

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med crossfit her?

Det er startet opp crossfit her og det er koster kun 1900kr får 1 ett år,

som er rimelig billig kontra treningssenter, så fikk litt lyst å prøve...

Jeg trener crossfit! Super måte å komme i form, variert trening, om du er et konkurransemenneske så er det toppen. Anbefales på det sterkeste!

Sjekk ut

siden deres.
Lenke til kommentar

Pga en relativt lav høyde på personen vil jeg si det er mulig uten roids

Hva er det som er så stor fordel med å være lav? Har lest endel ganger at høye folk sliter med å bygge muskler osv, men har alltid tenkt at det bare var unnskyldninger. Er det noe i det?

Lenke til kommentar

WOD ER crossfit! Vanskelig å trene crossfit om du ikke skal følge treningsopplegget som ligger på crossfit.com!

Ok, bryr meg fint lite om crosfit å slengte bare ut de forkortelsene jeg visste hadde noe med crossfit å gjøre. Som sagt, jeg aner ikke om det jeg sa er lov eller ikke ved crossfit-sentre.

Lenke til kommentar

Er neppe noen fordel å være lav, men spesielt på bilder vil man jo se endel større ut en det man egentlig er.

Jeg vil vel også tro det klreves mindre muskelmasse for å fylle ut kroppen med muskler. Ta feks Biceps og skuldre, en kortere arm krever mindre muskelmasse for at de to musklene skal "treffe" hverandre.

Til slutt kan meget lange armer/bein skape endel problemer i diverse øvelser.

Edit: Men det er klart det er mye kulere å være svær + høy.

Endret av magb
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med crossfit her?

Det er startet opp crossfit her og det er koster kun 1900kr får 1 ett år,

som er rimelig billig kontra treningssenter, så fikk litt lyst å prøve...

Kvaliteten avhenger nok av hvor det er. I de større byene er det nok bra (Oslo, Bergen, Trondheim). Synes derimot trenden for hele crossfit er at de lærer bort bevegelser og øvelser som er enormt teknisk krevende og krever gode forutsetninger over en lav terskel. Med tanke på skaderisikoer osv er dette åpenbart ikke særlig gunstig. At det kan være en fin måte å holde seg i form på er det nok ingen tvil om. Det er en god blanding av styrke, kondisjon, bevegelighet, osv osv. Du blir aldri best i noe, men dugelig i mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...