Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

føler med dere. Selv gruer jeg meg litt til sommeren, forrige sommer datt jeg veldig av lasset og trente bare et par ganger i måneden hele ferien (!). Denne sommeren satser jeg på å klare 3 økter i uka hele sommeren igjennom. Utenom quart uka da, det blir årets forfall :D

Endret av andesam
Lenke til kommentar
Det er bra det! Bruker du Rettstang noen gang ?

6231499[/snapback]

Da må jeg bruke max 30kg og heller ta 15-20 reps. Får så sinnsykt vondt i underarmene om jeg tar i litt med rettstang. :(

6233186[/snapback]

Knekk håndleddene litt nedover så du får strekk på underarmene, å hold dem i samme posisjon hele tiden. Funker hvertfall for meg.

Lenke til kommentar
Du trener på forskjellig plasser med EZ-stang og rett stang. 2 forskjellige øvelser det.

6234983[/snapback]

Når jeg bruker EZ stang får jeg vondt i hånleddene.

6234992[/snapback]

Da holder du feil, håndledden skal være rett helst med en liten knekk nedover.

Lenke til kommentar

Raskt spørsmål;

Jeg ønsker å gå opp 8-10kg i løpet av sommeren, helst muskelmasse. Har trent ~2år nå uten og ha brukt noen form for kosttilskudd. Lurer egentlig på om det er best å kjøpe gainer eller proteiner i samspill med kreatin.

Edit:

Tipper grainer + kreatin vil bli best etter litt snakk med kompiser. Noen som har noe å anbefale?

Endret av smoothie
Lenke til kommentar
Raskt spørsmål;

Jeg ønsker å gå opp 8-10kg i løpet av sommeren, helst muskelmasse. Har trent ~2år nå uten og ha brukt noen form for kosttilskudd. Lurer egentlig på om det er best å kjøpe gainer eller proteiner i samspill med kreatin.

6241322[/snapback]

Du klarer aldri i verden å legge på deg 8-10kg ren muskelmasse. Klarer du 2-3 så bør du være eksepsjonelt fornøyd med det.

Proteiner er et must, da helst 90+ fra ej-shop.com. Spis masse mat, gainer er ikke nødvendig.

Lenke til kommentar
Raskt spørsmål;

6241322[/snapback]

Du klarer aldri i verden å legge på deg 8-10kg ren muskelmasse. Klarer du 2-3 så bør du være eksepsjonelt fornøyd med det.

Proteiner er et must, da helst 90+ fra ej-shop.com. Spis masse mat, gainer er ikke nødvendig.

6241372[/snapback]

Vel, med tanke på at vekten min varierer fra 74-79 fra dag til dag tror jeg ikke å ligge på 85-90kg skal være så veldig umulig. Er 191 høy. Litt fett er alltid bra.

Hva vil den største forskjellen mellom protein og karbohydrater være?

Lenke til kommentar
Vel, med tanke på at vekten min varierer fra 74-79 fra dag til dag tror jeg ikke å ligge på 85-90kg skal være så veldig umulig. Er 191 høy. Litt fett er alltid bra.

Hva vil den største forskjellen mellom protein og karbohydrater være?

6241412[/snapback]

Det er vann og mat som midlertidig ligger i mavesekken som utgjør den vektforskjellen. Mål vektforskjell på faste tidspunkt, en til to ganger i uka. Da vi du se om du legger på deg/tar av noe vekt.

For å gjøre det enkelt:

Proteiner - byggestoffet til musklene

Karbohydrater - rask energikilde

Du trenger overskudd av begge for å bygge maksimalt med muskelmasse.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...