Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tok en prøvetime på Fresh Fittnes her i byen. Uff, helt forferdelig. Ja, det er billig, men suger balle.

Stengene var helt jævlige. Virket som at de var kortere enn vanlig og de var glatte som såpe. Klarte faktisk ikke Markløft uten å glippe stanga, aldri vært noe problem før. Faen, da blir det ikke å bytte likevel....

Hvor i byen var det? Hvis det var på Carl Berner har du fitness xpress i nærheten, som ska være endel bedre.. :)

Nå var det ikke snakk om Oslo, men jeg kan uansett bekrefte at det er ganske mye bedre på Fitness Xpress på Hasle enn på Fresh Fitness på Carl Berner.

Lenke til kommentar

Nå veier jeg 78 kg fordelt på 176 cm, så da har jeg offisielt en BMI som tilsier at jeg er overvektig. Det er litt morsomt. Jeg føler meg ikke overvektig og tror ikke at jeg ser sånn ut.

På en måte føles det litt bra. For tre år siden var jeg en spjæling på litt under 60 kg fordelt på 176 cm. Jeg husker at drømmevekta mi var 70 kg på den tida, og det føltes så uendelig langt unna.

Kanskje jeg skal melde meg inn i Landsforeningen for overvektige og ta plassen til Jørgen Foss.

Endret av Zarac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke fått noe skikkelig teknikk på squats, føler også jeg kan ta tyngre med pad. Skal prøve å lære meg det skikkelig med bare bruke stanga.

Denne videoen har hjulpet mange til å holde korrekt på knebøy. Det er vanskelig å legge bort pad-en når stanga ender opp med å hvile på ryggsøylen...

Endret av Ciryaher
Lenke til kommentar

Har ikke fått noe skikkelig teknikk på squats, føler også jeg kan ta tyngre med pad. Skal prøve å lære meg det skikkelig med bare bruke stanga.

Denne videoen har hjulpet mange til å holde korrekt på knebøy. Det er vanskelig å legge bort pad-en når stanga ender opp med å hvile på ryggsøylen...

Har nok hatt det problemet ja, denne videoen ser ut til å være til god hjelp :)

Lenke til kommentar

Så morsomt at den tar i utgangspunkt i samme meta-analyse som vi fikk, men fitnesbloggen failer å levere hele sammenhengen som f.eks at det var ingen signifikant forskjell i undergruppene og andre svakheter; er du normotensiv : altså normal BT (140/80) var det ingen forskjell ei heller ville flavinol senke dette ytterlige, for personer i risikogruppen så man en liten effekt men konklusjonen til forfatterne var at det kunne ikke sidestilles med medikamenter dog det var overlegen mot hvit sjokolade og lignende placebo-preperater. :)

For å si det på en annen måte; her er min egne notater på norsk for å analysere meta-analysen:

https://docs.google.com/document/pub?id=1QdfjVhMIEzovWblhJd_XkEyK-KAjm2inEz9A9M_kh6E

Men det er jo bare et hav av ord, mye lettere å bare se presentasjonen vår : :)

https://docs.google.com/presentation/pub?id=1cW2yY8Rc3fyKkEIdRpCev320MUH419G0p2Vc6WUmvjc&start=false&loop=false&delayms=3000

Så på en annen måte, om dere har irriterende foreldre som sier "kakao er så sunt og rikt på antioksidanter så kan dere hilse dem ifra meg og be dem om å ta seg ei bolle!"

• Liker 2
Lenke til kommentar

Så morsomt at den tar i utgangspunkt i samme meta-analyse som vi fikk, men fitnesbloggen failer å levere hele sammenhengen som f.eks at det var ingen signifikant forskjell i undergruppene og andre svakheter; er du normotensiv : altså normal BT (140/80) var det ingen forskjell ei heller ville flavinol senke dette ytterlige, for personer i risikogruppen så man en liten effekt men konklusjonen til forfatterne var at det kunne ikke sidestilles med medikamenter dog det var overlegen mot hvit sjokolade og lignende placebo-preperater.

For å si det på en annen måte; her er min egne notater på norsk for å analysere meta-analysen:

https://docs.google....m2inEz9A9M_kh6E

Men det er jo bare et hav av ord, mye lettere å bare se presentasjonen vår :

https://docs.google....se&delayms=3000

Så på en annen måte, om dere har irriterende foreldre som sier "kakao er så sunt og rikt på antioksidanter så kan dere hilse dem ifra meg og be dem om å ta seg ei bolle!"

Vær så snill, bruk litt flere punktumer og komma-tegn.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...