Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Broseph: denne bruker jeg mye og har sett litt resultater ogå, selv om jeg ikke trener så mye mage. Litt vanskelig å få til de første gangene, men tung og god :)

Jeg pleier å plassere hånda mer 45 grader mellom kroppen og skuldra og ikke så rett ut som hun gjør, og så er "målet" å bringe knærne og albuen sammen over midjen.

[url=

Er det deg? :dribble:

Endret av Thor - God Of Thunder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Broseph: denne bruker jeg mye og har sett litt resultater ogå, selv om jeg ikke trener så mye mage. Litt vanskelig å få til de første gangene, men tung og god :)

Jeg pleier å plassere hånda mer 45 grader mellom kroppen og skuldra og ikke så rett ut som hun gjør, og så er "målet" å bringe knærne og albuen sammen over midjen.

[url=

Er det deg? :dribble:

Nei.

Lenke til kommentar

Doofenschmitz: Jeg har lest noe som muligens kan tyde på det samme, men mekanismene bak dette får meg til å spekulere; det jeg gjetter meg til er at i og med at testosteron er et androgent steroidhormon som blir syntesert i tisselassen *tihi* og da er et kolesterol så må det være en signalvei mellom pre-biotikaer og SCFAs (short chain fat acids) som blir dannet i tarmkanalen, altså et kompleks signalvei som vi ikke vet om.

Men som nevnt i forrige post så kan løk,hvitløk,jordskokk og andre pre-biotika (ufordøyde matkompomenter som på en gunstig måte kan påvirke bakteriene i tarmen) ha en funksjon, men dette blir jo spekulasjon men spennende å se hva fremtiden vil bringe, er ikke sååå lenge siden man trodde at fettvevet var et "dødt" vev så kan fort vise seg at tarmsystemet har en god del større innvirkning på f.eks insulinfølsomhet/metthet/sult enn tidligere antatt.

Lenke til kommentar

Tok en prøvetime på Fresh Fittnes her i byen. Uff, helt forferdelig. Ja, det er billig, men suger balle.

Stengene var helt jævlige. Virket som at de var kortere enn vanlig og de var glatte som såpe. Klarte faktisk ikke Markløft uten å glippe stanga, aldri vært noe problem før. Faen, da blir det ikke å bytte likevel....

Lenke til kommentar

Tok en prøvetime på Fresh Fittnes her i byen. Uff, helt forferdelig. Ja, det er billig, men suger balle.

Stengene var helt jævlige. Virket som at de var kortere enn vanlig og de var glatte som såpe. Klarte faktisk ikke Markløft uten å glippe stanga, aldri vært noe problem før. Faen, da blir det ikke å bytte likevel....

Hvor i byen var det? Hvis det var på Carl Berner har du fitness xpress i nærheten, som ska være endel bedre.. :)

Lenke til kommentar

Dukien, stemmer det at insulin og testosteron ikke kan coeksistere? Altså, hvis man inntar en del karbohydrater rett etter trening vil testosteronnivåene synke pga. høyere insulinverdier.

Trening i seg selv vil jo stimulere til et høyere testosteron og veksthormon, mengden testosteron blir nøye kontrollert via negativ feedback systemet, og alle mekanismene bak dette er ikke kartlagt, men via "satelitt-reseptorer" så ser man en sammenheng mellom IGF-1 (insulin-lignende-hormon-type1) og testosteron.

Jeg klarer ikke å se at de to kan være antigonister da insulin i seg selv er jo et fryktelig anabolt hormon som videre er et protein; eller en lang peptidkjede med 51 aminosyrer mens testosteron er et fettløselig kolesterol som sirkulerer i blodplasma via proteinet albumin.

De to lever i et samspill, og når all forskning viser at for "maks anabol respons" etter trening skjer ved å tilføre insulin så er den påstanden feil mener jeg. Men jeg skal sjekke dette opp med en av foreleserne mine bare for å være helt sikker, eller så tar jeg turen innom pubmed for å se på litteraturen rundt dette; men har aldri hørt at nivået av testosteron skal synke når man tilfører karbohydrater etter trening, om dette skjer så er det i tilfelle minimalt da testosteron i blodplasma har en halveringstid på 1-3 timer og etter trening så har men den høyeste insulinfølsomheten hvor musklene ikke engang trenger insulin for å få glukose, det skjer via den fysiske aktiviteten hvor reseptorene blir stimulert til å ta opp glukose.

Eller, nå har jeg fort sjekket litteraturen og finner ingen meta-analyser, bare et par pilot-studier som undersøker sammenhengen mellom målgruppene : inaktive, prediabetes, metabolsk syndrom og testosteronets rolle da alle disse gruppene har en form for insulinresistens, kanskje det er derifra den påstanden du spør om kan ha sitt opphav her. Etter å fort lest abstraktet så er det en sammenheng mellom målgruppene noe jeg gjettet meg til føre da metabolsk syndrom i seg selv er en "betennelse-tilstand" hvor insulin fungerer verre og verre og beta-cellene som produserer insulin blir gradvis overbelastet, og med en høyere basalmengde insulin hos overvektige samt et høyere nivå av diverse lipid(kolesterol) i blodplasma så er det sikkert en dysfunksjon mellom ratio, men dette skal jeg jammen meg sjekke opp nærmere når jeg får tid.

Edit: Abstraktene jeg fant er her.

http://www.ncbi.nlm....pubmed/10612483

http://www.ncbi.nlm..../pubmed/8388015

Endret av Dukien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grattulerer til meg selv, dro meg på trening i dag, midt i rushet, venta 10 min på knebøyracket, da 2svære russere skulle trene alt av øvelser i det ene, og det bokstaveligtalt var kø på det andre.

Korsryggen min er fortsatt ei hore, så jeg har droppa ned til 40kg i knebøy igjen, og prøve og gå saaakte opp i vekt igjen for og se om den klarer og bli sterkere og ikke bare føkka :p

Lenke til kommentar

Det er lenge siden eg har trent mark og bøy. Har starta med det igjen rundt 2-3 månad siden med lave vekter og bygd med sakte opp.

Er like under 100kg no på 5x3. Bør eg trene litt med disse vekter eller er det safe å fortsette å øke vektene med 2.5kg/uka (så langt eg tar 5x3 da)? Bør eg øke det anna kvar eller tredje trening kanskje istedenfor?

Kjører også 12-14x3 den andre dagen med litt lavare vekt da (ca 70kg no), der får eg finpusse teknikken min...

Lenke til kommentar

Paste i 1000 varianter.

1ss + litt vann og stek så er alt kryddret etter østens mirakel.

pataks-mild-curry-paste.jpg

Da kan man jo ha i erter eller potet eller ris eller kikerter osv.

Selv brun saus / skysaus osv går jo også.

De pastene kommer i 400-500 utgaver og varer lenge/ bruker lite

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...