Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var på 105 5x5 sev for et års tid siden! Er enig i at det begynner å virke som om du løfter ekte varer når du kommer over 100.

Etter ryggen ble dårlig på mai har jeg måttet ligge langt unna knebøy, pass på ryggen deres folkens! Kan ikke beskrive hvor mye respekt jeg har fått for ryggen etter å ha vært igjennom et lite smertehelvete.

Lenke til kommentar

Var på 105 5x5 sev for et års tid siden! Er enig i at det begynner å virke som om du løfter ekte varer når du kommer over 100.

Etter ryggen ble dårlig på mai har jeg måttet ligge langt unna knebøy, pass på ryggen deres folkens! Kan ikke beskrive hvor mye respekt jeg har fått for ryggen etter å ha vært igjennom et lite smertehelvete.

Wow. Du også? Siden mai? Akkurat samme her. :p hvordan er ryggen din nå?

Lenke til kommentar

Ryggen fungerer til det dagligdagse, får ikke utført øvelser som knebøy, markløft, roing etc.

Et virkelig kjedelig A4 menneske hadde nok ikke slitt med denne ryggen, men jeg skulle gjerne hatt muligheten til en god del mer enn jeg har nå.

 

Har blitt mye bedre though, tidligere var jeg livredd for å reise meg etter å ha sittet, eller bevege meg på noen måte mens jeg satt.

Endret av Tanner
Lenke til kommentar

Ryggen fungerer til det dagligdagse, får ikke utført øvelser som knebøy, markløft, roing etc.

Et virkelig kjedelig A4 menneske hadde nok ikke slitt med denne ryggen, men jeg skulle gjerne hatt muligheten til en god del mer enn jeg har nå.

 

Har blitt mye bedre though, tidligere var jeg livredd for å reise meg etter å ha sittet, eller bevege meg på noen måte mens jeg satt.

Høres ut som noe lignende av det jeg også sliter med; Det hindrer meg bare i å trene slik jeg vil. Har du vært til noen form for behandling?

Lenke til kommentar

Har prøvd kiropraktor, akupunktur og massasje. Tok av det verste av smertene hos kiropraktor, mens massasje har hjulpet mest etter det. Regningene ble betalt av firmaet jeg jobbet hos på den tiden, mens nå som jeg studerer har jeg ikke hatt noen form for behandling overhodet.

 

Hvilke smerter er det du sliter med?

 

Jeg har det i nedre del av rygg, venstre side, som stråler nedover venstre for. Helt ned til fotbladet. Hvis vi har det samme problemet hadde jo dette faktisk vært litt interessant :p

Lenke til kommentar

Har prøvd kiropraktor, akupunktur og massasje. Tok av det verste av smertene hos kiropraktor, mens massasje har hjulpet mest etter det. Regningene ble betalt av firmaet jeg jobbet hos på den tiden, mens nå som jeg studerer har jeg ikke hatt noen form for behandling overhodet.

 

Hvilke smerter er det du sliter med?

 

Jeg har det i nedre del av rygg, venstre side, som stråler nedover venstre for. Helt ned til fotbladet. Hvis vi har det samme problemet hadde jo dette faktisk vært litt interessant :p

Jeg har vært hos kiropraktor, to forskjellige fysioterapeuter, manuellterapeut, naprapat, muskelterapeut og lege. :p Henvist til røntgen med ingen strukturelle skader på ryggraden (heldigvis). Har nok sikkert brukt minst 5000kr på behandling ... Noe fungerer, andre ting fungerer ikke. Etter jeg dro til kiropraktor har ting gått oppover, riktig nok.

For min del er det mest relatert til trening. Smertene sitter mer dypt i gluteal-regionen, egentlig. Mest på venstre side. Men har også hatt det i korsryggen, men tror det er mer fordi musklene og bindevevet har strammet seg => tap av ROM => smerte. Det hjalp veldig å løse opp der for min del. Kiropraktoren mente også at det ene bekkenet mitt hadde blitt skjevt, så det ville jo forklart en del.

Det at det stråler så langt ned er jo en liten grunn til å få sjekket det litt nærmere. Dra til en manuellterapeut hvis du har noen i området. Det er ikke nødvendigvis veldig dyrt, og fordelen er at de kan henvise til røntgen og/eller MR hvis nødvendig.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde meg på en litt "vill" variant av svinekjøtt i går natt. Kom hjem fra en fuktig kveld på byen og var desperat etter proteiner, ettersom jeg var livredd for å bli katabol. Da virket det som en utrolig god idé å spise 600g rått svinekjøtt. Forstår fremdeles ikke hvordan jeg fikk ned alt, det må jo ha vært mega-seigt...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg prøvde meg på en litt "vill" variant av svinekjøtt i går natt. Kom hjem fra en fuktig kveld på byen og var desperat etter proteiner, ettersom jeg var livredd for å bli katabol. Da virket det som en utrolig god idé å spise 600g rått svinekjøtt. Forstår fremdeles ikke hvordan jeg fikk ned alt, det må jo ha vært mega-seigt...

I helvete. :p Haha! Den skal du nok ha kjempet litt for, ja. Hvordan går treninga?

Lenke til kommentar

 

Jeg prøvde meg på en litt "vill" variant av svinekjøtt i går natt. Kom hjem fra en fuktig kveld på byen og var desperat etter proteiner, ettersom jeg var livredd for å bli katabol. Da virket det som en utrolig god idé å spise 600g rått svinekjøtt. Forstår fremdeles ikke hvordan jeg fikk ned alt, det må jo ha vært mega-seigt...

I helvete. :p Haha! Den skal du nok ha kjempet litt for, ja. Hvordan går treninga?

 

Ja, det kan neppe ha vært lett :p. Treningå går fremover, sakte men sikkert. Sliter som alltid med skader, men har økt inntaket mitt en del i det siste, så det hjelper litt :).

 

Du er ikke mye redd for trikiner nei :omg:

 

Nei, jeg er ikke redd det jeg ikke vet hva er :p.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...