Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, hadde Rolf under fysiologi under min tid, om du noen gang får Jens så er det bare å grue seg; hva er det med alle de danskene som havnet i Bø? Btw.. Jens har hatt affærer med en god del av studentene for en tid tilbake. Nå er han vel sammen med Ingun tenker jeg? :p

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

ON er saker ja.

 

Noen andre enn meg som kjører 2 scoops per shake? Dvs.60g pulver.

Av ren nysjerrighet, klarer kroppen ta opp så mye protein på ei gang?

selvsagt, når nydannelse av proteinsyntese er dekt (enzymer, peptidkjeder, plasmaproteiner, lipoproteiner og ikke minst muskelvev så vil karbonskjelettet som er det energigivende delen gå inn i glykolysen og enten være substrat for ATP-dannelsene eller lagring av fett ved overskudd. Aminogruppen vil deamineres og fraktes til urea sammen med nitrogen og skilles ut med urinen.
Lenke til kommentar

Haha, hadde Rolf under fysiologi under min tid, om du noen gang får Jens så er det bare å grue seg; hva er det med alle de danskene som havnet i Bø? Btw.. Jens har hatt affærer med en god del av studentene for en tid tilbake. Nå er han vel sammen med Ingun tenker jeg? :p

Hahahaha, ingen anelse! Hørt om han fyren, men trudde han underviste på idrettslinja VGS?

.

 

Kolesterolrike varer som reker, eggeplomme etc er av null betydning for normale personer <-->litt inaktive personer.

Og det var det jeg mente, Thor og Wingeer, kan være jeg misforstod dere.

Det eg meinte var iallfall at det har ein virkning på produksjonen av kolesterol i kroppen.

Sikkert ein missforståelse :)

Lenke til kommentar

Nei øke.

3g pr kg kroppsvekt.

 

Kutt heller i k og f

2g/per kg KV burde holde i lange baner.

 

Ja så er det egentlig pr kg fettpri kroppsvekt så er det kun 85% protein i et proteintilskudd og sånn kan man pirke i det uendelige.

 

3g og ikke noe regning så kommer man på rett til slutt.

Velger man 2g så ender man kanskje opp på 1.6

 

Det er jo også for å være på den sikre siden med tanke på å ikke miste masse.

 

Høyere proteinmengde ved diett

Hvis du kjører et kaloriunderskudd for å redusere fettprosenten, vil jeg anbefale et økt proteininntak, med hensyn på økt metthetsfølelse og termisk effekt for å nevne et par gode grunner. La oss da øke anbefalingen med 20-30% til 2-2,5g/kg kroppsvekt, helt opp til 3g hvis du har lite fett på kroppen, trener mye og/eller kjører ekstreme dietter som PSMF.

 

http://fitnessbloggen.no/dette-er-siste-nytt-om-forskning-pa-protein/

 

Poenget var at han skulle heller opp en ned slik han lurte på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...