Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker å starte denne rutina:

Mon - Chest - triceps

Tuesday - Back - Biceps

Thursday - Shoulders/Triceps

Friday - legs/Biceps

Virker den decent?

Aner jeg en fremtidig curlbro? ;)

Fikk denne anbefalt av en BRO/buddy så lurte her om det var noen god ide :p

Mon - Squats/Chest

Tuesday - Deads/Back

Thursday - Squats/Shoulders

Friday - Deads/Back

Fix'd

Har trent på modified SS i noen måneder så tenkte noe nytt var i sikte. Hva anbefales egentlig? Bør jeg bare fortsette på rutina jeg har?

Lenke til kommentar

F.eks hvis du ikke klarer 10 reps i pullups med bra teknikk, hva i all verden er vitsen med og pumpe opp bicpes?

Pull-ups med BRA teknik skal trene rygg først og fremst, IKKJE biceps. Så vits med å pumpe biceps, er nettopp for å pumpe biceps.

Kan være jeg misforstod deg nå, men du er god hvis du klarer isolere biceps med pull-ups. Jeg vet at bicepsen min ikke curler 85 kg. Men det blir feil å si at den ikke blir mye brukt, for det blir den. Selv om du har god teknikk.

Det går ann å isolere bort biceps, jo. Men spørsmålet er då, skal du ta pull-ups med "dårleg" teknikk eller skal du ta pull-downs med isolasjon til rygg?

Skal du ta 3-5 "gode" pull-ups eller grei 10 utan isolasjon?

Eg er glad i å isolere muskler å bruke det eg skal trene. Eg tar pull-ups for å trene rygg, ikkje for å "løfte meg opp til stanga". For å trene biceps så kjører eg eit par curls seinare. Men det er jo meg :)

Alt som fører til at armene bøyer seg vil uansett belaste biceps. Det går ikke an og bare isolere ryggen med pull-ups. Biceps vil uansett aktiveres i stor nok grad. Selvfølgelig er det folk som ikke klarer pullups, og ender opp med og slite ut biceps før ryggen. Bra eller dårlig teknikk, biceps vil få en belastning.

Endret av joakimz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lurar eigentleg på korleis kolesterolet mitt var rett etter den dietten...

Kolesterol i maten du spiser spiller ingen rolle for kolesterolmengden i kroppen din.

Har du noen gode kilder? Jeg er av samme oppfatning, men det kan være kjekt å ha noen kilder på lur skulle jeg trenge det ved en senere anledning. :)

Jeg finner ikke igjen den artikkelen jeg leste det ifra, men står mye bra her:

http://fitnessblogge...il-a-spise-egg/

http://fitnessblogge...hdl-kolesterol/

http://fitnessblogge...esterol-av-egg/

http://fitnessblogge...te-eggeplommen/

http://fitnessbloggen.no/3-kostholdstips-del-2/

Osv...

Endret av joakimz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har trent på modified SS i noen måneder så tenkte noe nytt var i sikte. Hva anbefales egentlig? Bør jeg bare fortsette på rutina jeg har?

Fungerer SS for deg, da? Har du fortsatt gainz?

Er ikkje noko ein stort sett fleksar til jentene på byen vøtt

Hæ? Da har jeg gått på byen feil hele tiden. :(

Lenke til kommentar

Nei øke.

3g pr kg kroppsvekt.

Kutt heller i k og f

2g/per kg KV burde holde i lange baner.

Lurar eigentleg på korleis kolesterolet mitt var rett etter den dietten...

Kolesterol i maten du spiser spiller ingen rolle for kolesterolmengden i kroppen din.

Feil.

"Spiser man kolesterolfattig, produserer kroppen mer kolesterol. Får man i seg mye kolesterol via maten, produserer kroppen mindre."

Endret av Thor - God Of Thunder
Lenke til kommentar

Fungerer SS for deg, da? Har du fortsatt gainz?

Greit nok, føler jeg vil ha mer å gjøre på treningene.

Why change a winning formula? Ville holdt på til du merker at du begynner å stagnere. Så kan du f.eks. tenke på PHAT eller noe. Poenget er å opparbeide seg god teknikk og god grunnstyrke.

Lenke til kommentar

Alt som fører til at armene bøyer seg vil uansett belaste biceps. Det går ikke an og bare isolere ryggen med pull-ups. Biceps vil uansett aktiveres i stor nok grad. Selvfølgelig er det folk som ikke klarer pullups, og ender opp med og slite ut biceps før ryggen. Bra eller dårlig teknikk, biceps vil få en belastning.

Alt handler om kor mye vekt du skal ta.

Greier du å ta ned hender (pull-ups bevegelse) uten å stramma biceps? Ja.

Greier du det med pull-downs med 10-20kg, utan å bruke biceps? Ja.

Så det går veldig fint ann å isolere rygg. "problemet" er vel heller at folk begynner å ta pull-ups, istedenfor pull-downs, før dei er sterke nok.

Litt same som å hive på 250kg og ta 1/8-bøy, istedenfor skikkeleg knebøy. Fordi det er "tøft".

Istedenfor å ta 4-5 SKIKKELEGE pull-ups, drar folk opp mot 10-15 "dårlege".

No kjører eg rygg og biceps på same dag, så for meg er det litt vanskelig å sei kor flink eg til å isolere no. Men før så hadde eg rygg og biceps på ulike dager. Eg trente rygg (inkludert pull-downs og pull-ups, mens eg veide mindre, roing o.l.). Då kjente eg ikkje noe som helst i biceps dagen etter. Eg kjente det veldig godt i rygg.

Belaste eg biceps? Ja. Men belastninga var kanskje på 10% av øvelsen. Resten gjekk te rygg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Så det går veldig fint ann å isolere rygg. "problemet" er vel heller at folk begynner å ta pull-ups, istedenfor pull-downs, før dei er sterke nok.

Litt same som å hive på 250kg og ta 1/8-bøy, istedenfor skikkeleg knebøy. Fordi det er "tøft".

Istedenfor å ta 4-5 SKIKKELEGE pull-ups, drar folk opp mot 10-15 "dårlege".

Ganske håpløs sammenligning :p

Tror du virkelig folk kan ta "dårlige" pullups med så mye mer armfokus enn rygg at det går ut over ryggtreningen? Helt seriøst?

Lenke til kommentar

Feil.

"Spiser man kolesterolfattig, produserer kroppen mer kolesterol. Får man i seg mye kolesterol via maten, produserer kroppen mindre."

Det har jo blitt tilbakebevist ørten ganger de siste årene....
Lenke til kommentar

Feil.

Det har jo blitt tilbakebevist ørten ganger de siste årene....

Kan du vise til forskningsarbeid? Isåfall er eg veldig interessert i å lese det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...