Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker å starte denne rutina:

 

Mon - Chest - triceps

Tuesday - Back - Biceps

Thursday - Shoulders/Triceps

Friday - legs/Biceps

 

Virker den decent?

 

1) Dårlig balanse - 1 rygg og bein økt, men 2 økter som belaster framside og biceps.

2) Du velger kvantitet fremfor kvalitet - alt for mye isolasjon.

3) Fin deg et nytt program som fokuserer på baseøvelser, om målet er styrke og masse. isolasjon er bare for og trene opp svake muskler som ikke bidrar nok i baseløftene eller som henger veldig etter.

 

F.eks hvis du ikke klarer 10 reps i pullups med bra teknikk, hva i all verden er vitsen med og pumpe opp bicpes?

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

En nordmann spiser gjennomsnittlig 185 egg i året ... Skyter ganske høyt over gjennomsnittet, jeg altså. :p

 

Ja, akkurat det punktet flirte jeg litt av. Men det har vel kanskje noe med at Ola Nordmann fortsatt er livredd for høyt LDL å gjøre.. Det er jo livsfarlig med egg, som kjent. Det er derfor jeg ikke har strøket me..... hmm.. vent nå litt....

Lenke til kommentar

F.eks hvis du ikke klarer 10 reps i pullups med bra teknikk, hva i all verden er vitsen med og pumpe opp bicpes?

Pull-ups med BRA teknik skal trene rygg først og fremst, IKKJE biceps. Så vits med å pumpe biceps, er nettopp for å pumpe biceps.

 

Kan være jeg misforstod deg nå, men du er god hvis du klarer isolere biceps med pull-ups. Jeg vet at bicepsen min ikke curler 85 kg. Men det blir feil å si at den ikke blir mye brukt, for det blir den. Selv om du har god teknikk.

Lenke til kommentar

F.eks hvis du ikke klarer 10 reps i pullups med bra teknikk, hva i all verden er vitsen med og pumpe opp bicpes?

Pull-ups med BRA teknik skal trene rygg først og fremst, IKKJE biceps. Så vits med å pumpe biceps, er nettopp for å pumpe biceps.

 

Kan være jeg misforstod deg nå, men du er god hvis du klarer isolere biceps med pull-ups. Jeg vet at bicepsen min ikke curler 85 kg. Men det blir feil å si at den ikke blir mye brukt, for det blir den. Selv om du har god teknikk.

Det går ann å isolere bort biceps, jo. Men spørsmålet er då, skal du ta pull-ups med "dårleg" teknikk eller skal du ta pull-downs med isolasjon til rygg?

Skal du ta 3-5 "gode" pull-ups eller grei 10 utan isolasjon?

 

Eg er glad i å isolere muskler å bruke det eg skal trene. Eg tar pull-ups for å trene rygg, ikkje for å "løfte meg opp til stanga". For å trene biceps så kjører eg eit par curls seinare. Men det er jo meg :)

Lenke til kommentar

Om eg sleit med det, veit eg ikkje.

Var ganske overvektig då eg starta med det. Rundt 120kg, med 0% av styken eg har i dag på 104kg.

Hadde nok for høgt kolestrol, iallfall for ein på min alder. Spiste nesten bare dritt, potetgullm sjokolade, bollar og is kvar dag.

Glad den tida og depresjonen er over for å sei det mildt :)

 

Er folk virkelig så lite interessert i markløft/knebøy?

Folk er generelt lite interessert i å trene bein.

Er ikkje noko ein stort sett fleksar til jentene på byen vøtt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...