Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det regner jeg aldri ut. Jeg kjører bare 1-3 økter, med lett/medium vekter. Rolig uke, slikk at kroppen kommer seg igjen, men totalt fri synes jeg ikke noe om med mindre man skal på ferie eller noe. Bare det og unngå at uka etter igjen ikke blir svin tung..

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Det klikker så my i leddene mine etter treningen i går at når jeg bøyer meg høres det ut som om noen går på bobleplast.

Dynamisk oppvarming ftw. Og tøye :)

Varmer alltid opp og har ikke latt være å tøye ut siden jeg var 14 :) Er bare litt "feilplasserte" ledd samt mangel på brusk som gjør det ;)

Lenke til kommentar

Min erfaring av en uke fri er at uka etter blir et helvete. Kroppen får uansett hentet seg av lite mengde og medium vekter. Deload trenger ikke kjøres så ofte, jeg kjører det bare når det er nødvendig. Da spesielt før og etter et stevne, eller i en periode der kroppen begynner og trenge det.

Lenke til kommentar

Min erfaring av en uke fri er at uka etter blir et helvete. Kroppen får uansett hentet seg av lite mengde og medium vekter. Deload trenger ikke kjøres så ofte, jeg kjører det bare når det er nødvendig. Da spesielt før og etter et stevne, eller i en periode der kroppen begynner og trenge det.

Dette. Men det blir jo veldig idrettsspesifikt igjen. Med oppkjøring og slikt. Tung knebøy 3 ganger i uka + tung rykk og støt over en 2-3 uker. Så en ukes lett trening før stevne. BOOM. Nye perser.

Lenke til kommentar

Mistet litt styrke, sikkert på grunn av treningsoppholdet og fordi jeg ikke får i meg nok mat. Hva skal man forvente av styrketap når man deffer?

Fra loggen min. Altså, jeg er i underskudd for å miste fett. Hvordan skal jeg legge opp målsetting og hva skal jeg forvente i forhold til løftene mine?

Lenke til kommentar

På grunn av sykdom har jeg fått treningsforbud på uviss tid (blir vet et par uker-ish). Fryktelig kjipt, men jeg har uansett ikke stort med overskudd til å gjøre noe. Vil naturligvis ikke miste all teh gainz, så what to do? Høyprotein er uaktuelt pga nyrene, så kommer til å ligge på ca 1.5g/kg. Har ikke særlig matlyst, men trenger jo kcals. Fett eller karbohydrater, noen erfaringer? Overskudd/vedlikehold?

Kommer til å være i aktivitet så mye jeg orker, men noe muskelarbeide blir det dessverre ikke :(

Lenke til kommentar

Etter min kanskje litt konservative mening, nei. Dette av denne enkle grunn: Du trenger ikke isoøvelser til mer enn å finnpusse på fysikk. Dersom du bare skal finpusse fysikk, er man ikke nybegynner lenger. Tommelfingerregelen min sier at dersom du må spørre andre om hjelp til så basic ting (no offence), er du ikke avansert nok til å trenge isoøvelser for f.eks biceps.

Fullkropp og dips FTW.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...