Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Hva skjer med at alle drikker sjokomelk når de trener? Hva er godt med det?

Kalorier. Billige, sådan.

Leste en artikkel at det var noe av det beste som kunne drikkest etter trening så var nysgjerrig, ikke alltid slikt er til å tro på.

Det stemmer nok. Det er lettmelk tilsatt sjokoladesmak og litt ekstra karbohydrater. Aminosyreprofilen (det som et protein består av) i melk er den gunstigste vi vet om så dette er god knall

Okay, takk :)

Endret av Cortese
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skjer med at alle drikker sjokomelk når de trener? Hva er godt med det?

Kalorier. Billige, sådan.

Leste en artikkel at det var noe av det beste som kunne drikkest etter trening så var nysgjerrig, ikke alltid slikt er til å tro på.

 

Sa heller aldri at det var det beste som kunne drikkes, men jeg ser ingen problemer med å drikke det. Det er billige kalorier, melk (ergo kjekke proteiner), karbohydrater (som du uansett trenger etter trening), og er veldig godt.

 

Altså, du drikker ikke sjokomelk på deff selvfølgelig, ingen kostholdsfreaker gjør det heller. Men er du på bulk, så spiser du (som vi snakket om noen sider tilbake) for å legge på deg, og for å få i deg mye mat. Ikke for å spise perfekt mat. Du skal slite ganske heftig med å gå opp i vekt på salat og knekkebrød, som det ble sagt.

Lenke til kommentar

Det viser seg jo at hele sykkelsporten er gjennomsyret av doping, og da kan man jo sammenligne det med andre sporter hvor alle doper seg, han var fortsatt overlegen alle de andre doperne.

 

Jeg sier ikke at jeg liker det, men han vil fortsatt være en av de beste atletene innen sykkel.

Lenke til kommentar

Satt på ventrilo, så det ble litt feil. Men, jeg mener at så lenge "alle" i toppen doper seg, så må man gjøre det for å i det heletatt ha sjangs til å måle seg.

Man må vaske ut all dritten før det kan bli helt rent. At konkuranser som f.eks Mr.Olympia enda holdes er jo bare latterlig, store idioter som konkurerer i å dope seg mest. En sinnsykt bra bodybuilder som er ren er mye mer imponerende enn en skikkelig bolebamse.

 

Det jeg vil frem til: Doping har ingen til å gjøre i noen som helst sport.

Lenke til kommentar

Det er jo utruleg kjipt for resten, som trente så sjukt hard og hadde fortsatt null sjanse mot doping.

Syns alle juksara bør bli illagt STORT straff, slik at dei går konk og må jobbe på McD resten av livet for å greie å betale ned gjelda. Dei fortjener ikkje noe bedre enn det.

Lenke til kommentar

Nå skal det vel sies at det er få sporter som tar anti-doping arbeidet mer seriøst enn nettopp sykkelsporten, i alle fall i de senere år -- det er jo derfor det blir gjort sånne oppgjør som dette. Bare fordi det er færre som blir tatt i andre sporter, skal en ikke se bort i fra at du finner veldig mye dritt der også.

 

Dessuten både tror og håper jeg "den nye generasjonen" syklister har helt andre holdninger til doping enn gamlingene, i alle fall nå når de får se konsekvenser av nettopp dopernes dårlige valg (lag som taper sponsorer, personer som blir busted, og eventuelt helsemessige effekter).

 

Noen uærlige sjeler vil det jo alltid være, men mye tyder på at arbeidet mot doping fungerer -- for eksempel lavere snitthastighet og watt-output, samt at rytterne faktisk er slitne når de kommer til mål.

 

Jeg mener altså det er gode tegn på bedring, og tror at alt arbeidet som blir lagt ned for en renere sport VIL gi avkasting på sikt, selv om jeg imidlertid er klar over at det alltid er noen kjeltringer som ligger et steg foran.

Lenke til kommentar

Er noe i det du sier ja, Cefey. Folk står på alt de kan året rundt for å oppnå noe.

Noen har også ikke så god genetik som andre, så andre må jobbe enda hardere. Så skal de tape mot en eller annen fjott som (ja, han har sikkert jobbet hardt han også) som har dyttet i seg diverse kun for å få en fordel over alle andre.

 

Det er utrolig uretferdig.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Uten tvil. Ikke det at jeg følger med på sykkel da, men synes det er trist når det skal være sånn. Tenk hva disse utøverene utsetter seg for. F.eks blod-doping så tar dem blod ut av kroppen på forhånd og injiserer det tilbake senere, rett før eventet. Dette for at dem skal ha flere røde blodceller, og dermed større opptak av oksygen...

 

 

20drug_graph.gif

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke fatte at noen sier de faktisk liker Armstrong. Ja, greit nok, han var "best blant doperne", men hvordan kan det unnskylde det? I mitt hode høres det ut som om man sier at det er greit med dop.

 

Angående Armstrong så er det ikke noe vits i å spørre om hvorfor han ikke svingte noe i prestasjonene; han syklet nærmest kun Touren og kunne legge dopingprogrammet opp mot det. Han har ett og annet resultat i VM og LBL (eller Fleche Wallonie, husker ikke nå), men bortsett fra det syklet han kun Touren. Det er delvis grunnen til at han kunne vinne så mange titler. Armstrong var smart og visste at det eneste rittet folk utenfor sykling hadde peiling på var TdF.

 

Spørs vel litt når i sessongen han dopet seg, når han timet syklusene osv. Ikke vet jeg. Han hadde nok en lege eller 5 som også var litt korrupte ja. Hjelp må han hvertfall ha fått endel av.

 

US Postal hadde det som var muligens det mest profesjonelle og tilrettelagte dopingprogrammet om sykkelhistorien har sett. Her var alle med; ryttere, direktører og ikke minst laglegen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og korrupte leger er ikke de skumleste problemene. Det jeg er redd for er personer høyt oppe i for eksempel det Internasjonale Sykkelforbundet. Det har jo kommet frem at Armstrong tidligere har gitt de $100,000 som en "gave" (samtidig som det ble spekulert i om han hadde avlagt en positiv prøve (?)).

 

Som Patrick sier er det mange med på leken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...