SKAÐI Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Haha, konge skitten bulk ftw, er jo så billig og raskt, 55 spenn med en cola, blir fort en sånn til lunch noen ganger i uka Lenke til kommentar
Akse Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Haha, konge skitten bulk ftw, er jo så billig og raskt, 55 spenn med en cola, blir fort en sånn til lunch noen ganger i uka Tåpelig å bruke brus for å bulke spør du meg. Mer næringsfattige kalorier finner du jo ikke. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Noen som har tips til gode målsettinger for en treningsøkt? Har egentrening på skolen nå, og lager nå en stor dokumentasjon med økter og periodeplaner. Men sliter litt med målene. Synes jeg har gode mål, men sliter med å ha egne mål for hver økt. Blir for det meste generelle mål som "Kunne i hver treningsøkt øke belastningen/vekten i øvelsene uten å stagnere". Dette er også noe jeg har klart så langt, men det blir for generelt. Copy/paster det inn i hver øktplan Tips? EDIT: Fant noen artikler, men tar gjerne i mot noen fler tips Veldig avhengig av hva målet med trening er da. For min del kan det være ting som: -Kjøre knebøy mer eksplosivt opp fra bunn -Ingen bom i rykk -Riktig lengde på splitten i støt -Konsentrere på å holde trykket ekstra godt -Aktivere rumpa under knebøy -osv osv osv http://fitnessblogge...styrkeokninger/ Bare meg eller står det ingenting om repetisjoner? Kun sett? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Prøvde meg forresten på knebøy i dag. Korsryggen svikta rett og slett under meg, så jeg måtte gå rett på beinpress. Jeg har en merkelig rygg. Den er god til tider, og til tider veldig dårlig. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Målet med økten er å bryte ned muskelfibrene slik at de blir større og sterkere. Jeg prøver å øke vektene hver trening slik at musklene hele tiden får nok belastning, noe som gjør at jeg kan nå mitt langsiktige mål om å bli norgesmester i styrkeløft. Målet per økt kan umulig være så veldig forskjellig om du driver med ren styrketrening, bortsett fra å spesifisere hvilke muskler det evt. er snakk om. Husker jeg fikk trekk av gymlæreren på videregående for å skrive om ting han ikke kunne noe om. Han nektet forøvrig også for at sterioider var utbredt i strongman, siden de var så tjukke, og at det var fysisk umulig å ta pullups med en arm. Jeg hadde fire gymlærere i løpet av videregående. Den siste jeg hadde lærte seg aldri navnet mitt, og antakelig ikke navnet til noen andre i klassen heller. Vi hadde også egentreningsprosjekt, men jeg tror at gymlæreren ga en lang faen i det, for jeg hadde inntrykket av at så å si alle fikk 4+, uavhengig av om de hadde levert øktplaner og egenvurderinger eller ikke. Han ga aldri noen fravær heller, men det er jo vanskelig når man ikke kan noen navn. Jeg endte med 5 i gym, så jeg skal ikke klage. Konklusjonen er at jeg ikke har noen tips til mål for økten. Jeg skrev bare "bli stor og sterk", men gymlæreren leste det sikkert ikke en gang. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Hos oss for alle som er i de fleste gymtimene 5... Endret 17. oktober 2012 av TheNarsissist Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Noen som har tips til gode målsettinger for en treningsøkt? Har egentrening på skolen nå, og lager nå en stor dokumentasjon med økter og periodeplaner. Men sliter litt med målene. Synes jeg har gode mål, men sliter med å ha egne mål for hver økt. Blir for det meste generelle mål som "Kunne i hver treningsøkt øke belastningen/vekten i øvelsene uten å stagnere". Dette er også noe jeg har klart så langt, men det blir for generelt. Copy/paster det inn i hver øktplan Tips? EDIT: Fant noen artikler, men tar gjerne i mot noen fler tips Øk målsetningene med 2,5kg i de tre store for hver økt, f.eks? Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Gym læreren sa at jeg ikke skulle presse knærne ut til siden i knebøy i fjor. Og han hadde trent knebøy i mange år.. Det var siste gym timen jeg hadde den gang. Kunnskapen på de er til og klikke av! Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Hvordan er kalorier næringsfattige? Google gav meg ikke så mye.. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Hvordan er kalorier næringsfattige? Google gav meg ikke så mye.. Per desiliter eller 100g er det ingen proteiner, vitaminer eller mineraler, kun sukker og vann. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Prøvde meg forresten på knebøy i dag. Korsryggen svikta rett og slett under meg, så jeg måtte gå rett på beinpress. Jeg har en merkelig rygg. Den er god til tider, og til tider veldig dårlig. Nysgjerrig. Hva er problemet? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Hvordan er kalorier næringsfattige? Google gav meg ikke så mye.. Mikronæringsstoffer og/eller kvalitet på makroene (primært da proteiner og fett, svjv). Lenke til kommentar
Akse Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Prøvde meg forresten på knebøy i dag. Korsryggen svikta rett og slett under meg, så jeg måtte gå rett på beinpress. Jeg har en merkelig rygg. Den er god til tider, og til tider veldig dårlig. Nysgjerrig. Hva er problemet? Usikker. Ryggen er dårlig i perioder der jeg løfter tunge ting på fritiden eller arbeider i ubekvemme stillinger på jobb(elektriker). Det virker som om ryggen liker markløft med god teknikk uten for mye vekt(70% 1RM). Akkurat hva problemet er ikke godt å si, men jeg tror jeg skal være forsiktig hvis jeg tenker langsiktig. Min far har også veldig dårlig rygg etter en arbeidsskade, og jeg vil ikke ende opp der. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Noen her som trener på Freshfitness? Vurderer å bytte.. Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Noen her som trener på Freshfitness? Vurderer å bytte.. Jeg gjør, på den på Carl Berners plass. Vurderer du å bytte til eller fra? Jeg vurderer nemlig å bytte fra. Det er lite frivektutstyr (blant annet kun ett power rack), en kjip PT og dårlig klientell (gangsterkids som roper og generelt er duster). Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Uff, tenkte å bytte til. Er over halvparten av det jeg betaler nå. Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Uff, tenkte å bytte til. Er over halvparten av det jeg betaler nå. Ja, det er litt synd. Man får det man betaler for, I guess. Fitness Xpress er mye bedre til kun 100,- mer. SiO er også et veldig godt alternativ hvis du er student. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Bor ikke i Oslo. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Jeg har også middels erfaring med Fresh. Billige kabelapparater som ryker og masse barn på 13-14. I tillegg var det så mange fremmede språk som ble snakket høyt at jeg følte meg som en utlending i eget land. Oppsiden er pris. Lenke til kommentar
LasH Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Akse: Kan skrive under på at ryggen til tider får kjørt seg på jobb! Jobber selv som elektriker(lærling). Spessielt det å legge varmekabel tar godt på min rygg, vertfall.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå