Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Jeg er rett og slett fan av oldschool bodybuilding, fysikken til f.eks frank zane, sergio olivia "the myth", larry scott "mr biceps" og Surge Nubret (RIP) =(

Så kom fucking Dorian Yates med veksthormon og introduserte en ny tidsalder som gjorde at jeg har overhodet ikke interesse for dagens bodybuilding, det sier litt når Cutlers nickname er "the fridge" Eller se på Lou Ferrigno comeback under starten av 90-tallet med veksthormon, du ser forskjellen på en ikke-positiv måte at det bare er trist.

Veldig enig, derfor jeg liker veldig godt at de innførte classic bodybuilding som en sjanger, man slipper den "klossfysikken".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bulk er søren i meg luksus. Elsker verden om dagen.

Uanz. Venstre skulderen min knekker noe helt vanvittig til tider. Sene/ledd type knekk. Det gjør ikke vondt, men er ganske ubehagelig. Det gjelder egentlig uansett hva jeg gjør med armene. Militærpress går greit med smalt grep, samme med benk (hvertfall opp til 40, da sliter den litt...). Er dette noe som kommer til å gå over, og hva skyldes det? Har ikke vært så ille før, men vet at senefestene der er ganske slitte...

Lenke til kommentar

Prøvd å varme opp rotator cuff? Har ikke hørt et eneste klikk fra skuldrene etter jeg begynte med det.

Ja (dessverre). Både det og generell dynamisk oppvarming har hjulpet veldig (det har jo ordnet høyreskulderen), men likevel er venstreskulderen vrang. Kan det være at jeg somehow belaster høyre/venstre ulikt, uten at jeg merker dette selv?

Lenke til kommentar

bulk er ikke luksus nei! da jeg faster så blir det bare to måltider om dagen, så alle timene etter trening går bort på å spise meg kvalmende mett.. er sååå lei av å legge meg stappmett! :o ikke går jeg opp noe særlig heller :p

Som jeg pleier si: er du på bulk, så spiser du til du holder på å kaste opp, og så lesser du på en porsjon til. Helst med en liter melk eller to mellom hver "gaffel". :p

Lenke til kommentar

Husk at man kun trenger 200-500kcal MER en det man faktisk spiste før da.

Har man begynnt å trene også så blir det 400kcal ekstra.

Det er uansett under tusen kcal.

Dvs det samme kjipe man spiste før da man spiste det man ville + 1 pose middag fra findus.

Lenke til kommentar

Husk at man kun trenger 200-500kcal MER en det man faktisk spiste før da.

Har man begynnt å trene også så blir det 400kcal ekstra.

Det er uansett under tusen kcal.

Dvs det samme kjipe man spiste før da man spiste det man ville + 1 pose middag fra findus.

Pluss litt proteiner. det er der mange sliter, føler jeg. Jeg selv er ikke typen til å få 75% av prots fra protpulver, enkelt og greit fordi det er dyrt og jeg hadde gått lei.

Lenke til kommentar

Har nå tatt 3km i rolig tempo annenhver dag i 2 uker og unngått "Dødens Nedoverbakke". Merker absolutt ingenting i knærne eller noe annet sted!

Skal holde meg på denne intensiteten ut måneden og dersom jeg ikke merker noe (noe jeg ikke tror heller) så er jeg offisielt overbevist om hva problemet var.

Selvdiagnostikk ftw!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tar ikke proteinpulver at all, men det er obv lettere for meg på 55kg å få i meg 2.5xkroppsvekt enn for noen som veier det dobbelte. Ligger ikke mer enn ca 400 i overskudd, men det er nok til å gi meg følelsen av at jeg kan mumse litt mer av alt (which I can) :)

Lenke til kommentar

Ja (dessverre). Både det og generell dynamisk oppvarming har hjulpet veldig (det har jo ordnet høyreskulderen), men likevel er venstreskulderen vrang. Kan det være at jeg somehow belaster høyre/venstre ulikt, uten at jeg merker dette selv?

Selvfølgelig en mulighet. Skjev belastning kan gjøre mye dritt. Vanskelig for oss å si noe om. Dra heller til en fagperson.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...