Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Det er jo plass til 4 middager til på kaloriene, mer en de fleste her inne spiser." - Hva betyr det?

Det betyr at shakene utgjør 2000 kcal og siden jeg skal ha 3700-4000 kcal pr dag har jeg 2000 kcal igjen til "vanlig mat" 2000 kcal vil da bli 4-5 "vanlige" måltider og nesten like mange kcal som en på 70 kg hadde spist på en dag.

Da spiser jeg jo "valig" / like mye som hvem som helst, men disse shakerene utenom pga jeg trenger så mange kcal.

Lenke til kommentar

Har jo like mange kalorier til overs for det.

Det er jo vanlig mat, er jo melk som er tatt vann ut av.

Like mye ekte mat som toro tomatsuppe med pulverpose man tilsetter vann.

Vel, get this: Toro tomatsuppe er ikke ekte (ordentlig) mat!

Det er ekte næringsstoffer, men det er ikke ordentlig mat. Det er ikke akkurat å anbefale og leve på toro tomatsuppe, selv om det ikke er kunstig fremstilt. Det inneholder ca ingen næringsstoffer som kroppen trenger. Det kan da umulig være bra å leve nesten utelukkende på gainer-pulver. Det er jo ikke snakk om måltidserstatter en gang, men gainer. Dvs du får jo nesten ikke i deg mikronæringsstoffer, fytokjemikalier og andre ting som finnes i ordentlig mat aka fast føde.

Matboks er en fin ting.

Endret av Sir-Andy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Det er jo plass til 4 middager til på kaloriene, mer en de fleste her inne spiser." - Hva betyr det?

Det betyr at shakene utgjør 2000 kcal og siden jeg skal ha 3700-4000 kcal pr dag har jeg 2000 kcal igjen til "vanlig mat" 2000 kcal vil da bli 4-5 "vanlige" måltider og nesten like mange kcal som en på 70 kg hadde spist på en dag.

Da spiser jeg jo "valig" / like mye som hvem som helst, men disse shakerene utenom pga jeg trenger så mange kcal.

Hvis målet er å få i seg mye energi, hvorfor ikke ta gainer? Hvis én proteinshake inneholder 25 gram proteiner blir seks shaker om dagen 150 gram proteiner. Jeg vet ikke hva behovet ditt er, men i tillegg til proteiner fra vanlig mat, bør det være nok til å dekke behovet og en del mer for de fleste. Uansett kan et praktisk tips være å heller ta alle proteinene i tre doser som er dobbelt så store, istedenfor å spe dem utover hele dagen.

Lenke til kommentar
Toro tomatsuppe er ikke ekte (ordentlig) mat!

Det er ekte næringsstoffer, men det er ikke ordentlig mat.

Mener mer at folk som spiser det mener det er ekte mat.

Sier noen at de tok en shake er de boler, sier noen at de spiser tomatsuppe så er det ekte norsk vikingkosthold.

Jeg vet det ikke er optimalt, kan ikke slå sammen og drikke 1.5liter før trening heller.

Men så lenge det er flere tusen kcal i fast føde i tillegg og jeg går opp 1 kg i mnd etter at jeg veier mer en 90 og ikke noe av det er fett saå burde jeg vel være førnøyd.

Jobber 61 timer i uka nå , blir jo ikke alltid sånn fremover.

Lenke til kommentar

Skal nok klare det. Takk for tipset.

Så du meiner eg kan beholde massa, til tross for nedgang i fett%?

Men det er kanskje verre å bygge samtidig som ein mistar fett%?

Har ei slik klype eg òg, men er veldig dårlig til å bruke det...

Beholde massen er hovedmålet etter å redusere fettprosenten.

Bygge litt samtidig eller ikke kommer vel an på hvor supernøye kostholdet er satt opp og hvor godt trent du er. Dårligere trent lettere er det.

Burde iallefall ikke forvente det.

Samma hvor dårlig du måler, mage forran , mage siden og for eks bak biceps.

Om det blir 20 eller 25% spiller liten rolle, bare du måler de samme stedene og tar forskjellen i betraktning.

Lenke til kommentar

Jeg gikk selv ned et sted mellom 6 og 8 kg på rundt 8 uker, gode nedganger på fettklype og målebånd, samtidig som jeg satt nye perser i skulderpress og mark. Så ja, det går helt fint an. Det kommer kun an på hvordan du setter opp kostholdet og treninga, men det må gjøres riktig.

Lenke til kommentar

Jeg vet det ikke er optimalt, kan ikke slå sammen og drikke 1.5liter før trening heller.

Men så lenge det er flere tusen kcal i fast føde i tillegg og jeg går opp 1 kg i mnd etter at jeg veier mer en 90 og ikke noe av det er fett saå burde jeg vel være førnøyd.

Er to shaker til sammen 1,5 liter for deg?

Hvis du går opp 1 kg i måneden, så skal det godt gjøres å ikke legge på seg fett.

Lenke til kommentar

Beholde massen er hovedmålet etter å redusere fettprosenten.

Bygge litt samtidig eller ikke kommer vel an på hvor supernøye kostholdet er satt opp og hvor godt trent du er. Dårligere trent lettere er det.

Burde iallefall ikke forvente det.

Samma hvor dårlig du måler, mage forran , mage siden og for eks bak biceps.

Om det blir 20 eller 25% spiller liten rolle, bare du måler de samme stedene og tar forskjellen i betraktning.

Må nesten prøve det da. Får ta nokon mål i morgo, takk for tipset

Jeg gikk selv ned et sted mellom 6 og 8 kg på rundt 8 uker, gode nedganger på fettklype og målebånd, samtidig som jeg satt nye perser i skulderpress og mark. Så ja, det går helt fint an. Det kommer kun an på hvordan du setter opp kostholdet og treninga, men det må gjøres riktig.

Hmm, ja. Brukar målebånd, men får prøve å supplere med klype, for å få bekrefta nedgangen bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...