Bjarnemann Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Hoho, klarte å fortelle fastlegen min om at jeg går på PF. (Lang stillhet, mens han strever med å holde seg på stolen) ...Do må jo spise..? Forteller han litt om hvordan det fungerer for meg, og at jeg har klart meg en stund på dette, med mye trening. Halv konstaterende, halvt spørrende: Do må jo ha mat til kroppen din? En halvtime etterpå, da timen var ferdig, og han hadde konstantert at jeg var ved veldig god helse, på tross av PF (in fact, jeg gjennomgikk en langt grundigere test enn planlagt, og han sa det var lenge siden han hadde sett slike resultater og verdier) så han fortsatt helt forskrekket ut. Litt som en unge som nettopp hadde blitt fortalt at nissen ikke finnes 5 Lenke til kommentar
_Pioneer_ Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 (endret) Er det anbefalt å trene selv med gangsperr/stølhet? Trente bryst og triceps for et par dager siden å kjenner det godt enda, så bein og biceps i går. Hadde det vært greit med litt hvile før jeg går i gang på mandag? Rimelig ubehagelig til tider. Endret 12. oktober 2012 av _Pioneer_ Lenke til kommentar
Petter Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Lurer faktisk på det samme, har egentlig styrke idag men er støl som faen enda etter Onsdags økt som ble litt hardere en forventa. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Gjør ikke noe å trene selv om man har gangsperr (sett bort i fra smerten) Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Er det anbefalt å trene selv med gangsperr/stølhet? Trente bryst og triceps for et par dager siden å kjenner det godt enda, så bein og biceps i går. Hadde det vært greit med litt hvile før jeg går i gang på mandag? Rimelig ubehagelig til tider. Lurer faktisk på det samme, har egentlig styrke idag men er støl som faen enda etter Onsdags økt som ble litt hardere en forventa. Hvis det går an å trene, det vil si hvis det ikke gjør så vondt eller dere er så stive at dere ikke klarer å utføre øvelsene dere skal korrekt, så er det bare å trene Lenke til kommentar
Petter Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 (endret) Smerte er jo bare en bagatell så det skal nok gå "smertefritt" Endret 12. oktober 2012 av Petter Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 For MIN del løser gangsperre seg etter en ny trening. De treningene er litt treige de første settene, men bedre enn andre treninger etter det. Kan være egen oppfatning av kvalitet men wtf. Det er digg. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Det går fint å trene med gangsperr og stølhet i musklatur. Har gjort det mange ganger, spesielt når jeg akkurat var begynt. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Har aldri tenk på det så mye før, men kva er beste reps/set på deff og kor ofte er det best å trene? 3 dager i uka med 5x5? 5 dager i uka? Hypertrofi? Blanding? Er det noe stor forskjell på 2 treninger i uka og 5 treninger, når ein er på deff? Noen som har gode kilder? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 For å si det på en annen måte: Det er ikke anbefalt å ikke trene når man er støl Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Velkomme tilbake Sir! Vore på ferie? OT: puggar musklar, nokon som veit om nokon bra nettsider der man f.eks kan dra muskler på plass eller lignande? Ala slik barn gjer med å fylle inn det som manglar? Dårlig forklart, men kanskje noko skjønnar Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 For å si det på en annen måte: Det er ikke anbefalt å ikke trene når man er støl Fortell... Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 OT: puggar musklar, Det følger med en cd på Netter's anatomi atlas. brukte den mye da jeg studerte anatomi Lenke til kommentar
aomt Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Eg trur eg kommer te å slite med PF på bulk, greier ikkje få i meg nok mat i løpet av 8 timer. Men på deff er den ganske så bra:) Tvinge meg unna mat i 8 timer, så spise kontrolert i 8 timer + masse protein = win! Lenke til kommentar
alba_eagle Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Jeg liker ikke å trene når jeg er støl. Rett og slett fordi jeg ikke gir i like mye som når jeg er fresh and ready for fight. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Velkomme tilbake Sir! Vore på ferie? OT: puggar musklar, nokon som veit om nokon bra nettsider der man f.eks kan dra muskler på plass eller lignande? Ala slik barn gjer med å fylle inn det som manglar? Dårlig forklart, men kanskje noko skjønnar Takk! Lite ferie.. Har bare skifta litt beite Hvordan går det i armyen`? For å si det på en annen måte: Det er ikke anbefalt å ikke trene når man er støl Fortell... Hva skal jeg fortelle? Er vel ikke noen anbefalinger som går ut på at man ikke skal trene hvis man er støl...? Eg trur eg kommer te å slite med PF på bulk, greier ikkje få i meg nok mat i løpet av 8 timer. Men på deff er den ganske så bra:) Tvinge meg unna mat i 8 timer, så spise kontrolert i 8 timer + masse protein = win! Mulig jeg hopper midt inn uten å få med meg konteksten her, men hvorfor velger du å spise etter PF hvis du kommer til å slite med å gjennomføre det? Lenke til kommentar
aomt Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Mulig jeg hopper midt inn uten å få med meg konteksten her, men hvorfor velger du å spise etter PF hvis du kommer til å slite med å gjennomføre det? Tenkte skulle berre prøve det for meg selv og se kva den går ut på. No skal eg kjøre 3 uker med deff, så det går jo fint. Så får eg prøve den i 2-3 uker til for å teste ut korleis det går med bulk Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Velkomme tilbake Sir! Vore på ferie? OT: puggar musklar, nokon som veit om nokon bra nettsider der man f.eks kan dra muskler på plass eller lignande? Ala slik barn gjer med å fylle inn det som manglar? Dårlig forklart, men kanskje noko skjønnar Takk! Lite ferie.. Har bare skifta litt beite Hvordan går det i armyen`? Aha! Er ferdig i militæret, studerar idrett og friluftsliv Lenke til kommentar
War Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Har aldri tenk på det så mye før, men kva er beste reps/set på deff og kor ofte er det best å trene? 3 dager i uka med 5x5? 5 dager i uka? Hypertrofi? Blanding? Er det noe stor forskjell på 2 treninger i uka og 5 treninger, når ein er på deff? Noen som har gode kilder? Skulle vel finnes noe på myrevolution eller fitnessbloggen? 5x5 er for hard på en deff, selv tok jeg en 5x3 og 2 droppsett , men ellers samme program. Det var noe Fagerli kom med en gang. RYP for eks er helkropps med slakkere progresjon. Hele målet med treningen er å bruke kcal / tømme glykogenlagrene så karben du spiser smetter inn der igjen, og da må man ha noe høyrep. + beholde muskelmasse. Er du heldig har du ikke mista noe er tankegangen, og ikke at nå skal jeg sette ny 1RM i alt. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 @Sir-Andy: jeg leste ikke begge "ikkene" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå