Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

prøvde for første gang å steike biff med kokosfett i går, men det sprutet noe inn i hampen! er jo bare melange som ikke spruter ved sterk varme.. olje er like ille. so much for sunne alternativer..

Jeg bruker rapsolje, og jeg tror den tåler ganske bra med varme.

Lenke til kommentar

prøvde for første gang å steike biff med kokosfett i går, men det sprutet noe inn i hampen! er jo bare melange som ikke spruter ved sterk varme.. olje er like ille. so much for sunne alternativer..

Jeg bruker rapsolje, og jeg tror den tåler ganske bra med varme.

Riktig. Smør er jo halvgreit. Spørs på hvor høy varme du steker.

Tror riktignok kokosolje har enda høyere røykpunkt, men jeg er ikke helt 100% sikker.

Fy faen. Prøvde utfall i går. Stølhet fra et annet univers.

Benøktene mine består nå av bla. knebøy, utfall og hip thrust. Er støl i rumpa og baksiden av lårene i dager etterpå. Grusomt.

Misunner deg ikke. Haha. Gleder meg til jeg kan bytte til knebøy igjen, for å si det slik.

Lenke til kommentar

Føler meg macho i dag. Rygg og biceps på trening med Kvelertak på øret, hjem og glugge shaken til litt MW3 :D

Så. Programmet mitt for denne dagen ser slik ut: Markløft - Pullups - Ro - Pulldowns - Shrugs - Bicep Curls - Concentration Curls - Underarmscurls.

Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre med roøvelsen. Av maskiner har jeg de to jeg har vedlagt bilder av å velge mellom. Jeg kan også gjøre kabelro med vidt eller smalt grep, men jeg liker ikke kabelromaskinen noe særlig.

Hvilken øvelse bør jeg velge for å "komplettere" økten best? Tar også imot andre tips, men stangroing fra bakken blir for heavy.

post-114048-0-95864100-1349957066_thumb.jpg

post-114048-0-45827500-1349957105_thumb.jpg

Endret av Broseph
Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre med roøvelsen. Av maskiner har jeg de to jeg har vedlagt bilder av å velge mellom. Jeg kan også gjøre kabelro med vidt eller smalt grep, men jeg liker ikke kabelromaskinen noe særlig.

Tipp: Venstre er bred roing, venstre er smal roing?

Lenke til kommentar

Tipp: Venstre er bred roing, venstre er smal roing?

I guess. De heter henholdsvis "upper back" og "low row", men det er bredere grep på "upper back", ja. Anbefalinger i forhold til resten av programmet?

Hvis du skal velge en av dem ville jeg gått 100% for den til venstre. Eventuelt roing med bredt grep i kabel da, men det var visste ikke favoritten :)

Til Thor:

http://www.youtube.com/watch?v=lqCyTM1bF6Q

Lenke til kommentar

Fy faen, begynte med knebøy igjen etter å ikke ha trent det på 6 mnd. På den tiden lå jeg på 70-80kg 5x5, men de siste ukene har jeg bare økt og økt og føler aldri det tar slutt! Når jeg begynte igjen tok jeg 60kg og fikk en liten strekk med en gang - i dag tok jeg 85kg 5x5 lett som en lek! Sinnsykt gøy!

• Liker 4
Lenke til kommentar

Markløft er morsomt!

Jeg holdt lenge på å tullet rundt 100 kg (da jeg trente jalla 4-splitt fra broforum.com), men så bestemte jeg meg for at jeg skulle hive inn mer mat, brette opp ermene og kjøre på med Madcow 5x5. I løpet av de siste par månedene har jeg gått fra ca 100x5 til 140x5 med 1RM på 170kg. Per dags dato ser det ikke ut til at jeg nådd noe platå, så jeg satser på 180x5 til nyttår.

Jeg startet just på PHAT, noe som er utrolig mye morsommere på kalorioverskudd enn det var på kaloriunderskudd (flause).

Lenke til kommentar

Viss du har trent ben de 6mndene så burde vel egentlig ikke det komme som noe stort sjokk vel :p Men sykt gøy er det uansett.

Har ikke trent ben i det hele tatt hvis du ser bort i fra 4-5 løpeturer og noen sykkelturer, så litt overrasket er jeg jo :)

Endret av janovi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...