Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

finnes vel bare så mange grunnøvelser menneskekroppen kan gjøre, så det er nesten samme øvelse man gjør hele tiden bare på litt andre måter.

Tror du hver enkelt muskel i kroppen kjenner forskjell på alle de "grunnøvelsene"?

Edit: ..eller klarer å differensiere alle fra hverandre? Høres mer ut som for å hjelpe på motivasjonen dette.

Endret av Ciryaher
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lite flaut og slippe en under oppspenning i benkpress, mens det sitter ei dame siden av og en som holder klossen. Helvetes ræv

Skal si deg hva som er flaut jeg, eksplosiv diaré på skolen pga for mange proteinshaker kvelden før.

Det er pga du har konsentratprotein med 9kg laktose.

Skal ikke bli dårlig av proteintilskudd.

Lenke til kommentar

Er det noen her som bruker Fitocracy? Har vurdert å lage meg en profil der da det ser interessant ut med hele "poengsystemet" osv. Litt ekstra motivasjon, kanskje.

Jeg brukte det før, men jeg syntes ikke at det var så morsomt lenger da jeg ble lei av å taste inn alle øktene mine, så jeg sluttet.

Eg lurer på om norske regjeringen vil verkeleg VERST for folk flest?

Prisene på mat (kjøtt) går opp. Hurra for meir pølse og junk!

Nye biler (les: miljøvenige, mye sikrare) koster sjukt mye, men hente ein gammal bil (les: dårleg for miljø og dødsfella på 4 hjul), da får ein -80% på registrering osv.

WTF?!

Det er bare ett år igjen, så går dagens regjering på hue og ræva ut. Men det er litt synd med alle som kunne vært spart, men likevel skal dø i trafikken i mellomtiden.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vil dere virkelig at gamle biler skal gis så stor avgift at de blir dyrere enn nye? Wut (det skjer hvertfall ikke med blåere regjering, haha).

Nå synes jeg vi skal slutte å snakke om politikk på den måten her. Ny regjering byr på nye problemer, sånn er det alltid. Det er aldri svart hvitt og man får aldri i pose og sekk. Måten dere uttaler dere på virker lite gjennomtenkt.

Endret av Broseph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, eg vil at NYE biler skal ha -80% i avifter, enn dei gamle. Alle land har slik system. USA, Sverige, Tyskland osv osv osv.

Ok, så du er enig at denne regjering er dritt (korupte inn og ut, bryter konstant løfter og lyver te folk!), men du vil beholde dei, berre for å sleppe å prøve noe nytt?!

Du kommer ikkje langt i livet med ein slik instilling, no offence.

Kan du nevne 3 positive ting denne regjeringa har gjort for landet?

Eg kan nevne 3 ting, utan å tenke, dei negative.

Lyve om eldreomsorg plasser.

Lyve om sjukehusplasser.

Holde løfter om bedre veier, MEN 75% skal dekkes av bompenger.

Det er før eg begynner om alt korrupsjon som er der inne, korleis dei driver opp priser på mat, avgifter på biler blir satt ned kun på luksus-biler (gjett kven som kjøper dei da?) osv osv osv osv.

Det vil uansett aldri bli regjeringsskifte i Norge. Er så mange som har fått AP og den røde linje inn med barnematen at det har grodd fast blant nordmenn.

Det burde vere ein test, før folk lov te å stemme. Veit du noe om politikk og dei ulike partier? Då kan du stemme. Er du der kun å gi stemme utan å vite ein dritt - får ikkje lov.

DET blir demokrati, folk som veit kva dei driv med får stemme. Ingen partier får stemmer kun pga hjernvaska idioter.

Endret av cefey
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, eg vil at NYE biler skal ha -80% i avifter, enn dei gamle. Alle land har slik system. USA, Sverige, Tyskland osv osv osv.

Ok, så du er enig at denne regjering er dritt (korupte inn og ut, bryter konstant løfter og lyver te folk!), men du vil beholde dei, berre for å sleppe å prøve noe nytt?!

Lyve om sjukehusplasser.

Det er før eg begynner om alt korrupsjon som er der inne, korleis dei driver opp priser på mat, avgifter på biler blir satt ned kun på luksus-biler (gjett kven som kjøper dei da?) osv osv osv osv.

Det vil uansett aldri bli regjeringsskifte i Norge. Er så mange som har fått AP og den røde linje inn med barnematen at det har grodd fast blant nordmenn.

Det burde vere ein test, før folk lov te å stemme. Veit du noe om politikk og dei ulike partier? Då kan du stemme. Er du der kun å gi stemme utan å vite ein dritt - får ikkje lov.

DET blir demokrati, folk som veit kva dei driv med får stemme. Ingen partier får stemmer kun pga hjernvaska idioter.

Feil. Det blir meritokrati. Det er ikke helt det samme. ;)

Å benekte at regjeringen har gjort noe positivt er jo bare bak mål. Det vitner om at det er nettopp du som ikke har satt deg særlig inn i ting. Hvem som helst kan peke på det negative; Og tro meg, det er ALLTID noe negativt uansett hvem som styrer. Barnehagediskusjon.

Over og ut. Det er alt jeg har å si om politikk i denne tråden.

ON topic:

Kjøpte meg golfballer her om dagen. For å rulle på. Au. Men DAT RELEASE.

• Liker 3
Lenke til kommentar

´

Det blir vel sagt at det trengs 10 gode ting, for å gjere opp for 1 dårleg? Tviler på at ratio er 50/50 ein gong... :D

Selvsagt så blir det gjort noe bra. Men greier du å nevne noe store, gode ting?

Når dei har valkampanje med slagord "12k gamleheim plasser innen 2015" og så sei etter valget, nei, men DET er jo urealistisk... well.... i rest my case.

On topic:

Tips til trening?

No spiser eg utan å telle kcal. Eg har gått litt opp i vekt, løfter tyngre og fekk litt meir abs. Altså lean-gains.

Men no har progresjon blitt mye saktare... så eg har lyst å forandre på noe...

Har begynt på PF (MÅ spise meir innen dei 8 timer!!). Så har eg tenkt å go over til å trene 4 dager i uka, istedenfor anna kvar dag. Kjøre 1 dag med styrke og 1 med HT.

Høres det bra ut? :)

Og om 2 månad til, har eg tenkt å go over til 2:1 ratio (hypertrofi:styrke)

Endret av cefey
Lenke til kommentar

Lyve om sjukehusplasser.

Feil. Det blir meritokrati. Det er ikke helt det samme. ;)

Det blir slettes ikke et meritokrati. Et meritokrati er når de flinkeste styrer (direkte). Det cefey beskriver er et modifisert demokrati hvor politisk "kunnskap" skal være avgjørende for hvem som er "folket", men de som faktisk styrer er fortsatt valgt ut fra hvem som er mest populær (men blant en mer begrenset krets), ikke hvem som faktisk er flinkest.

Lenke til kommentar

Ikke vri på ordene mine, cefey, det blir jeg lite glad av. Jeg sa aldri jeg var imot å prøve noe nytt, jeg sa at det uansett regjering vil være folk som er uenige i mye av det de gjør.

Å benekte at regjeringen har gjort noe positivt er jo bare bak mål. Det vitner om at det er nettopp du som ikke har satt deg særlig inn i ting. Hvem som helst kan peke på det negative; Og tro meg, det er ALLTID noe negativt uansett hvem som styrer. Barnehagediskusjon.

Over og ut. Det er alt jeg har å si om politikk i denne tråden.

+1!

On topic, apropos golfballer; skal faktisk kjøpe meg skumrulle i dag. Håper de har rulle på Mobech, hvis ikke blir det fra nettet. Wish me luck, gruer meg :(

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har et mattips til dere som sliter med å få i dere nok energi. En porsjon opphøgde poteter á 500 g inneholder 830 kcal, og man blir ikke mett i det hele tatt. Det er godt å spise ved siden av for eksempel karbonader. Hadde jeg bare spist opphøgde poteter, kunne jeg sikkert spist 5 porsjoner til middag og fortsatt hatt plass til mer.

Lenke til kommentar

100g nøtter da? 500-600kcal, også er det bare 4-5 store never :) Det jeg har spist i dag er faktisk bare 200g nøtteblanding med 40g pinjekjærner (700kcal pr 100g), og druer :w00t:

Magen er litt gassy men! hoho, det får gå.

Skal jo bare trene knebøy nå straks så :roll:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...