TheNarsissist Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Noen som har opplevd å få vondt i hodet etter knebøy? Trener for tiden et program hvor jeg tar ett sett med 20 reps og idag fikk jeg vondt i hodet halveis i settet og har først begynt å gi seg nå 2 timer etter. Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Noen som har opplevd å få vondt i hodet etter knebøy? Trener for tiden et program hvor jeg tar ett sett med 20 reps og idag fikk jeg vondt i hodet halveis i settet og har først begynt å gi seg nå 2 timer etter. Husker du å puste godt? Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Pustinga er eneste grunnen til at jeg greier settet. Skal tross alt ta 20 reps med vekta du akkurat klarer 10 reps med. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 du var nok dehydrert? det er hvertfall det som er mest sannsynlig. kan også hende du manglet søvn:) det er hvertfall alltid grunnen til at jeg får hodevondt, de få gangene jeg får det. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Noen som har opplevd å få vondt i hodet etter knebøy? Trener for tiden et program hvor jeg tar ett sett med 20 reps og idag fikk jeg vondt i hodet halveis i settet og har først begynt å gi seg nå 2 timer etter. http://www.youtube.com/watch?v=o_gDMTIy-VI&feature=g-u-u Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Broscience, men de har et poeng. 20 reps bøy? Supersquats er dødsens om man ikke har trent mye knebøy før Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Kalles widowmaker set for a reason.. Det skal være tøft Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Noen som har opplevd å få vondt i hodet etter knebøy? Trener for tiden et program hvor jeg tar ett sett med 20 reps og idag fikk jeg vondt i hodet halveis i settet og har først begynt å gi seg nå 2 timer etter. Tror jeg også ville fått vondt i hode av 20 reps.. 1 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Noen som har opplevd å få vondt i hodet etter knebøy? Trener for tiden et program hvor jeg tar ett sett med 20 reps og idag fikk jeg vondt i hodet halveis i settet og har først begynt å gi seg nå 2 timer etter. Tror jeg også ville fått vondt i hode av 20 reps.. Haha! Skulle skrive akkurat det samme. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Jørgen Foss og Kari Jaquesson og flere er på Debatten på NRK1 nå. Tema er overvekt, mat og reklame rettet mot barn. Noen vil ha forbud mot reklame for usunn mat som kapteinsabeltannis, for eksempel, og muligens øke avgiftene for å gjøre maten mindre tilgjengelig, for å unngå at barn får dårlige vaner og blir overvektige. Jeg synes at fokuset ligger på feil sted. Hvor er foreldrene oppi dette? Barn spiser ikke usunn mat og godteri fordi de ser reklamer, men fordi de får maten av foreldrene. Barn får ikke tak i usunn mat og godteri hvis ikke foreldrene tillater det. Hva om barn ikke så disse reklamene og ble tilbudt usunn mat likevel, ville de sagt "nei, jeg vil heller ha salat"? Ei dame som var økonom i Luksusfellen ville forbinde spisingen med skam, for hun hadde tatt ungen sin i å spise sin fjerde is på en hverdag. Hva med å bare si nei? Som forelder har man lov til det. Å øke avgiftene vil gjøre det dyrere for foreldrene, men ikke gjøre barn sunnere hvis de fortsetter å kjøpe den maten. Og da kan man spørre seg om det er foreldrene som velger maten de skal fôre barna med, eller om det er statens ansvar å legge de føringene. Endret 4. oktober 2012 av Zarac 1 Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Tidenes flause i dag. Jeg kan ikke engang beskrive hvor ubegripelig flaut det var. Trent til failure, helt kjørt, presterer å ta feil av vannflaska og kalkflaska. Løper inn i garderoben og skyller kjeften så godt jeg klarer mens jeg prøver å begripe hva jeg har gjort. Når jeg endelig våger meg ut igjen så møter jeg applaus fra brahs. Akk og ve, dette kommer de aldri til å la meg glemme. Til orientering kan jeg informere om at det føles akkurat som å spise ei skje med kanel. 5 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Hahahahaha, god grunn til å bruke vanlig kalk/magnesium, og ikke flytende kalk. 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 http://tv.nrk.no/direkte/nrk1#start=21:29:59 Lenke til kommentar
Barnabas Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Herre, det finnes ikke noe verre enn overvektige som rasjonaliserer og bortforklarer egen overvekt. Ansvaret ligger hos hver enkelt, verre er det ikke. Fedmedebatten er for øvrig blitt så gjentagende at det blir for dumt. Det er kanskje ikke så rart når Foss og Jaqusson representerer ytterpunktene i enhver debatt om temaet. Det hjelper ikke at man presser Charter Hilde inn blant publikum. Endret 4. oktober 2012 av Matzerath 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Jeg tror det er veldig lett for oss som aldri har vært overvektige å kritisere de som er overvektige. Ja, å gå ned i vekt er i et fysiologisk perspektiv enkelt, men vi må huske at mennesker i stor grad er styrt av følelser og emosjoner. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Det er vel ingen som legger seg ripped, og våkner opp smell feit? Endret 4. oktober 2012 av joakimz Lenke til kommentar
Dapper Chap Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Bør man trene gerilja kardio i oppoverbakke? Lenke til kommentar
Populært innlegg Comma Chameleon Skrevet 4. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 4. oktober 2012 Er enig med Kari jeg. Med mindre noen tvinger deg til å spise, så har du et eget valg og mulighet til å komme deg i vekt, og ikke minst i form. Jeg er enig i at samfunnet slik det har blitt er veldig ugunstig for helsen, men det er fortsatt ikke andre sitt ansvar at man er blitt tjukk. Jørgen Foss fordrar jeg ikke, da han har unnskyldninger for at han er som han er. Et virkelig forbilde for tjukke, skal være en som overkommer det og kommer tilbake i form. Finnes nok av de. Ikke en som har slått seg til ro med situasjonen og prøver å gjøre det lettere å være tjukk. Og før noen nevner at jeg ikke vet hvordan det er, jo det vet jeg. Jeg har stort sett alltid vært normalbygd, og var i ganske god form etter endt militærtjeneste. Men så begynte jeg å kjøre drosje. Mange timer sittende på ræva og vanskelig å tilrettelegge for trening og sunt kosthold. Endte opp med at jeg gikk opp 30 kg på et år. Klart følelser og dårlige matvaner hadde litt å si på hvordan man spiste og gikk opp i vekta, men kalori inn vs kalori ut er fortsatt ren matematikk. Min egen feil at jeg ikke spiste mindre, når aktiviteten dalte såpass. Var vant til å trene hver dag, og så sakte men sikkert gikk det mot ingen trening (kjørte heller og tjente penger). Min erfaring som tjukk er ganske verdifull. Har skjønt hvordan folk føler seg, og litt hvilke begrensninger man har. Klart, jeg er ikke sykelig overvektig (Veide på det meste 129kg). Klarer fortsatt å gå turer, sykle, spille fotball osv. men resultatene dalte. Ble mye mye kjappere sliten. Man kan skylde på samfunnet, at alle er blitt så stillesittende og aktiviteten daler, eller at man ikke har nok kunnskap om hva som er sunt. VG, Dabladet og medier har mye av skylda, da "nyere forskning" motbeviser noe hele tiden, og man blir da forvirret og gir kanskje lett opp. Jeg prøvde diverse snarveier, kurer, dietter osv (det funker for noen, så hvorfor ikke) men det var bare tull. Ved å spise sunnere og mindre, og bevege seg mer har jeg allerede gådd ned 10 kg, og er fortsatt på vei ned. Akkurat som at det er min skyld at jeg økte i vekt, er det også min fortjeneste at jeg går ned. Jeg stresser ikke, da jeg har hele livet forran meg og strandsesongen 2013 er fortsatt langt unna. Så sakte men sikkert er jeg på vei tilbake mot formen jeg var i (stopper såklart ikke der, men det er første store mål), sunnere liv og bedre helse. Hvem har jeg å takke det for? Meg. Nå ble dette lengre enn jeg hadde trodd, men jeg har mye på hjertet angående denne debatten, da fedme tar opp veldig mye tanker i hverdagen. Der jeg trodde at jeg tenkte mye på vekten før, lå det i bakhodet uansett hva man gjorde etter man økte i vekt. Det som motiverer meg nå, er folk som ser forskjell på en mens man jobber sin vei mot perfeksjon. TL;DR: Det bunner ned til at man bestemmer selv om man vil være overvektig. Jeg har vært/er det selv men gjør noe med det. Jørgen Foss burde komme seg i form. 13 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 (... )Det hjelper ikke at man presser Charter Hilde inn blant publikum. Disguised fat-joke, kudos to you! 2 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Jørgen Foss og Kari Jaquesson og flere er på Debatten på NRK1 nå. Tema er overvekt, mat og reklame rettet mot barn. Noen vil ha forbud mot reklame for usunn mat som kapteinsabeltannis, for eksempel, og muligens øke avgiftene for å gjøre maten mindre tilgjengelig, for å unngå at barn får dårlige vaner og blir overvektige. Jeg synes at fokuset ligger på feil sted. Hvor er foreldrene oppi dette? Barn spiser ikke usunn mat og godteri fordi de ser reklamer, men fordi de får maten av foreldrene. Barn får ikke tak i usunn mat og godteri hvis ikke foreldrene tillater det. Hva om barn ikke så disse reklamene og ble tilbudt usunn mat likevel, ville de sagt "nei, jeg vil heller ha salat"? Ei dame som var økonom i Luksusfellen ville forbinde spisingen med skam, for hun hadde tatt ungen sin i å spise sin fjerde is på en hverdag. Hva med å bare si nei? Som forelder har man lov til det. Å øke avgiftene vil gjøre det dyrere for foreldrene, men ikke gjøre barn sunnere hvis de fortsetter å kjøpe den maten. Og da kan man spørre seg om det er foreldrene som velger maten de skal fôre barna med, eller om det er statens ansvar å legge de føringene. Har studert litt psykologi og matvaner (leste kun par bøker på det!). Då sto det at reklame har vel veldig mye å si. For det første, så vil jo foreldra at unger skal vere glade. Unger ser på reklame, vil ha "kinder egg", begynner å mase - foreldra kjøper det. For det andre, så er reklamen rettet også like mye mot foreldra. Dei viser jo "glade" familier, unger som leiker osv osv. Folk BLIR påvirka av reklamen. Ein anna ting, som er mest avgjørande, er vel at det er tilgong på alt den maten. Folk har rett og slett råa til det. For 40-50 år siden så hadde dei brus par gogner i året. Same med is o.l. Om prisene øker på godteri, samtidig som prisene på frukt går ned, vil folk ha ein sunnare kosthold. Men dei tjener jo lite på frukt fra før av og masse på godteri... så trur ikkje det skjer. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå