Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vil ha bedre spenst.

Derfor tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på detta programmet:

http://www.home.no/slominski/Air%20Alert%20III.htm

Jeg _skal_ klare alle ukene, og ikke baile midt i.

For jeg syntes egentlig at spensten min er ekstremt dårlig, i forhold til hva jeg vil ha :b

6142934[/snapback]

litt knebøy ned stang på nakken er heller ikke å forakte om du vil ha eksplosiv spenst

Lenke til kommentar

begynner å gå tom for kreatin nå.... på tide å kjøpe en ny boks. men ossn type/merke skal jeg kjøpe. den jeg har nå bare kjøpte jeg på måfå, uten å ha lest noe serlig om det.

den jeg har nå er av typen:

purecreatine.gif

Jeg har gode erfaringer med ej-shop.no og de ser ut til å anbefale Danlab Kreatin. noen som har prøvd dette?

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Hvordan type du skal kjøpe avhenger av hvor mye penger du har. Skal du gå på monohydrat er det ikke store forskjellen på kvalitetet mellom produsentene.

6146929[/snapback]

hva er best da?, forskjell på monohydrat og andre typer?

kanskje er denne å satse på istede?: http://www.proteinfabrikken.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2142

6147204[/snapback]

den er bedre enn monohydrat

jeg har lyst på denne:

Superkreatinet X-CE-ME

Dette er det råeste vi har!

http://www.proteinfabrikken.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2149

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Du har flere typer kreatin. De 3 vanligste er Monohydrat, Tricreatin og Creatin Ethyl Ester (CEE).

CEE er den beste, men den som forekommer i dårligst kvalitet hos de forskjellige produsentene også. Et stoff som heter creatinine kan forekommer i stor mengder i CEE produkter, og dette er ikke bra for kroppen i store menger. Sprø etter Labanalyse av CEE hvis du skal kjøpe det.

Det som er fint med dette produketet er at det ikke krever oppladningsfase, det binner heller ikke vann i muskelcellene, så du beholder vekten din. Dette produktet er pleier å være dyrt.

Tricreatin funker bra hos veldig mange. Dette finner du blant annet i V12 som noen her inne sikkert har prøvd. Jeg ser at proteinfabrikken selger dette i ren form nå. Så det er bra creatin for pengene. Tricreatin sammler heller ikke vann i musklene som monohydrat, og trenger heller ikke den lange oppladningsfasen som monohydrat.

Monohydrat er kjenner vell dere til, men viste dere at den bare har effekt på ca 30 %.

Mvh Kengdal

Endret av kengdal
Lenke til kommentar
Du har flere typer kreatin. De 3 vanligste er Monohydrat, Tricreatin og Creatin Ethyl Ester (CEE).

CEE er den beste, men den som forekommer i dårligst kvalitet hos de forskjellige produsentene også. Et stoff som heter creatinine kan forekommer i stor mengder i CEE produkter, og dette er ikke bra for kroppen i store menger. Sprø etter Labanalyse av CEE hvis du skal kjøpe det.

Det som er fint med dette produketet er at det ikke krever oppladningsfase, det binner heller ikke vann i muskelcellene, så du beholder vekten din. Dette produktet er pleier å være dyrt.

Tricreatin funker bra hos veldig mange. Dette finner du blant annet i V12 som noen her inne sikkert har prøvd. Jeg ser at proteinfabrikken selger dette i ren form nå. Så det er bra creatin for pengene. Tricreatin sammler  heller ikke vann i musklene som monohydrat, og trenger heller ikke den lange oppladningsfasen som monohydrat.

Monohydrat er kjenner vell dere til, men viste dere at den bare har effekt på ca 30 %.

Mvh Kengdal

6148115[/snapback]

er ikke vann i musklene en bra ting?, økt volum?

Lenke til kommentar

Tricreatin funker bra hos veldig mange. Dette finner du blant annet i V12 som noen her inne sikkert har prøvd. Jeg ser at proteinfabrikken selger dette i ren form nå. Så det er bra creatin for pengene. Tricreatin sammler  heller ikke vann i musklene som monohydrat, og trenger heller ikke den lange oppladningsfasen som monohydrat.

Mvh Kengdal

6148115[/snapback]

er ikke vann i musklene en bra ting?, økt volum?

6148181[/snapback]

La oss si jeg veier 74 kilo, og skal stille i NM i styrkeløft. Når jeg veier 74 kommer jeg inn under 75 kilos klassen. Går jeg på monohydrat går jeg opp 2 kilo med vann og veier 76, da må jeg opp en vekt klasse.

Lenke til kommentar
er ikke hele vitsen med kreatin å ta vann opp i musklene som forsinker melkesyren?

6148176[/snapback]

Helt enkelt skal kreatin forhøyne Kreatinphosfat i muskel cellene. ATP er energien som musklene bruker, og Kreatinphosfat er byggesteinene til ATP.

Dette er i allefall sånn jeg har forstått det.

Edit: Leif og Ola

Endret av kengdal
Lenke til kommentar
Helt enkelt skal kreatin forhøyne Kreatinphosfat i muskel cellene. APT er energien som musklene bruker, og Kreatinphosfat er byggesteinene til APT.

6148246[/snapback]

Tenker du på ATP ? Altså Adenosin-tri-fosfat?

Dette er en likevekt:

ATP <--> ADP + energi + fosfat

I følge Le Chateliers prinsipp vil vi se at dersom vi fjerner energi (bruker musklene), vil vi få dannet mer ADP, mens dersom vi hviler/spiser vil vi få dannet tilbake ATP.

Lenke til kommentar
Helt enkelt skal kreatin forhøyne Kreatinphosfat i muskel cellene. APT er energien som musklene bruker, og Kreatinphosfat er byggesteinene til APT.

6148246[/snapback]

Tenker du på ATP ? Altså Adenosin-tri-fosfat?

Dette er en likevekt:

ATP <--> ADP + energi + fosfat

I følge Le Chateliers prinsipp vil vi se at dersom vi fjerner energi (bruker musklene), vil vi få dannet mer ADP, mens dersom vi hviler/spiser vil vi få dannet tilbake ATP.

6149974[/snapback]

Det er selvfølgelig ATP jeg mener. :thumbup:

Det går fort litt i stokke med alle de forkortelsene, retter det opp nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...