Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nesten umulig å legge på seg faktisk, alle burde faste! Hvertfall de som sliter med å gå ned.

Kaster i meg brød, nøtter, pizza, havregryn osv, alt jeg makter hver eneste dag, fortsatt tynnere enn jeg noen gang har vært før i noen som helst periode av livet mitt.

Jeg elsker det! :green:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Det går over. Jeg sprudler av energi om morgenen! Er en liten periode rundt 08.00 hvor jeg er veldig sulten hver dag, men det går over etter 10-15 min.

Etter det kan jeg lett gå til 14.00-15.00 før jeg i det heletatt har lyst på mat.

Og det med tanke på at noen av dagene mine består av bæring av dører/vinduer som fort veier godt over 60kg, opp trapper og inn i trange leiligheter.

Skal innrømme at hodet ikke alltid fungerer like bra før jeg har spist, men så lenge man drikker mye vann/kaffe osv så går det veldig bra.

Finner faktisk nesten ingen ting som jeg ser som negativt med fasting, bortsett fra at jeg må skippe vafler på kontoret de dagene jeg er innom der i 11 tiden på fredager :tease:

Lenke til kommentar

Det hadde aldri fungert her. Våkner gjerne av at jeg er sulten og kroppen slutter å fungere uten frokost. :p

Det er jo tullball, for med PF spiser du jo 2-3-4 ganger så mye før du legger deg osv.

Det er ikke sånn at man står opp idag og hopper over frokosten, man spiste frokosten etter kveldsmaten, i tillegg.

Og da blir det noe annet..

Lenke til kommentar

Det er løsningen for de som liker å spise seg mett i 2-3 måltid VS 6 små.

Da slipper man tenke på å ta med seg maten hit og dit.

Mer magisk er det ikke, jeg spiser ikke på den måten.

Vel, der er jo bevist at faste er helsefremmende. I tillegg gir det kroppen mer tid til å forbrenne fett.

Lenke til kommentar

Faen til mas om PF da. Ikke for å være frekk eller noe, men til tider virker det som om PF skulle være løsningen på alt.

Hva er problemet? Det er en trenings- og kostholdstråd. Hva er da i veien for at vi skal diskutere nettop kosthold?

Og ja, PF er løsningen på skremmende mye.

Lenke til kommentar

Det er løsningen for de som liker å spise seg mett i 2-3 måltid VS 6 små.

Da slipper man tenke på å ta med seg maten hit og dit.

Mer magisk er det ikke, jeg spiser ikke på den måten.

Vel, der er jo bevist at faste er helsefremmende. I tillegg gir det kroppen mer tid til å forbrenne fett.

Kcal-underskudd er kcal-underskudd , mer x timer eller litt mindre fler timer blir totalt sett det samme.

1kg ned i uka er en norm for maks uansett om man veier under 100 kg.

Lavkarb, PF , vanlig diett , så lenge alle spiser de samme kaloriene pr dag så vil vekttapet være det samme. Ingen av de fungerer noe bedre en noe annet , men unntak av de ekstreme utgavene som man kun kan følge noen uker uten å røre et kardioapperat, som man ofte bruker som en kickstart.

Forskjellen vil være hvordan man føler seg. Resultatene vil være de samme.

Det kan være fordeler og ulemper med faste ol, men resultatene er da målt i kg fett av på x tid uten å miste muskelmasse.

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Diskutant: Problemet er at det blir presentert så bastant(om det er riktig ord?).

Det ble da like mye klaging da f.eks Børge Fagerlies artikler og stoff va overrepresentert.

Jeg mener ikke at det ikke skal være lov å diskutere PF, men det går an å være litt mer..Ydmyk.

Just my 2 cents. Ser jo selv at jeg kanskje fremstår som bastant i det første innlegget mitt, så kanskje litt ironisk.

Lenke til kommentar

Liker Fagerli sine artikler av den grunn at han kommer over dette stoffet, diskuterer det med sine trenerkollegaer i verdens 4 hjørner. Så tester han det selv, tester det på sine klienter. Får erfaring med det og så skriver han noe vi kan lese som kanskje er tilpasset sånn det viste seg å fungere best.

Det er noe annet VS de som bare oversetter noe noen andre har skrevet uten å lese det selv engang før de poster det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kjøpte inn noen saker i dag for å lage meg noen burritos for å ha med på skolen fremover. Det jeg lurer på er hvordan jeg burde lagre disse. Blir de dårlige av å ligge i kjøleskapet for lenge? Må jeg fryse de ned å ta de opp kvelden før skolen feks?

Fikk laget 5 stk, av det jeg kjøpte inn i dag, da jeg gikk tom for kyllingkjøttdeig og tortilla ganske fort. Da satt jeg igjen med en god del åpnede produkter. Som en hermetikkboks med bønner og mais, pluss en god del ferdigkokt pasta og ris. Pastaen og risen har jeg puttet i plastbokser og satt i kjøleskapet, mens hermetikken står åpen. Kan det stå slik lenge?

Er ganske fersk på matlaging og kunne trengt litt tips her. :p

Kan forresten nevne at hver burritos inneholder følgende næring:

691 Kcal

26g protein

92g karbs

23g fett.

2 av disse i løpet av skoledagen vil nok hjelpe med vektøkning !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...