White Fox Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 Var på foredrag på Olympiatoppen for ca en måned siden. De sa klart og tydelig at 2 KG var maks muskelmasse man kunne legge på seg på ett år, fant dette veldig rart. Han karen som snakket som var lederen for styrkeseksjonen der oppe sa derimot at han anbefalte kreatin Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 Var på foredrag på Olympiatoppen for ca en måned siden. De sa klart og tydelig at 2 KG var maks muskelmasse man kunne legge på seg på ett år, fant dette veldig rart.Han karen som snakket som var lederen for styrkeseksjonen der oppe sa derimot at han anbefalte kreatin 6129331[/snapback] mye av musklene består jo av vann, så kanskje 2kg er tørrveklta av rene muskelfibre man kan legge på seg, mens kombinert med vann så blir det mer. eks: 20gram muskelfibre + vann= 200g muskel vekt...... så 2kg muskelfibre tilsvarer omtrendt 20kg vekt? Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 Det er jo en mulighet, men den tror jeg er meget liten. Kan aldrig tenke meg at de regner om muskel vekt, om til vekt av bare muskelfibre. Kroppen består jo av 70% vann. Hvordan regner de kroppsvekt til en person da, får å sette det litt på spissen. Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Fant ut at jeg måtte bytte ut noen øvelser i programmet mitt, da jeg følte at jeg ikke fikk trent musklene så mye ved øvelser i apparat. Gammelt program: Dag 1:Nedtrekk bredt grep 2 x 10 Sittende roing, smalt grep. 2 x 10 Rygghevinger 3 x 20 Nedpress kabel 3 x 10 Nedpress i apparat, 3 x 10 Skulderpress i apparat 3 x 10 Sidehev i apparat, 3 x 10 Dag 2: Benk 3 x 10 Flyes med frivekter (evt. i app) 3 x 10 Scottcurl 3 x 10 Biceps hantel 3 x 10 Beinpress/Knebøy 3 x 7 Div. mageøvelser 3x15 6080426[/snapback] Nytt program: Dag 1: Nedtrekk bredt grep 2 x 10 Sittende roing, smalt grep. 2 x 10 Rygghevinger 3 x 12 med 10 kg. vekt Nedpress kabel 3 x 10 Franskpress 3 x 10 Skulderpress med hantel 3 x 10 Sidehev i apparat 3 x 10 Dag 2: Benk 3 x 10 Skråbenk 3x10 Flyes med frivekter (evt. i app) 3 x 10 Scottcurl 3 x 10 Biceps hantel 3 x 10 Beinpress/Knebøy 3 x 7 Div. mageøvelser 3x15 -- Noe jeg kan legge til / ta bort? Kom gjerne med innspill. Christer Endret 19. mai 2006 av christer-R Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 19. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2006 @BaX: Det er litt dyrt ja, billigere hvis du kjøper det i Svergie. Man får like bra kvalitet til en mye mindre pris i Norge å. 6124761[/snapback] Ja, var best Dahlblads Three in one jeg tenkte på. Men det blir vel ikke store forskjellen fra 90+, ProZyme osv. Nå skal jo Børge Fagerli komme med en ny produktlinje for sin nye side, http://myorevolution.com/. Her skulle der bl. a. være et proteinpulver med en 50/50-fordeling (myse/kasein). Andre tips til proteinpulver som har en 50/50 fordeling? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 19. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2006 Uffameg, var å trente skikkelig for første gang på flere uker i går. Hadde enorme problemer med å få 32kg's hantlene oppe på skuldrene da jeg skulle ta skulderpress. Var ufattelig flaut å sitte der å banne. Lenke til kommentar
birdie88 Skrevet 19. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Sett de på høykant på knærne, og spark de opp. Det gjør jeg, dog med 10 kilo lettere hantler EDIT: Spark er vel ikke riktig ord, men jeg tipper du skjønner hva jeg mener likevel Endret 19. mai 2006 av birdie88 Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 19. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2006 Dette pleier jeg å gjøre å. Det går også an å sette seg litt lenger ut på setet, ta hantlene på lårene nære magen å vipp hele kroppen bakover, når du har fått opp hantlene, setter du deg sikkelig. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 19. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2006 Hehe, joda. Jeg har bare verdens dårligste kordinasjon. Gruer meg skikkelig til den dagen jeg skal lempe opp 50kg's hantler på skuldrene. Rettelse; gleder meg. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 19. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2006 Du får skaffe deg en trenings kammerat innen den tiden;) Lenke til kommentar
Minus Skrevet 19. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2006 Sikkert mine nerdemuskler som er utrente, men hvorfor får jeg vondt i nakken når jeg tar sit-ups? Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 19. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2006 Holder du hendene bak hode, og presser med disse? I så fall slutt med det, hendene skal bare slappe helt av. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Noen som vet hva man må gjøre og hva som er galt når den ene armen går lett opp og den andre tungt i benkpress? har en kamerat som lurer på dette. det skjer spesiellt ved maksløft. han slet en stund med vond skulder, kan det ha noe med saken? at den ikke har blitt trent like bra som den andre f.eks? btw. han har trent i 9 måneder og det er ikke oe feil med teknikken, siden det gikk rett for noen måneder siden Endret 19. mai 2006 av PepsiCo Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 19. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg sliter selv litt med dette. Dette hos meg er pga en lei skulder, den har vært skadet. Jeg er mye svakere i denne, men dette gjevner seg utover med årene. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 19. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2006 Sikkert mine nerdemuskler som er utrente, men hvorfor får jeg vondt i nakken når jeg tar sit-ups? 6135650[/snapback] forøk å la armene hvile i kryss på brystkassa når du tar situps Lenke til kommentar
kdog Skrevet 19. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2006 Noen som vet hva man må gjøre og hva som er galt når den ene armen går lett opp og den andre tungt i benkpress? har en kamerat som lurer på dette. 6135792[/snapback] Spør "kameraten din" om han smugtrener den ene arma mer enn den andre Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 19. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2006 Trenger bare veiledning til noen øvelser som jeg kan gjøre hjemme som virker for brystmusklene. Siden push-up ikke har den ultimate virkningen på brystet. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 19. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2006 Hvis du ikke har noe tilgang på vekter blir det vansklig å utvikle bryst mye. Du kan legge en bok under hver hånd får å få bedre strekk i brystmuskelaturen, prøv også med noe vekt på ryggen. Du kan også legge benene høyere, f.eks ha de på en stol. Da får du også litt mer press på brystet. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 20. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2006 Noen som vet hva man må gjøre og hva som er galt når den ene armen går lett opp og den andre tungt i benkpress? har en kamerat som lurer på dette. det skjer spesiellt ved maksløft. han slet en stund med vond skulder, kan det ha noe med saken? at den ikke har blitt trent like bra som den andre f.eks? btw. han har trent i 9 måneder og det er ikke oe feil med teknikken, siden det gikk rett for noen måneder siden 6135792[/snapback] Da er det vel smart å trene hantler i en drøy måned, for å trene opp den svake armen(tipper det er venstre?) til noenlunde samme nivå som den andre. En annen måte kan være å trene med mindre vekter og flere reps hvis det også kan være teknikken som er skjev. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 20. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2006 Noen som vet hva man må gjøre og hva som er galt når den ene armen går lett opp og den andre tungt i benkpress? har en kamerat som lurer på dette. det skjer spesiellt ved maksløft. han slet en stund med vond skulder, kan det ha noe med saken? at den ikke har blitt trent like bra som den andre f.eks? btw. han har trent i 9 måneder og det er ikke oe feil med teknikken, siden det gikk rett for noen måneder siden 6135792[/snapback] Da er det vel smart å trene hantler i en drøy måned, for å trene opp den svake armen(tipper det er venstre?) til noenlunde samme nivå som den andre. En annen måte kan være å trene med mindre vekter og flere reps hvis det også kan være teknikken som er skjev. 6140291[/snapback] Hantler er uansett best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå