Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om du fikk med deg helheten i teksten Doffen, men jeg dro ikke en sammenheng mellom han og denne sykdommen, jeg vil ha fram at "alle som er feite" kan kun skylde på seg selv, dette tilfellet er bare en av så mange som vi har funnet fram; kan kaste ut intretriger-feil, leptin-resistens (ob/ob) eller leptin-reseptor (db/db) GLP-1, P-YY the list goes on, det har blitt funnet veldig mye nytt så bare kjekt å ha det i bakhodet. Og vi vet ikke om han har noe av dette heller, det har ikke kommet fram.

 

Om det ikke kom fram istad så har jeg dannet meg et bilde av at denne Foss rett og slett er bitter for at han klarte å gjøre dette for seg selv, uten å vite så velger jeg å spekulere i at han kunne med rette motivasjonen gjort med det det, så da boiler det down til aspekter som uvitenhet, lathet, depresjoner, giddaløs og rett og slett pure idioti.

 

Men spekulasjon er akkurat det det er ; gjetning basert på hva media formidler. Men igjen; er mer enig enn uenig i dette tilfellet - han er ansvarlig for seg selv og det irriterer meg at han bortskriver ansvaret sitt til alle andre enn seg selv med forbehold at han i utgangspunktet er frisk.

Endret av Dukien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kari (jeg sier Kari fordi jeg ikke kan forestille meg hvordan etternavnet hennes skrives) kan til tider være litt spiss i formuleringene sine og jeg har ikke noe problem med å forstå at enkelte ser negativt på hennes uttalelser. Jeg har selv sukket litt over at hun har ordlagt seg på den måten hun har, men her mener jeg at det er Foss som bør ta seg en bolle (noe han nok er vant med).

 

Han etterlyser selv forbedret informasjon fra forbrukerombudene selv om han utviser en total, nesten latterlig, mangel på kunnskap om et område som burde være ganske sentralt for han i den perioden av livet hvor han er nå (han er forsåvidt så stor at han strekker seg over flere perioder). Det skadet ikke å faktisk sette seg litt inn i hva nøkkelhullsmerkingen faktisk innebærer, man må ikke få servert alt på sølvfat (noe Foss nok også er vant med).

Lenke til kommentar

Ny sak i Kari vs. Jørgen. Jeg klarer ikke ha sympati for Foss. Han er alltid på defensiven, og som Jaquesson bemerker tar han alltid offerrollen. Alle blir så jævla krenket hele tiden, jeg blir gal.

 

Jeg er venn med Jørgen Foss på facebook og han linker alltid til alt som blir skrevet om ham og kommenterer det, så jeg så blogginnlegget i går.

 

Det koster å gå ut i media og be om at statens kostholdsråd blir lettere tilgjengelig! Det ender med usmakelige innlegg fra Jaquesson! "Fordi han er tjukk tør ingen å si ham rett i mot" "Å bli så svær som Jørgen er praktisk talt umulig"

 

Det var kommentaren hans. Jeg vet ikke om han så det selv, men han oppnådde bare å bekrefte påstanden hennes. Han bærer seg på facebook og får massiv støtte. Et par kommentarer han har fått er:

 

...[N]å er hun bare usaklig og ute etter å mobbe andre. En slem og ond person som går inn for å skade andre.

 

Men hvem er egentlig den egentlige Kari Jaquesson bak den overflatisk perfekte, moraliserende og selvrettferdige fasaden? En formørket sjel i et veltrent legeme. Og da hjelper det ikke stort.

 

[D]et forundrer meg alltid at folk har MOT til å pårope seg kunnskap som krever et par tre doktorgrader... Hun fremstår som tanketom, kunnskapsløs og selvforherligende... æsj!

 

Det kreves da vitterlig ikke tre doktorgrader å forstå at en person på Foss' størrelse spiser for mye? Jaquesson gjorde da heller ingenting annet enn å påpeke det og at problemet til Foss ikke sitter i tarmen. Jeg synes ikke at hun er spesielt krass i tonen heller, men jeg har bare lest det ene innlegget.

 

KJ sa i en diskusjon med meg på nettsiden til Landsforeningen for overvektige på facebook at det var helt greit å spise - gjerne en sjokolade, hver dag. Under forutsettning at man selvsagt trente også. Lurer på hvilken rehabiliteringsinstitusjon for alkoholikere som ville anbefalt ett glass vin hver dag?

 

Den sammenlikningen er ikke helt legitim hvis det ikke er snakk om avvenning. Når man drikker vin er det leveren det går ut over, men det er helt riktig at man kan spise hva man vil uten å legge på seg så lenge man passer på å bruke like mye energi.

 

Jeg skulle så klart sagt dette direkte til dem det gjelder, men hvis jeg gjør det under fullt navn på facebook, havner jeg vel på vg-nett i morgen, og det vil jeg helst slippe.

Endret av Zarac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dra IKKE en slik sykdom inn i bildet når det er snakk om folk som Foss. Han er en feit satan som er ansvarlig for seg selv, bare at han ikke vil/tør å innrømme det...

 

Nå skal jeg ikke si at jeg er uenig, men hvordan vet du det?

Ren logikk... Om man sitter i en lederstilling bør man ha et såpass utviklet intellekt at man vet å behandle seg selv for en slik sykdom. Selvfølgelig etter en leges råd.

 

Han viser ingen tegn til psykiske utfordringer som er forbundet med denne sykdommen...

Lenke til kommentar

Dra IKKE en slik sykdom inn i bildet når det er snakk om folk som Foss. Han er en feit satan som er ansvarlig for seg selv, bare at han ikke vil/tør å innrømme det...

 

Nå skal jeg ikke si at jeg er uenig, men hvordan vet du det?

Ren logikk... Om man sitter i en lederstilling bør man ha et såpass utviklet intellekt at man vet å behandle seg selv for en slik sykdom. Selvfølgelig etter en leges råd.

 

Han viser ingen tegn til psykiske utfordringer som er forbundet med denne sykdommen...

 

Hvis overvekten skyldtes en sykdom, ville han vel heller ikke havnet på venteliste for å få snøret inn magesekken.

Lenke til kommentar

Dra IKKE en slik sykdom inn i bildet når det er snakk om folk som Foss. Han er en feit satan som er ansvarlig for seg selv, bare at han ikke vil/tør å innrømme det...

 

WORD!

 

 

Det er kanskje lett å si her inne på forumet om det, enn å oppleve det selv. Jeg har nok ikke noen sykdom eller noe sånt. Men jeg kan si at jeg er veldig aktiv og er ALLTID sulten. Men jeg har alltid visst når jeg skal stoppe. Jeg kan lett spise 24/7 uten å bli mett, likevel kontrollerer jeg kroppen min og stopper når jeg vet at det er nok. Selvkontroll, disiplin, selvbilde og trening er tydeligvis blitt noen fremmede ord for mange, dét er TRAGISK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...