Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

leste om det jeg også. er veldig lei av at alle sympatiserer med feite og at de føler seg som offere.

greit at mange sliter med psyken, men de gjør det ikke akkurat lettere for seg selv ved å fortsette med frotsingen.

er også veldig sikker på at om mange av de hadde prøvd, virkelig prøvd, så hadde de klart det.

mange gidder ikke lese seg opp om kosthold engang, da kan de ikke grine over at de aldri går ned. det eneste folk prøver er å trene litt, imens de bytter ut enkelte matvarer med sunne matvarer. enda de ikke vet at f.eks de sunne nøttene de spiser har mer kcal enn potetgullet de byttet det ut med, det grove brødet de har startet med har akkurat like mye kcal pr 100g som kneip brødet de åt før.

folk er uvitende, å det gjør de feite.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Jørgen Foss og Kari Jaquesson er like usympatiske begge to. Helt latterlig oppførsel.

Tja. Jeg skjønner hva du mener, men Jaquesson har i det minste et poeng. Hun blir litt personlig i sin kritikk, enig, men det får han tåle. "Personangrep" som dette er etter hvert blitt daglig kost i offentlig diskurs.

Lenke til kommentar

Fedme er et vanskelig tema, og det ligger så masse underliggende årsaker, er en grunn til at jeg måtte igjennom flere moduler innenfor pasient-psykologi samt generell psykologi og det endret mitt syn, ja nyere tvillingstudier kan tyde på at gen-transkripsjon endringen tilpasser seg miljøfaktorer og at du rett og slett kan bli født mer sultne enn andre, dette får mye oppmerksomhet for tiden, selvsagt er det fortsatt en fåtall som kan skylde på reseptorfeil, genmutasjon og lignende men igjen; alt tyder på at f.eks mor under graviditeten går sulten over lengre tid så kan fosteret få en RNA-transkripsjon hvor den blir "flinkere" på å sørge for å få i seg nok kcalorier. Dette sees på nye bølger av afrikanske flyktninger til vestlig delen hvor en større andel er overvektig (sulten --> kommer til norge ---> plutselig mye mat --> tilpasning i DNA)

Selvsagt så viser jo også statistiske observasjonstudier at "friske,slanke" mennesker som oftest har høyere utdanning og er mer "velstående".

Lenke til kommentar

snip

Tilpasning i DNA er interessant, men la oss anta Jørgen Foss er mer sulten enn oss andre. Bør han ikke uansett innse at "ops, jeg må spise mindre" når han eser ut som en boledeig, selv om han er sulten? Hvis sult hadde vært problemet kunne han kommet hit og vi kunne fortalt ham hvordan å bli mett på få kalorier (protip: grønt).

Jeg venter fremdeles på at noen avbryter ham i en debatt med "men du Jørgen, hvor mange kalorier spiser du om dagen? Do you even lift?".

Endret av Broseph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det verste med jørgen foss, slik jeg ser det, er at en slik bylle i samfunnet får så mye oppmerksomhet! Han er også leder i landsforeningen for overvektige og er et helvetes dårlig eksempel til etterfølgelse! Så griner han når folk angriper hans dårlige holdninger når han har selv satt seg på pidestallen!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

jeg begynner å få hår på brystet (snart 15 år)

får svart hår pga er brun selv men lurer på noe

kan jeg trene for å ikke få hår på ryggen,brystet, skuldrene og (kanskje rompa)?

Åssen trening burde jeg drive med? har ikke noe treneutstyr må holde meg til forskjellige "hjemme-trening"

tips

har tenkt og få six pack og fine bryst og fine biseps og skuldre

hva må jeg gjøre

Lenke til kommentar

Det er dessverre enkelte personer som blir født med reseptordefekt som innebærer et evig sult, disse må settes på knallhard diett + låsing av kjøkkendør etc, om du lar dem gå alene så leter dem OVERALT etter mat, til og med søpla - dette er i varierte former, men dette er en kjipt situasjoner for både oss som skal behandle og for vedkommene - å føle en type sultubehag hele tiden.

Men det endrer ikke det faktum at enkelte personer er rett og slett tiltaksløse og Foss virker på meg som en bitter person mot samfunnet som "har skylden"; som spiste seg god og rund fordi han rett og slett elsket mat - så kom ungdomstiden og mobbingen og mat ble da vel en naturlig trøst for han, men lille speil på veggen der - hvem er den vakreste i landet her; vi har tiltak mot ekstrem fedme (KMI >30) men er nyskjerrig på hva kostholdet hans egentlig har bestått av. Er det grønt og magert kjøtt eller er det mcern og ostepop?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er dessverre enkelte personer som blir født med reseptordefekt som innebærer et evig sult, disse må settes på knallhard diett + låsing av kjøkkendør etc, om du lar dem gå alene så leter dem OVERALT etter mat, til og med søpla - dette er i varierte former, men dette er en kjipt situasjoner for både oss som skal behandle og for vedkommene - å føle en type sultubehag hele tiden.

Men det endrer ikke det faktum at enkelte personer er rett og slett tiltaksløse og Foss virker på meg som en bitter person mot samfunnet som "har skylden"; som spiste seg god og rund fordi han rett og slett elsket mat - så kom ungdomstiden og mobbingen og mat ble da vel en naturlig trøst for han, men lille speil på veggen der - hvem er den vakreste i landet her; vi har tiltak mot ekstrem fedme (KMI >30) men er nyskjerrig på hva kostholdet hans egentlig har bestått av. Er det grønt og magert kjøtt eller er det mcern og ostepop?

Skal være no alvorlig galt hvis man klarer å bli så forbanna feit av å spise magert kjøtt og grønt...

Lenke til kommentar

Hei

kan jeg trene for å ikke få hår på ryggen,brystet, skuldrene og (kanskje rompa)?

Åssen trening burde jeg drive med? har ikke noe treneutstyr må holde meg til forskjellige "hjemme-trening"

tips

hva må jeg gjøre

Fuck off, troll.

Edit: Og treningstips for nybegynnere spør du ikke om her, forresten.

Endret av Diskutant
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei

tips

hva må jeg gjøre

Bruk av bekkenbunnstrener skal vistnok forhindre hårvekst.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

tips

hva må jeg gjøre

Bruk anabolse steroider som deca, winstrol og trenbolone :)
Lenke til kommentar

Det er jo strengt talt akkurat det jeg har sagt? Ved enkelte typer mutasjoner så mangler man rett og slett evnen til å bli mett, disse vil da bli "forbanna feite" slik du så vakkert og brutalt beskriver det.

Nå MÅ du ta i betraktning at det du prater om er en sykdom som også involverer svekkede kognitive og intuitive evner. Jeg var på en samleleir for barn med kroniske sykdommer da jeg var 10 og der var en gruppe med barn/ungdommer som hadde denne sykdommen.

Jeg husker ikke navnet på den i farta, men disse måtte ha døgntilsyn for ikke å momse i seg det som måtte ligne på mat.

Dra IKKE en slik sykdom inn i bildet når det er snakk om folk som Foss. Han er en feit satan som er ansvarlig for seg selv, bare at han ikke vil/tør å innrømme det...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

tips

hva må jeg gjøre

Spør Justin Bieber.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...