Prizefighter Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 Progresjon på mage er da ikke en så super idè, vel. Greit nok at en vil bli sterk, men å trene med progresjon på magen vil jo si at du etterhvert vil utvikle store magemuskler. Man vil jo heller oppnå en mer flat og definert mage enn stor mage for å si det slik. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 Det jeg ønsker er en flat mage og styrke. jeg vil fokusere på å få flat mage til begyne med, deretter tenke litt på styrken... Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Progresjon på mage er da ikke en så super idè, vel. Greit nok at en vil bli sterk, men å trene med progresjon på magen vil jo si at du etterhvert vil utvikle store magemuskler. Man vil jo heller oppnå en mer flat og definert mage enn stor mage for å si det slik. 6125314[/snapback] Slapp av, du får nok ikke noe mage som Dexter Jackson med første om gang. Hvor store ruter, samt hvor mange er genetisk bestemt. Det er ikke alle som kan få sixpack. Det er ikke så mange som klarer å utvikle store magemuskler. Endret 18. mai 2006 av kengdal Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Progresjon på mage er da ikke en så super idè, vel. Greit nok at en vil bli sterk, men å trene med progresjon på magen vil jo si at du etterhvert vil utvikle store magemuskler. Man vil jo heller oppnå en mer flat og definert mage enn stor mage for å si det slik. 6125314[/snapback] Slapp av, du får nok ikke noe mage som Dexter Jackson med første om gang. Hvor store ruter, samt hvor mange er genetisk bestemt. Det er ikke alle som kan få sixpack. Det er ikke så mange som klarer å utvikle store magemuskler. 6125814[/snapback] Verken Arnie, Zane, Ferrigno, eller Coleman kan markere mer enn 4 ruter. På den andre siden er det bedre å kun ha 4 markerte ruter og være skikkelig veltrent, enn å ha 6, eller 8 og ha muskler som en fjortiss. Endret 18. mai 2006 av superseven Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Jepp, dette er jeg klar over. Poenget mitt var å poengtere at man ikke får "store" mage muskler med å trene med progresjon. Det er meget vansklig å utvikle "store" magemusker, da dette er meget genetisk bestemt. Endret 18. mai 2006 av kengdal Lenke til kommentar
andesam Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 Det er da mange som f.eks. jogger hver dag. Hvorfor kan man da ikke trene mage hver dag? Så lenge ikke man trener pump er det ikke noe problem! Jeg vet om en som trener mage 10 min hver dag (utenom annen trening). Han presiserte for meg at man kan trene mage hver dag, siden denne muskelgruppen er litt anderledes enn andre muskler. Kanskje ikke i oppbygningen, men hvordan den brukes, magemusklene bruker man, i en viss grad, så godt som hele tiden. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 Pump, dette har ikke noe med hvor mye, eller hvor effektivt du trener. Pump er bare blodet i musklene, dette har nada med hvordan du påfører mikrotrauma på muskelfibrene. Med jogging trener du utholdenhet, ikke styrke. Klart du "trener" beina da å, men du kan ikke sammenligne dette f.eks knebøy. Som sagt er magemusklene, helt likt oppbygd som andre muskler. Klart man kan trene en muskel hver dag, men dette er dog ikke optimalt. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 Har også hørt at du kan trene magemusklene hver dag, at disse er bygd for og tåle mer enn resten av kroppens muskler. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 Ha hvertfall vett til å vurdere og tenke selv over ting dere hører fra andre. Det er fryktelig mange selvutnevnte eksperter der ute. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 Ha hvertfall vett til å vurdere og tenke selv over ting dere hører fra andre. Det er fryktelig mange selvutnevnte eksperter der ute. 6126856[/snapback] Det er jeg klar over men dette var en av trenings folka på KNM Harald Hårfagre. Så regner nesten med at han har gjort hjemmeleksa si. Lenke til kommentar
birdie88 Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 Ikke vet jeg hva KNM Harald Hårfagre er (høres ut som en båt egentlig), men når olympiatoppen sier i sine foredrag at man maks kan legge på seg 2kg muskler i året skjønner man at man aldri blir utlært i trening. Hvor ofte man kan trene muskelgrupper avhenger av hvor hardt man trener, og å trene magemusklene til failure hver dag er i mine øyne en dårlig løsning. (Var ikke rettet til ErikFN men alle i posten generelt ) Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 men når olympiatoppen sier i sine foredrag at man maks kan legge på seg 2kg muskler i året 6127232[/snapback] Har de virkelig sagt dette? I så fall er all min tiltro til dem borte. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 2kg MÅ være en feil... Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Hottentottene spretter rundt på ski og tror de har peiling. Jeg la på meg 15kg de første 2 årene jeg trente, å jeg hadde lavere fettprosent enn når jeg startet. Edit: når var jo selvfølgelig ikke bare muskler, men 2kg er helt feil. Endret 18. mai 2006 av Hyrlen Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 Olympiatoppen kan langrenn og utholdenhetstrening. Olympiatoppen er jo i mot bruk av kosttolskudd å så. Lenke til kommentar
birdie88 Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 Var det jeg ble fortalt da jeg snakka med ei venninne som hadde vært på foredrag. Har lest en del om Olympiatoppens foredrag på et par andre forum, og en sånn påstand forundrer meg ikke. Kjipt at jeg la på meg 14 kg fett i fjor da Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 men når olympiatoppen sier i sine foredrag at man maks kan legge på seg 2kg muskler i året 6127232[/snapback] Har de virkelig sagt dette? I så fall er all min tiltro til dem borte. 6127255[/snapback] Olympiatoppen mente vel 20 kg ...? Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Olympiatoppen kan langrenn og utholdenhetstrening. Olympiatoppen er jo i mot bruk av kosttolskudd å så. 6127935[/snapback] {o,o} |)__) -"-"- O RLY? Alle i olympiatoppen bruker kosttilskudd, de fleste av dem sper på med "litt" HGH, og stanozolol også ... Endret 18. mai 2006 av superseven Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) HGH, og stanozolol også ... 6128295[/snapback] Birdie88: KNM Harald Hårfagre er en militærleir. Endret 18. mai 2006 av ErikFN Lenke til kommentar
birdie88 Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 Åja Da lærte jeg enda en ny ting i dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå