Comma Chameleon Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Folk må ha store psykiske problemer om man går rundt og tror at det der er fint eller bra på noen som helst måte. Ett ord: Flaut. Uansett om det hadde vært ekte muskler ser det ikke ut. 2 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 (endret) Er det bare meg som synes det er rart han får prisen for "verdens største bicep"? Har di så lite peiling i et forbund hvor di har klare regler for hvordan man skal sette verdensrekord i å spise pølser? @Utukt: Tørr nesten ikke tenkte på hvilke følger dette kan få. Synthol fabrikken sine aksjer gikk vel i taket igår. Endret 13. september 2012 av Corey 1 Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Dette er typisk. Første uke med nytt program, trener på mandag. Har fremdeles kjempevondt i blant annet triceps. I tillegg har jeg fått feber, hodepine og hovne bukspyttkjertler. Hadde det ikke vært for at jeg har hatt kyssesyken hadde jeg trodd det var det... Men, hva skjer med stølheten a? Er det normalt å ha så vondt? Har aldri opplevd stølhet så vondt før. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Kan være en blanding med at du er syk, som gjør at kroppen restituerer tregere. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Kjører PF for tiden, og i dag kjørte jeg en trening i slutten av fasteperioden uten pre-workout måltid. Det var rett og slett en forferdelig opplevelse. "just remember that it`s all in your head..." Trening i fastet tilstand skal ikke påvirke hvordan du fungerer i gymmen. Prøv en gang til med det i tankene at man faktisk presterer bedre uten mat i kroppen. 1 Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Noen som kan forklare hvordan det å trene biceps med barbell i curl rack er annerledes enn å trene biceps med dumbbells i stol? Lenke til kommentar
Barnabas Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 "just remember that it`s all in your head..." Trening i fastet tilstand skal ikke påvirke hvordan du fungerer i gymmen. Prøv en gang til med det i tankene at man faktisk presterer bedre uten mat i kroppen. Tja, de gangene jeg har trent i fastet tilstand eller på tom mage har jeg opplevd å bli fysisk dårlig, så for min del stemmer det dårlig. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 (endret) Stabilisering. Joda, spørsmålet mitt var nok dårlig formulert, men jeg lurte egentlig mer på hva tankene bak å velge det ene foran det andre er? Hva man ønsker å oppnå av treningsutbytte osv. Endret 13. september 2012 av Aporia Qualia Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Noen som kan forklare hvordan det å trene biceps med barbell i curl rack er annerledes enn å trene biceps med dumbbells i stol? Hvis det er preacherbenk du tenker på så er det i likhet med andre statiske curls en øvelse hvor brachialis blir bedre aktivert, mens curls med frie vekter primært er en bicepsøvelse 1 Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Driver med Stronglift 5x5, og føler jeg har mer energi etter at jeg er ferdig med dagens tre øvelser. Jeg løfter til jeg nesten ikke klarer å løfte flere ganger, så kan ikke utvide akkurat der med å legge på enda mer vekter, eller ha enda flere rep. Så hvilke alternativer har jeg og hva bør jeg gjøre mener dere? A - Gi meg for dagen, selv om jeg føler kroppen har mer å gi. B - Ta med flere øvelser inn i programmet. C - Ta de samme øvelsene, bare at jeg løfter mindre og mindre, til jeg ikke klarer å løfte armene mine en gang. (F eks løfte 20x5, så 10x5, så 5x5, så 2x5...) D - Noe annet? Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Om du ikkje klarar å løfte vekta fleire gonger etter 5x5 er nok muskelen sliten. Eg brukar å ta med fleire øvingar. Om du ser i treningsloggen min (signatur) så ser du kva eg brukar å ta med. Ville kort sagt gått for B. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Driver med Stronglift 5x5, og føler jeg har mer energi etter at jeg er ferdig med dagens tre øvelser. Jeg løfter til jeg nesten ikke klarer å løfte flere ganger, så kan ikke utvide akkurat der med å legge på enda mer vekter, eller ha enda flere rep. Så hvilke alternativer har jeg og hva bør jeg gjøre mener dere? A - Gi meg for dagen, selv om jeg føler kroppen har mer å gi. B - Ta med flere øvelser inn i programmet. C - Ta de samme øvelsene, bare at jeg løfter mindre og mindre, til jeg ikke klarer å løfte armene mine en gang. (F eks løfte 20x5, så 10x5, så 5x5, så 2x5...) D - Noe annet? Øker du i alle øvelser hver trening? Er det noe mål i seg selv å være utslitt før du går fra trening? Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Jeg prøver å øke. Klarer fint å øke i noen, litt verre i andre. Nå vil jeg si jeg er fortsatt en nybegynner, så har ikke alt for mye peiling på alt dette. Men er det ikke fordel å bli utslitt? Spesielt når jeg ikke blir alt for støl. Betyr vel bare at man er mer effektivt? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Hvis du sliter med å øke i enkelte øvelser, tror du du ville økt mer om du var helt utslitt etter hver trening? Du SKAL øke om du følger Stronglifts. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Hvis for eksempel jeg sliter med å øke i benkpress. Hadde det ikke da vært en ide å (i tillegg til benk) legge til noen støttemuskel-øvelser? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 SL er et program som skal klare seg helt fint uten tilleggsøvelser (med riktig teknikk og nok mat+hvile) Uansett er det å legge til øvelser for å "bli mer utslitt" noe annet enn å legge til øvelser for å hjelpe svakheter i løft, og det er ikke så lett å svare på om du burde gjøre det ene eller det andre. Av de 4 eksemplene du ga Nerowulf ville jeg holdt meg til A, og hvertfall holdt meg LANGT unna C Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 SL er et program som skal klare seg helt fint uten tilleggsøvelser (med riktig teknikk og nok mat+hvile) Uansett er det å legge til øvelser for å "bli mer utslitt" noe annet enn å legge til øvelser for å hjelpe svakheter i løft, og det er ikke så lett å svare på om du burde gjøre det ene eller det andre. Av de 4 eksemplene du ga Nerowulf ville jeg holdt meg til A, og hvertfall holdt meg LANGT unna C Greit, takker Hvorfor er alternativ C så ille? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå