Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare meg som synes det er rart han får prisen for "verdens største bicep"?

Har di så lite peiling i et forbund hvor di har klare regler for hvordan man skal sette verdensrekord i å spise pølser?

@Utukt: Tørr nesten ikke tenkte på hvilke følger dette kan få. Synthol fabrikken sine aksjer gikk vel i taket igår.

Endret av Corey
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er typisk. Første uke med nytt program, trener på mandag. Har fremdeles kjempevondt i blant annet triceps. I tillegg har jeg fått feber, hodepine og hovne bukspyttkjertler. Hadde det ikke vært for at jeg har hatt kyssesyken hadde jeg trodd det var det...

Men, hva skjer med stølheten a? Er det normalt å ha så vondt? Har aldri opplevd stølhet så vondt før.

Lenke til kommentar

Kjører PF for tiden, og i dag kjørte jeg en trening i slutten av fasteperioden uten pre-workout måltid. Det var rett og slett en forferdelig opplevelse.

"just remember that it`s all in your head..."

Trening i fastet tilstand skal ikke påvirke hvordan du fungerer i gymmen.

Prøv en gang til med det i tankene at man faktisk presterer bedre uten mat i kroppen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

"just remember that it`s all in your head..."

Trening i fastet tilstand skal ikke påvirke hvordan du fungerer i gymmen.

Prøv en gang til med det i tankene at man faktisk presterer bedre uten mat i kroppen.

Tja, de gangene jeg har trent i fastet tilstand eller på tom mage har jeg opplevd å bli fysisk dårlig, så for min del stemmer det dårlig.

Lenke til kommentar

Noen som kan forklare hvordan det å trene biceps med barbell i curl rack er annerledes enn å trene biceps med dumbbells i stol?

Hvis det er preacherbenk du tenker på så er det i likhet med andre statiske curls en øvelse hvor brachialis blir bedre aktivert, mens curls med frie vekter primært er en bicepsøvelse :)

brachialis.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Driver med Stronglift 5x5, og føler jeg har mer energi etter at jeg er ferdig med dagens tre øvelser. Jeg løfter til jeg nesten ikke klarer å løfte flere ganger, så kan ikke utvide akkurat der med å legge på enda mer vekter, eller ha enda flere rep.

Så hvilke alternativer har jeg og hva bør jeg gjøre mener dere?

A - Gi meg for dagen, selv om jeg føler kroppen har mer å gi.

B - Ta med flere øvelser inn i programmet.

C - Ta de samme øvelsene, bare at jeg løfter mindre og mindre, til jeg ikke klarer å løfte armene mine en gang. (F eks løfte 20x5, så 10x5, så 5x5, så 2x5...)

D - Noe annet?

Lenke til kommentar

Driver med Stronglift 5x5, og føler jeg har mer energi etter at jeg er ferdig med dagens tre øvelser. Jeg løfter til jeg nesten ikke klarer å løfte flere ganger, så kan ikke utvide akkurat der med å legge på enda mer vekter, eller ha enda flere rep.

Så hvilke alternativer har jeg og hva bør jeg gjøre mener dere?

A - Gi meg for dagen, selv om jeg føler kroppen har mer å gi.

B - Ta med flere øvelser inn i programmet.

C - Ta de samme øvelsene, bare at jeg løfter mindre og mindre, til jeg ikke klarer å løfte armene mine en gang. (F eks løfte 20x5, så 10x5, så 5x5, så 2x5...)

D - Noe annet?

Øker du i alle øvelser hver trening? Er det noe mål i seg selv å være utslitt før du går fra trening?

Lenke til kommentar

SL er et program som skal klare seg helt fint uten tilleggsøvelser (med riktig teknikk og nok mat+hvile)

Uansett er det å legge til øvelser for å "bli mer utslitt" noe annet enn å legge til øvelser for å hjelpe svakheter i løft, og det er ikke så lett å svare på om du burde gjøre det ene eller det andre. Av de 4 eksemplene du ga Nerowulf ville jeg holdt meg til A, og hvertfall holdt meg LANGT unna C :p

Lenke til kommentar
SL er et program som skal klare seg helt fint uten tilleggsøvelser (med riktig teknikk og nok mat+hvile) Uansett er det å legge til øvelser for å "bli mer utslitt" noe annet enn å legge til øvelser for å hjelpe svakheter i løft, og det er ikke så lett å svare på om du burde gjøre det ene eller det andre. Av de 4 eksemplene du ga Nerowulf ville jeg holdt meg til A, og hvertfall holdt meg LANGT unna C :p
Greit, takker ;)

Hvorfor er alternativ C så ille?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...