Barnabas Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Vil disse, i utgangspunktet identiske, personene se like ut etter 6 måneder? 12 måneder? 2 år? Vet selvfølgelig at både nr 1 og 2 vil slite med tanke på det daglige behov for vitaminer og at det ikke er sunt, men nå tenker jeg rent utseendemessig. 1 og 2 ville dødd av mangelsykdommer som følge av feilernæring, så ja, rent utseendemessig vil det bli stor forskjell på de tre personene. 1 Lenke til kommentar
magb Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 ikke glem at proteiner har høyere termisk effekt, slik at nr2 ville egentlig ligget på ett lavere reelt antall kalorier. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Allikevel umenneskelig hardt! Når var militæret umennesklig hardt? Det er nytt for meg? Året i militæret er det sløveste jeg har hatt i mitt liv. Men jeg tok da førerkort som de nesten slengte etter oss i nord. Andejakt på Vestlandet i storm og kuling og is der man selv er hund er vel minst like hardt. Du kan ikke skyte før du har skutt ender i flukt stående i en robåt på åpent hav i frisk vind. Man kan ikke skyte før man skyter kråke på 150+ meter med .22 Skal forøvrig kjøre kardio ut uka, på FJELLET etter rypa fra og med i morra edit: forøvrig bør det nevnes at andejakta avsluttes 23. desember over hele landet, så om du har jakta i storm og is så har du vært på tyvjakt om du har jakta på vestlandet... Endret 10. september 2012 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
Barnabas Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Jeg har slitt med en slags strekk(?) i lysken når jeg kjører knebøy, så må dermed droppe øvelsen inntil videre. Kan det tenkes at frontbøy kan være et alternativ siden dette ikke innebærer like mye hoftebruk, eller vil lysken belastes tilsvarende som i knebøy? Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Kjenner igjen det med lysken. Bedre oppvarming var løsningen. Her er det noen øvelser du kan kjøre: http://www.youtube.com/watch?v=lo24XNz08ek&feature=plcp + tøye tøye så klart. Endret 10. september 2012 av joakimz Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Allikevel umenneskelig hardt! Når var militæret umennesklig hardt? Det er nytt for meg? Året i militæret er det sløveste jeg har hatt i mitt liv. Men jeg tok da førerkort som de nesten slengte etter oss i nord. Andejakt på Vestlandet i storm og kuling og is der man selv er hund er vel minst like hardt. Du kan ikke skyte før du har skutt ender i flukt stående i en robåt på åpent hav i frisk vind. Man kan ikke skyte før man skyter kråke på 150+ meter med .22 Skal forøvrig kjøre kardio ut uka, på FJELLET etter rypa fra og med i morra e dit: forøvrig bør det nevnes at andejakta avsluttes 23. desember over hele landet så om du har jakta i storm og is så har du vært på tyvjakt om du har jakta på vestlandet... Der er lite ryper i år. Vær varsom. Du får vente til neste lemenår så snøugla kan kose seg med lemmen og ikke rypekyllinger. Man kan ikke skyte før man skyter kråke på 150+ meter med .22 Det er da ikke noe problem å skyte på stillestående mål. Hva med gråtrast (kramsfugl) på 100 meter med skursikte med salongrifle. Eller L60 på beveglig luftmål? Jeg skjøt bare til meget. Noen av superveteranene skjøt til særdeles tilfredsstillende. De guttene skjøt som en radarstyrt L75 kanon. Jeg trives best med hagle på sjøfugl. dit: forøvrig bør det nevnes at andejakta avsluttes 23. desember over hele landet så om du har jakta i storm og is så har du vært på tyvjakt om du har jakta på vestlandet... Nei jeg betalte alltid viltrygdavgiften som er det som trengs for å jakte på sjøen. Is opplevde vi på vannene i innlandet. Trådde nylagt is under føttene før man raskt kledde av seg og svømte så raskt man kunne ut etter anda. Andejakta gikk den gang fra 20 august til 23 desember. Den perioden overholdt vi. Endret 10. september 2012 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Begynne med periodiskfaste igjen f.o.m i morgo. Om du trenar på tom mage, er det BCAA som gjelder, og kvifor? Greit å innta kreatin med vatn på morgoen? Planen er å ha spisevindu mellom 12 og 21. Endret 10. september 2012 av ´Vikingen` Lenke til kommentar
Barnabas Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Kjenner igjen det med lysken. Bedre oppvarming var løsningen. Her er det noen øvelser du kan kjøre: + tøye tøye så klart. Jeg har forsøkt squat to stand og RDL gange, uten at det har hjulpet noe særlig. Jeg skal gi det et forsøk til. Du har ikke noen gode tøyeøvelser? Endret 10. september 2012 av Matzerath Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Selvfølgelig er det lite ryper i år. I SØR!!! Vi har privat jaktområde (les: flere fjell) med god predatorkontroll og hvor vi har observert flere flokker fjellrype hvor hver flokk var på 50+ individer så jeg tror vi klarer oss Jakt er forøvrig relatert til trening og helse, det er påvist at jegere har jevnt over høyere testosteronnivåer samt at jegere ikke påvirkes av mørketida i samme grad som andre. Det er duket for BIG GAINZ fremover. Blir mye karbs nå fremover, jeg ser for meg at det ikke blir nok men man har aldri hatt vondt av et lite kaloriunderskudd... Lenke til kommentar
Barnabas Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) *dobbelpost* Endret 10. september 2012 av Matzerath Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Hva med fiendtlig high value target fra 2200 meter? ...on a more serious note, jakt og skyting har da ingenting her å gjøre. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Begynne med periodiskfaste igjen f.o.m i morgo. Om du trenar på tom mage, er det BCAA som gjelder, og kvifor? Du har strengt tatt ikke behov for det. Berkhan mener at BCAA kun er nødvendig ved forlengede fasteperioder. Sånn type 24 timer +... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Hva med fiendtlig high value target fra 2200 meter? ...on a more serious note, jakt og skyting har da ingenting her å gjøre. Så en jeger trenger ikke trening eller sundt kosthold? Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Selvfølgelig er det lite ryper i år. I SØR!!! Vi har privat jaktområde (les: flere fjell) med god predatorkontroll og hvor vi har observert flere flokker fjellrype hvor hver flokk var på 50+ individer så jeg tror vi klarer oss Jakt er forøvrig relatert til trening og helse, det er påvist at jegere har jevnt over høyere testosteronnivåer samt at jegere ikke påvirkes av mørketida i samme grad som andre. Det er duket for BIG GAINZ fremover. Blir mye karbs nå fremover, jeg ser for meg at det ikke blir nok men man har aldri hatt vondt av et lite kaloriunderskudd... Nordnytt kunne vel rapportere om veldig få ryper selv her nord, så du får forhøyne testo-nivået ditt med noe annet. Gå på jakt etter noen andre "ryper" i helga, kanskje 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Selvfølgelig er det lite ryper i år. I SØR!!! Har ikke vært så mye på rypejakt, men de jeg har skutt på falt stort sett bare man pekte på dem med hagla. Skarven, den tåler utrolig mye. Og den smaker glimrende om den legges i eddikvann. Gjør hva jeg kan for å unngå skadet fugl. Men de få man eventuelt ikke greier å avlive har det vel bedre enn broilere som står i intenst lys og lyd fra kvekkende likesinnede, knekker føtter og faller om i sin egen dritt til de slaktes og fylles med saltvann for å få mer vekt ut av dem. De er offte proppet fulle med antibiotika. Endret 10. september 2012 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Selvfølgelig er det lite ryper i år. I SØR!!! Vi har privat jaktområde (les: flere fjell) med god predatorkontroll og hvor vi har observert flere flokker fjellrype hvor hver flokk var på 50+ individer så jeg tror vi klarer oss OJakt er forøvrig relatert til trening og helse, det er påvist at jegere har jevnt over høyere testosteronnivåer samt at jegere ikke påvirkes av mørketida i samme grad som andre. Det er duket for BIG GAINZ fremover. Blir mye karbs nå fremover, jeg ser for meg at det ikke blir nok men man har aldri hatt vondt av et lite kaloriunderskudd... Nordnytt kunne vel rapportere om veldig få ryper selv her nord, så du får forhøyne testo-nivået ditt med noe annet. Gå på jakt etter noen andre "ryper" i helga, kanskje No stress, det vi har telt tilsier mer ryper enn i fjor og ifjor var det mye. Men som sagt så jakter vi i privat fjell hvor KUN vi tar ut vilt. Det blr bra kardio av dette, vi skal dekke 1200 høydemeter hver dag Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Kjenner igjen det med lysken. Bedre oppvarming var løsningen. Her er det noen øvelser du kan kjøre: + tøye tøye så klart. Jeg har forsøkt squat to stand og RDL gange, uten at det har hjulpet noe særlig. Jeg skal gi det et forsøk til. Du har ikke noen gode tøyeøvelser? Det blir nok ikke bedre med en gang. Men med en gang du får bedre mobilitet og varmer opp godt før øktene vil de nok forsvinne. - Hofteleddbøyer ( Finner ikke igjen artikkelen til Sandvik så en fort forklaring: ) Stram gluteus å magen, press imot med beinet, og alltid vri kroppen mot det fremste beinet, ikke la det rotere andre veien - dette fikser du ved og stramme gluteus. Hendene i været og til siden for ekstra strekk. - piriformis og gluteus medius og minimus: http://www.youtube.com/watch?v=Mld2hEfyFSk - quadriceps: Kan også gjøres på benk. Osv osv, bare søk litt så finner du flere Prøv også goblet squat: spesielt der du klemmer albuene ut til siden for extra strekk - burde også gjøre ved squat to stand presse knærne skikkelig ut. http://www.youtube.com/watch?v=Sz3Vv85I6mg Også andre øvelser du finner i videoen. PS: Prøv også og stå smalere i en periode, inntil det er bedre - og deretter litt bredere. Du kjenner om det blir for bredt/ smalt. Endret 10. september 2012 av joakimz 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Det blr bra kardio av dette, vi skal dekke 1200 høydemeter hver dag Da kommer du i glimrende form og får godt lyst og mørt kjøtt uten tilsetning av antibiotika. Husk einerbær i sausen og rips + rongenbær gele. Misunner deg. Endret 10. september 2012 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Så en jeger trenger ikke trening eller sundt kosthold? Helt sikkert, men da tar dere trenings- og kostholdsdelen her, og skytedelen i en jakttråd. 6 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Helt sikkert, men da tar dere trenings- og kostholdsdelen her, og skytedelen i en jakttråd. What he said, mer jaktprat blir slettet som offtopic. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå