Corey Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Har noen sagt til deg at du ikke trenger å svare på alt? Han sa fallskjermjegerkommandoen, ikke kakebu i nord-norge! Og hva har andejakt med temaet å gjøre? Vi har vel en egen seksjon for jakt? 6 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Kgun har visst flyttet sin sedvanlige rabling fra Politikk-forumet/Oppslagstavlen og til treningstråden. Han leser jo ikke innleggene han svarer på, så hvordan skulle han skjønne at det var snakk om spesialstyrkeopptak? Endret 10. september 2012 av Herr Brun 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Har noen sagt til deg at du ikke trenger å svare på alt? Han sa fallskjermjegerkommandoen, ikke kakebu i nord-norge! Og hva har andejakt med temaet å gjøre? Vi har vel en egen seksjon for jakt? Er du moderator? Han skrev. Å klare de fysiske minstekravene gir deg kun muligheten til i det hele tatt å få være med på opptaket. Ryktene sier at det under selve opptaket marsjeres mye, og at det marsjeres FORT. Det var ingen av de som prøvde for første gang som kom inn i MJK det året jeg var i marinen. Stort sett gamle kystjegere/spesialjegere som taklet det ifølge folk jeg snakket med som var med på opptaket. Ville nok satset på fallskjermjegerkommandoen i hæren, der er det kun folk som avtjener førstegangstjeneste som får prøve seg. De tar inn 20-30 stk, så nåløyet er litt større. Allikevel umenneskelig hardt! Masjeres fort? Er det så hardt? Trenger man grad i kappgang? Det var ingen av de som prøvde for første gang som kom inn i MJK det året jeg var i marinen. Kgun har visst flyttet sin sedvanlige rabling fra Politikk-forumet/Oppslagstavlen og til treningstråden. Han leser jo ikke innleggene han svarer på, så hvordan skulle han skjønne at det var snakk om spesialstyrkeopptak? Tull jeg har lest alle postene fra der jeg startet, men det er riktig at jeg hoppet rett inn i tråden, så da er det gjerne like godt at jeg hopper ut igjen som den amatøren jeg er. Endret 10. september 2012 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Tl;dr. Jeg er ikke en moderator, jeg er vel det du kaller en "amatør" Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Du trenger jo slettes ikke å hoppe ut igjen, og vi er alle glade amatører i tråden her. Er noen som konkurrerer i forskjellige idretter, men ingen gjør det profesjonelt (så vidt jeg vet). Men du kan jo prøve å tenke deg litt om før du skriver, og ikke minst faktisk lese det du svarer på. Du skrev selv at du "skannet gjerne svaret for fort", da du presterte å kritisere en fyr som skriver at han 90% av tiden spiser sunt, men at han av og til ikke klarer å holde seg og da går det veldig galt. Altså et totalt irrelevant svar. Så skriver du i en diskusjon om spesialstyrkeopptak at "militæret ikke er all verdens", og at andejakt er tyngre. hva faen? De aller fleste har det kjempechill i militæret ja, meg inkludert, men enkelte tjenester er ekstremt fysisk krevende. Det er de sistnevnte som ble spurt om, så hvorfor i faen begynner du å snakke om da du tok førerkortet i nord, og fuckings andejakt? Du må gjerne både skrive og lese her, men sett deg bittelitt inn i diskusjonen du prøver å bidra til, hvis ikke blir det bare tullball. 2 Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Jeg synes forresten at innleggene dine er en smule urettferdige/nedlatende, kgun. Selv om du rent teoretisk antageligvis har rett i at folk her inne er "glade amatører", får ordlyden i innleggene dine det til å fremstå slik at de du omtaler er en gjeng med lite kompetanse, som driver med trening/kosthold litt sånn av og på, og uten dedikasjon. Du kalte bla meg en glad amatør, noe jeg ikke føler blir helt riktig. Jeg trener minst fem, men opp til syv ganger i uka, opptil flere ganger om dagen, for å nå klart definerte personlige mål. Jeg er svært nøye med hva jeg får i meg, og teller både kcal og proteininntak. Dette for å holder en irriterende lav vekt, pga konkurranse. Jeg har også kommet meg til kvartfinalen i NM i boksing. Da føler jeg at uttrykket "en glad amatør" blir litt misvisende. Det uttrykket passer for de som trener biceps og bryst hver dag, og spiser lunsjen sin på mækkern. Mener jeg. Så har det seg i tillegg slik at jeg langt ifra er den med mest kunnskap, størst treningshyppighet, eller strengest kosthold i denne tråden. Jeg er heller ikke den eneste som konkurrerer. Det er mange her med mye kunnskap, og en voldsom dedikasjon. Jeg tror også at de fleste her løper og løfter fletta av de aller fleste. Jeg synes derfor du både er noe nedlatende, og noe ufin, når du referer til folk her inne som glade amatører. Just my two cents. Selv om du altså rent teoretisk sett har rett i din formulering. Trening og bra kosthold gjør glad, folk her inne er nok stort sett glade, og de er nok også amatører i det store bildet. Ingen OL-utøvere her inne, meg bekjent. Endret 10. september 2012 av Bjarnemann 5 Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Jeg dæver helt. 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 Jeg dæver helt. TMB;DW Too Much Bullshit; Didn't Watch 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Jeg synes forresten at innleggene dine er en smule urettferdige/nedlatende, kgun. Herr Brun som kjenner min stil kan vel utdype det. Han burde som formum veileder kultivere sitt språk. Dette for å holder en irriterende lav vekt, pga konkurranse. Jeg har også kommet meg til kvartfinalen i NM i boksing. Så du er over nivået på han treneren med svart belte i Judo jeg la på rygg da vi trente selvforsvar i Norges Bank? Jeg savner Kick Boksing treningen, ikke fordi jeg liker å slå på folk, men fordi jeg savner selve treningen og miljøet og ikke minst uttøyningen!! Dette for å holder en irriterende lav vekt, pga konkurranse. Jeg har også kommet meg til kvartfinalen i NM i boksing. Da føler jeg at uttrykket "en glad amatør" blir litt misvisende. Det uttrykket passer for de som trener biceps og bryst hver dag, og spiser lunsjen sin på mækkern. Mener jeg. Du er en av dem som blir bedre med skryt? Da skal du få det. Du hadde nok slått meg ned i sokkene siden jeg er en amatør som snart forlater denne halvprofesjonelle tråden, Endret 10. september 2012 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Jeg dæver helt. TMB;DW Too Much Bullshit; Didn't Watch "Superform på få uker med baller og kettlebells". Tror han på julenissen også? 4 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Da skal du få det. Du hadde nok slått meg ned i sokkene siden jeg er en amatør som snart forlater denne halvprofesjonelle tråden, Er det en trussel eller er det et tilbud? Kjenner jeg savner zlatan på dager som dette her.... Endret 10. september 2012 av Corey 3 Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Kgun: Jeg gidder ikke diskutere for mye med deg, iom at jeg er på jobb, du skriver innlegg proppa av stråmenn, og poster fra telefonen min. At du legger noen med svart belte i bakken er helt irrelevant. Det er formuleringene dine jeg reagerer på. Å kalle folk her for amatører blir det samme som å kalle deg analfabet, siden grammatikken din ikke er helt på plass, og du krydrer språket ditt med noen ord delings feil (pun intended) her og der. Selv om man ikke er topp utøvende i et fag, så er man ikke nødvendigvis amatør eller analfabet av den grunn. Endret 10. september 2012 av Bjarnemann 1 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Kgun: Alle her er amatører som driver på med trening som hobby, meg bekjent er det ingen her som kan kalles profesjonelle utøvere. Det er heller ikke noe krav at man skal ha all verdens kunnskap om trening, fysiologi, etc. for å kunne delta. Alle er velkommen her omså du har doktorgrad eller nettopp har kommet deg opp av sofaen. Problemet er at inntrykket du gir når du omtaler folk her som "glade amatører" er et litt nedlatende ett. De aller fleste her driver på med sin idrett så seriøst som de kan. Mange her er veldig dedikert til trening, kosthold, osv. og enkelte kan føle seg litt fornærmet når du bruker en sånn ordlyd. 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 Kjenner jeg savner zlatan på dager som dette her.... ord. 1 Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Så du er over nivået på han treneren med svart belte i Judo jeg la på rygg da vi trente selvforsvar i Norges Bank? Hahaha, hvem er han her 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Så du er over nivået på han treneren med svart belte i Judo jeg la på rygg da vi trente selvforsvar i Norges Bank? Hahaha, hvem er han her Høres ut som litt av en ninja Lenke til kommentar
spinkeljaevel Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Men dere, over til noe viktigere!!! Neida, men fikk et spørsmål her en dag jeg ikke kunne svare på. La oss si du har 3 identiske "naturlig slanke" personer som skal begynne på hver sin nye kostholdsplan, og alle trenger rundt 2000 kcal om dagen for vedlikehold. Alle følger det samme styrkeprogrammet. Nr. 1 skal bulke med bare godteri og proteinshakes - 200 gram protein og 3000 kalorier. Nr. 2 skal bulke med bare rent kjøtt (kyllingfilet i dette eksempelet) - 690 gram protein og 3000 kalorier Nr. 3 skal bulke med et "vanlig og sunt" kosthold bestående av variert mat, tran, melk osv. - 300 gram proteiner og 3000 kalorier Vil disse, i utgangspunktet identiske, personene se like ut etter 6 måneder? 12 måneder? 2 år? Vet selvfølgelig at både nr 1 og 2 vil slite med tanke på det daglige behov for vitaminer og at det ikke er sunt, men nå tenker jeg rent utseendemessig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Så du er over nivået på han treneren med svart belte i Judo jeg la på rygg da vi trente selvforsvar i Norges Bank? Hahaha, hvem er han her En gammel ugle, men du er jo som jeg ventet en ung mann. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Men dere, over til noe viktigere!!! Neida, men fikk et spørsmål her en dag jeg ikke kunne svare på. La oss si du har 3 identiske "naturlig slanke" personer som skal begynne på hver sin nye kostholdsplan, og alle trenger rundt 2000 kcal om dagen for vedlikehold. Alle følger det samme styrkeprogrammet. Nr. 1 skal bulke med bare godteri og proteinshakes - 200 gram protein og 3000 kalorier. Nr. 2 skal bulke med bare rent kjøtt (kyllingfilet i dette eksempelet) - 690 gram protein og 3000 kalorier Nr. 3 skal bulke med et "vanlig og sunt" kosthold bestående av variert mat, tran, melk osv. - 300 gram proteiner og 3000 kalorier Vil disse, i utgangspunktet identiske, personene se like ut etter 6 måneder? 12 måneder? 2 år? Vet selvfølgelig at både nr 1 og 2 vil slite med tanke på det daglige behov for vitaminer og at det ikke er sunt, men nå tenker jeg rent utseendemessig. Kun nr3 hadde fått resultater da nr1 og 2 hadde gått lei dietten etter 2 uker. Men sånn seriøst, jeg tror man hadde sett forskjell på dem ja. Jeg vil tro at den som spiser variert vil klare å yte bedre når han løfter, og dermed vil få bedre resultater. Det vil sikkert være forskjell på restitusjonstider også. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Nr 1 ville fått helt ødelagt insulinsensitivitet og sannsynligvis diabetes, og ikke blitt særlig svær Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå