Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

1,5 fuckings liter pepsi max?

Kanskje meir, har ikkje oversikten akkurat nå. Average 1,5-2l dagen, nokon dagar kanskje 3 liter.

Pepsi max er godt.

Avhengig! :love:

HVER DAG?

Ja!

Men må prøve å avvenne meg...er dyrt og er nok ikkje heilt bra. Har drikke så mykje kvar dag i ca 3-4 år. Har like fine tennar - aldri hatt hull og tannlegen seier emaljen er god. Kanskje eg har utvikla ein slags resistans?

Ingen kan utvikle resistans mot brus. Men det er nok sukkeret i brusen som forårsaker tannråte, og lightbrus har jo bare andre søtningsmidler. Lightbrus er sikkert mindre sur enn vanlig brus også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg kan begynne med knebøy igjen! Har sliti med det eine kneet mitt i en god stund nå.

Har ikke fått kjørt tung knebøy siden desember i fjor.

For en liten stund siden startet jeg på 50kg, har økt 5 kg i uken siden da.

Men, kneet har vært vondt nesten hver eneste gang. Har skjerpet inn teknikken for hver gang, men til ingen nytte.

Bestemte meg i dag, for at jeg aldri mer skulle kjøre bøy, siden det enda ikke var bra i dag.. (har kjørt lettt siden juli)

Det rare er at det ikke har vært vondt under beinpress eller noen andre øvelser for bein.

Så tenkte jeg litt over hvorfor det i all verden var vondt under bøy og ikke ellers. Kom frem til at det kanskje har noe med beinstillingen, da jeg står litt breiere under bøy enn ellers.

Prøvde så litt knebøy med smal beinstilling, merket ingen ting!

La på 85kg, kjørte 3x5 reps. Det gikk kjempe lett, uten noen smerte at all. Så, nå har psyken min gått opp 10 hakk, da jeg har sliti så lenge med beina nå at jeg begynte å gå skikkelig lei all trening! :w00t:

Er snakk om en nokså liten fix også, sto ikke veldig bredt fra før, så forskjellen fra vondt til ingen smerte var mikroskopisk!

Endret av Kjetil_90
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan ser dette programmet ut?

Kjører 3 sett med 8 reps på alle. Øker 2,5kg hver gang jeg fullfører settene i øvelsene.

Knebøy

Markløft

Skråbenk

Decline cablecross

T-Bar Row

Shrugs

Militærpress

Bicepscurl stang

Nedtrekk

Endret av JackyChan
Lenke til kommentar

Forresten, vet noen om en fysisk butikk i Bergen der jeg kan kjøpe meg løftehansker?

post-209260-0-45415300-1347220788_thumb.jpg

Edit:

For å være grei og svare på spørsmålet ditt, tror jeg de har på XXL.

http://www.xxl.no/hj...g-glove-1057931

Tipper de har samme utvalg i butikk som på nett.

Hehe, jeg var litt redd for at noen ville poste det bildet. Jeg mener selvfølgelig at det beste er å trene uten løftehansker, men jeg har begynt å få problemer med grepet i markløft. Jeg merker selv at jeg må anstrenge meg veldig for å ikke miste stanga, og det fører til at konsentrasjonen faller rundt resten av kroppen, slik at teknikken min blir dårlig. Hvis alternativet er å skade korsryggen, går jeg helt klart for løftehansker, selv om jeg må finne meg ei passende veske.

Jeg vet at man kan bruke kalk, men det er ikke de ansatte på treningssenteret noe glade i. Dessuten er det en forbruksvare, mens løftehanskene bare må kjøpes en gang. Jeg bruker også krokgrepet som alle anbefaler på oppvarmingssettene, men det gjør vondt og fungerer foreløpig ikke på arbeidssettene.

Det var forsvaret mitt. Uansett, takk for svar. Jeg var innom G-sport på storsenteret for noen dager siden og fant ikke hansker der. Denne G-sporten er mye mer laber enn den som er hjemme i Ski.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...