Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Han har kanskje et lite poeng når det kommer til mosjonister som bruker sykkel. Der er det gjerne kun sykling det går i, men absolutt alle proffe trener overraskende mye styrke, da med fokus helst på kjernemuskulatur.

Som "ironisk" nok Mark Rippetoe hater. Core, altså. Synes selv han har mye bra å komme med, dersom man tar det med en teskje dogma og toner ned på fremstillingene hans. Hehe.

Skjønner han er en vektløfter, men vet ikke mer enn det. Virker litt surrete, må jeg si. Sikkert alt proteinet som er gått til hodet på han-

Nåja. Han er vel tidligere styrkeløfter, om noe. Vet ikke om han løfter så mye selv for tida. Han er mest kjent som trener og forfatter av styrkebøker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri målt hvor mye jeg drikker, men en god regel er å drikke når man er tørst.

Vel, jeg kan i utgangspunktet gå en hel dag uten å være tørst. Jeg får sikkert i meg rundt en liter vann per dag, men i følge diverse nettsteder skal jeg drikke rundt tre.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Hva er det som er så viktig i det vannet da ? Vann får man i seg gjennom det fleste matvarer i tilegg. Jeg drikker ikke vann annet enn når jeg trener og jeg har da overlevd i 23 år :p

Muskler består av 75% vann, og da virker det jo logisk at de trenger vann i tillegg til all næringen vi spiser for å vokse. Jeg har ikke lest noen studier som backer dette opp da.

Lenke til kommentar

Tørsten er det som er sterkest i kroppen.

Er man ikke tørst drikker man nok.

Siden du er brennsikker på det kan du jo backe det opp med studier som viser at det er sant i forbindelse med bodybuilding og styrketrening. Man leser jo over alt at kroppen trenger 2-3+ liter vann hver dag.

Lenke til kommentar

Trenger den jo det blir du jo tørst.

Svigers er professor i indremedisin, ekspert på mage / tarm / opptak.

Han sier også det samme, har forsket siden 70tallet.

Skal du sitte å drikk vann når du ikke er tørst pga man har lest på iform at bodybuildere trenger det?

2-3 liter får man jo i seg uansett. Får i meg over 2 liter bare i shakene jeg drikker mellom måltidene.

Lenke til kommentar

Trenger den jo det blir du jo tørst.

Svigers er professor i indremedisin, ekspert på mage / tarm / opptak.

Han sier også det samme, har forsket siden 70tallet.

Skal du sitte å drikk vann når du ikke er tørst pga man har lest på iform at bodybuildere trenger det?

2-3 liter får man jo i seg uansett. Får i meg over 2 liter bare i shakene jeg drikker mellom måltidene.

De færreste får i seg 2-3 liter rent vann hver dag.

Lenke til kommentar

Ikke ett glass 2-3dl pr måltid en gang?

Ikke te 7kaffe eller brus?

Jeg drikker 2-3 liter vann i shakes, 1,5 liter til mat og 1,5 liter utenom for eks lightbrus ol.

Men nå er drikke meningen med livet, har alltid iskaldt vann i kjøleskapet , skulle tru jeg var uoppdaget diabetiker.

Lenke til kommentar

Tørsten er det som er sterkest i kroppen.

Er man ikke tørst drikker man nok.

Siden du er brennsikker på det kan du jo backe det opp med studier som viser at det er sant i forbindelse med bodybuilding og styrketrening. Man leser jo over alt at kroppen trenger 2-3+ liter vann hver dag.

Du spør spørsmål, får gode nok svar men er så ufin at du kritiserer svarene og krever kilder... Fjott...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
][/font]

Eller så kan du komme med kildde på at man SKAL få i seg 3 liter rent vann hver eneste dag, og eksempler på idioter som får det, og kanskje til og med fremgangen de har hatt i forhold til folk som ikka har fått så mye i seg.

Det blir sagt at man skal få i seg 2-3l væske hver dag. Dette, som andre har sagt før meg, får man fra mat, melk, juice, og ALLE andre ting du får i deg, fordi alt du får i deg inne holder vann. Dersom du skulle drukket GOMAD - 4l melk for dagen i tillegg til 3l melk, hadde du måttet kompensert med enorme mengder salt for å ikke ødelegge kroppen din sin saltbalanse.I tilleg kan det være du hadde endt opp på sykehus for pumping, ettersom 7l væske hver dag ikke er hverken normalt, sunt, eller logisk at man skal få i seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...