Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjørte knebøy i går etter en lang pause fra det. Kan det stemme at teknikken min er bedre når det er første gang jeg virkelig kjenner glutes jobbe? Jeg kjørte dypt med helt rett rygg.

Teknikken kan jeg ikke si så mye om, men det er nok helt sikkert dybden som spiller inn.

"Dybden man benytter under knebøy har også vist å ha signifikant effekt på utviklingen av muskulatur i kne og hofteleddet, og da spesielt med tanke på Gluteus maximus. Caterisano et al (2002). fant følgende forskjell i gjennomsnittlig muskelaktivitet mellom grunne knebøy (16.92% ± 8.78%), parallelle knebøy (28.00% ± 10.29%) og dype knebøy (35.47% ± 1.45%) (2). Altså økte aktiviteten i Gluteus maximus desto dypere man gikk ned."

Sakset fra: http://fitnessbloggen.no/kneboy-dybde/

Lenke til kommentar

Etter litt selvdiagnostisering er det meget stor sjanse for at jeg sliter med stiv stortå.

Ser ut til at det blir en ufrivillig treningspause, men det passer egentlig bra da overtråkket mitt må få litt hvile.

Du kan da fint trene resten av kroppen? Bare ta en pause fra løping og... tåhev.

Jeg er 100% dedikert til løping så jeg løfter ikke et gram mer enn jeg må. Skulle bare ønske jeg viste hvor alvorlig dette var. Leste litt på Lommelegen og lignende sider og der sto det at en mulig behandling var operasjon hvor legen meislet av "avleiringer" av ben som legger seg over knokkelen.

Note to self; aldri les sånne sider igjen :sick:

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er First Price egg dårligere på smak enn andre merker?

Merker ihvertfall at Firstprice og Euroshopper tunfisk i vann ikke er så godt som Rema 1000 sin. Pluss at den til rema 1000 koster bare 5 kroner eller noe sånt! Smaker faktisk godt og er mye billigere.

Det er skitbillig for 145 gram proteiner som også inneholder vitaminer, mineraler og anna goodshit...

Bare synd det smaker navlelo :lol:

Etter litt selvdiagnostisering er det meget stor sjanse for at jeg sliter med stiv stortå.

Ser ut til at det blir en ufrivillig treningspause, men det passer egentlig bra da overtråkket mitt må få litt hvile.

Du kan da fint trene resten av kroppen? Bare ta en pause fra løping og... tåhev.

Jeg er 100% dedikert til løping så jeg løfter ikke et gram mer enn jeg må. Skulle bare ønske jeg viste hvor alvorlig dette var. Leste litt på Lommelegen og lignende sider og der sto det at en mulig behandling var operasjon hvor legen meislet av "avleiringer" av ben som legger seg over knokkelen.

Å du dæven du... :mrgreen:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Merker ihvertfall at Firstprice og Euroshopper tunfisk i vann ikke er så godt som Rema 1000 sin. Pluss at den til rema 1000 koster bare 5 kroner eller noe sånt! Smaker faktisk godt og er mye billigere.

Det er skitbillig for 145 gram proteiner som også inneholder vitaminer, mineraler og anna goodshit...

Ja jeg vet! Derfor jeg liker å spise det. Nei den fra Rema 1000 er faktisk ikke så verst, alle andre synes at jeg ikke lukter så godt da :p

Lenke til kommentar

Å du dæven du... :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=0iL7DdAKnAc

Haha, hvem i svarte er han fyren der? Den generaliseringen hans fungerer nok fint dersom du kun snakker om mosjonister :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...