Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, da er det kanskje ikke mulig for meg å få frem rutene på magen sikkelig.

Jeg drikker ikke øl, og spiser ikke chips annet enn på lørdager. Men når det er sagt så spiser jeg alt jeg kommer over (altså alt mulig av vanlig mat). Jeg prøver å begrense karboinntaket til etter trening.

På vintern går jeg ufattelig mye på skøyteski uten noe særlig økning i fettforbrenning. På sommeren gjør jeg ingenting annet enn styrke.

Kalorier inn vs kalorier ut..

Lenke til kommentar

Ok, da er det kanskje ikke mulig for meg å få frem rutene på magen sikkelig.

Jeg drikker ikke øl, og spiser ikke chips annet enn på lørdager. Men når det er sagt så spiser jeg alt jeg kommer over (altså alt mulig av vanlig mat). Jeg prøver å begrense karboinntaket til etter trening.

På vintern går jeg ufattelig mye på skøyteski uten noe særlig økning i fettforbrenning. På sommeren gjør jeg ingenting annet enn styrke.

Sixpack er vanskelig å opprettholde for de fleste. Jeg har sett forskjellige videoer om emnet på youtube, og de fleste sier det samme, de nederste rutene er vanskelige å få frem. Det har visst med blodgjennomstrømning å gjøre. Noen sier de har hatt positiv effekt av å trene med et slags bånd under navlen slik at det blir bedre blodgjennomstrømning der.

Lenke til kommentar

Man trenger ikke de nederste rutene. Det er bare å dra buksa litt langt opp, så ser ingen at de mangler. Eventuelt kan man ta på seg en skjorte, så er ikke magen synlig i det hele tatt.

På forskjellige youtube-videoer ser jeg at folk ofte trener i bar overkropp. Er det noe de bare gjør da for å vise seg fram, eller finnes det raringer som har for vane å trene i baris?

Lenke til kommentar

Jeg tror det er helt genetisk. Åpenbart er det jo ikke slik at den ene rectus abdominis muskelen har mulighet til å vokse seg enda større en de andre seks.

Det er jo ikke størrelsen på muskelen som er hovedproblemet. Det er fettet under navlen som er vanskelig å få bort.

Jeg merker det jo til og med på meg selv. Jeg har ganske lite fett på overkropp, legger og lår, men ganske mye mer fra navlen og ned til rumpa.

Lenke til kommentar

På forskjellige youtube-videoer ser jeg at folk ofte trener i bar overkropp. Er det noe de bare gjør da for å vise seg fram, eller finnes det raringer som har for vane å trene i baris?

Hadde lett trent i baris når jeg er alene på gym1 om det ikke var for kamera der, blir jo nesten det samme som en baggy singlet bare diggere, så kan man øve på latspread/sidechest/crab/dobbel biceps-pose mellom setta.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er helt genetisk. Åpenbart er det jo ikke slik at den ene rectus abdominis muskelen har mulighet til å vokse seg enda større en de andre seks.

Det er jo ikke størrelsen på muskelen som er hovedproblemet. Det er fettet under navlen som er vanskelig å få bort.

Jeg merker det jo til og med på meg selv. Jeg har ganske lite fett på overkropp, legger og lår, men ganske mye mer fra navlen og ned til rumpa.

Kan det være på grunn av østrogenen vi får i oss gjennom forskjellige matvarer, tro?

Lenke til kommentar

Kan det være på grunn av østrogenen vi får i oss gjennom forskjellige matvarer, tro?

Hvem vet. Jeg visste ikke at vi fikk i oss østrogen gjennom matvarer en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...