War Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Sjansen for at man trenger en deload uansett om du ikke hadde en siste mnd er også meget stor. Du kommer tilbake sterkere , ikke svakere. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Men det er så irriterende å måtte sitte inne og stirre igjennom vinduet på alle de som er ute og løper i tights... Altså, jeg gjør det til vanlig også, men av andre grunner Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 (endret) Periodisk faste FTW?????????????? http://www.nrk.no/ne...v/klipp/863682/ Ja, det vil jeg si! Nå er ikke dette om periodisk faste, men jeg tviler på at det er usunt å faste. Aldri følt meg så bra som nå faktisk, å jeg har kjørt periodisk faste i en lang periode nå, har heller ikke tenkt til å gi meg med det. Har fortsatt til gode å snakke med mer enn en person av alle jeg kjenner som ikke sier det ikke er bra med periodisk faste.. De fleste sier ting som: -hæ? du må jo spise frokost, det er det viktigste måltidet! -Du ødelegger forbrenningen ved å ikke spise ofte. -Blodsukkeret ditt blir alt for lavt. -Kroppen tærer på musklene. -Man har ingen energi om man ikke spiser. Listen er lang! 100% av alle myter rundt faste har jeg hørt av venner, familie og bekjente. Jeg slenger studier og linker om faste i trynet på dem, men de nekter fortsatt for at det har noe for seg.. Tviler på at de i det heletatt leser det jeg viser de Endret 2. september 2012 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 Listen er lang! 100% av alle myter rundt faste har jeg hørt av venner, familie og bekjente. Jeg slenger studier og linker om faste i trynet på dem, men de nekter fortsatt for at det har noe for seg.. Tviler på at de i det heletatt leser det jeg viser de Mitt svar til besserwizzere er "jeg skal høre på deg om trening og kosthold når du har fått resultater selv". Får mye pepper fra min overvektige far om mitt kosthold og min overdrevne trening. Han pleier bli stille når jeg drar det kortet. Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 (endret) I mine øyne er det viktig å vite hvor lang fasteperioden er før jeg avgjør om jeg anser det som en god greie eller ikke. Av erfaring blir energinivået lavt og blodsukkeret det samme dersom fastevinduet strekker seg utover 16t. Dette gjelder sannsynligvis ikke alle, men jeg tørr likevel å påstå at et fastevindu utover dette kan gi negative effekter. Personlig ligger jeg på 14-15. Ellers pleier jeg bare å besvare kommentarer med "takk for bidraget, I don't give a fuck". Som oftest blir de litt perplekse og holder kjeft. Endret 2. september 2012 av Anaio 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 2. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 2. september 2012 Magiske Rippetoe! 12 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 Haha, nummer to er episk! Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 (endret) Vet ikke om dette er helt riktig tråd å spørre (kanskje Patrick123 vet), men er 1:06 en ålreit tid på 400 meter? Edit: Etter litt googling går det opp for meg at tiden ikke var så bra likevel.. Og at jeg disponerte kreftene mine helt feil under løpet. Æsj, jaja. Bedre enn sist gang jeg prøvde ihvertfall! Endret 2. september 2012 av Bjarnemann Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Jeg er først og fremst en langdistanseløper, altså alt annet enn en sprinter Jeg har aldri løpt den distansen, men vil si at det er en rimelig bra tid. Det vil i teorien si en km-fart på ca. 2.30 noe som er litt mer enn den farten som ble holdt på verdensrekorden på 10 000-meter. Dersom jeg har regnet rett, altså Og om det er bra eller dårlig kommer an på hva grunnlaget ditt er. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 http://sport.aftenbladet.no/sport/article249012.ece Intet annet enn meget imponerende! Kult at en fra distriktet der jeg bor greier seg så bra! 335kg i knebøy Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Jeg er først og fremst en langdistanseløper, altså alt annet enn en sprinter Jeg har aldri løpt den distansen, men vil si at det er en rimelig bra tid. Det vil i teorien si en km-fart på ca. 2.30 noe som er litt mer enn den farten som ble holdt på verdensrekorden på 10 000-meter. Dersom jeg har regnet rett, altså Og om det er bra eller dårlig kommer an på hva grunnlaget ditt er. Hmm, æsj. Vel takk for svar though. Trener en del løping, men ikke med fokus på 400m. Det går mest i intervaller, og lengre løp på 5-10 km. Dette for å bedre både kondis og "sprintegenskaper" slik at jeg kan ute så bra som mulig i boksing. Sist gang jeg løp 400m var fire måneder siden, da på 1:12. Ble vel bare litt revet med av å gruse forrige tid så mye tror jeg. Løper en svært kupert løype på åtte km på rett under 32, jeg tror kanskje det er en "bedre" tid egentlig. Lenke til kommentar
spinkeljaevel Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Dette er tatt opp før, jeg går hvertfall ut i fra det, men fant det ikke når jeg søkte. Går sisteåret på vgs., det vil si at jeg har en gymkarakter å bekymre meg for. Bulk og SL 5x5 vil, som dere sikkert skjønner, ikke være det mest gunstige for fotball/fjelltur/random kardio gymlærere er så kåte på. Har dere kommet til en enighet med tanke på kardio og gainzsz? Ser for meg styrke på man/ons/fre som vanlig, og så enten kjøre 4x4 intervall etter hver økt, eller 2-3 økter med 4x4 intervall de andre dagene i uka. Lenke til kommentar
Thieves Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Hvordan ser dette kostholdet ut? Målet er å beholde muskler/bygge litt om mulig samtidig å gå ned litt i fettprosent. Kjører på med RYP fremover og løper 1-2 ganger i uka. Spiser også etter periodiskfaste. "Lunsj 15.00" 2 skiver birkebeinerbrød med ørret som pålegg og 150 gram mager kesam "Pre-workout 16.30" 30 gram whey protein med melk "Post-workout" 60 gram whey protein med melk 150 gram youghurt "Middag 18.30" Kyllingfilet 200 gram "Kveldsmat 22.00" Birkebeiner brød med noe kjøttpålegg 30 gram casein med melk Havner på ca. 1835 kalorier, 210 proteiner, 149 karbs, om jeg klarer å holde planen. Blir det for lite karbs? 1 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Så helt kurrant ut. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 (endret) Hvordan ser dette kostholdet ut? Målet er å beholde muskler/bygge litt om mulig samtidig å gå ned litt i fettprosent. Kjører på med RYP fremover og løper 1-2 ganger i uka. Spiser også etter periodiskfaste. Havner på ca. 1835 kalorier, 210 proteiner, 149 karbs, om jeg klarer å holde planen. Blir det for lite karbs? 3-400 flere kalorier kanskje? Du skal jo ikke sulte. Edit: Nå vet jeg ikke din vekt, alder og høyde, men om du bruker PF metoden skal du jo kunne ligge ganske høyt på kalorier og fortsatt kunne gå ned i fettprosent. Endret 2. september 2012 av Akse Lenke til kommentar
Thieves Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Ja, vart veldig lite rom for snadder i kostholdet, så kan vel få i meg 3-4 hundre kalorier ekstra Lenke til kommentar
Thieves Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Ja, over til treningsprogrammet. Velger å følge progresjonen ogsånt til RYP, men med noen små endringer. Knebøy Skråbenk m/manualer Declined Cablecross (tillegsøvelse) T-Bar Row (istedenfor "roing") Militærpress (istedenfor Arnoldspress) Bicepscurl m/manualer Tricepspress Kjører også litt mage på Mandag og Fredags øktene. Er det noen øvelser dere ville lagt på eller tatt bort? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Evt. pullups eller nedtrekk. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Hvordan ser dette kostholdet ut? Målet er å beholde muskler/bygge litt om mulig samtidig å gå ned litt i fettprosent. Kjører på med RYP fremover og løper 1-2 ganger i uka. Spiser også etter periodiskfaste. "Lunsj 15.00" 2 skiver birkebeinerbrød med ørret som pålegg og 150 gram mager kesam "Pre-workout 16.30" 30 gram whey protein med melk "Post-workout" 60 gram whey protein med melk 150 gram youghurt "Middag 18.30" Kyllingfilet 200 gram "Kveldsmat 22.00" Birkebeiner brød med noe kjøttpålegg 30 gram casein med melk Havner på ca. 1835 kalorier, 210 proteiner, 149 karbs, om jeg klarer å holde planen. Blir det for lite karbs? Ville brutt fasten med et større måltid og et større post-workout. Martin B. anbefaler stort sett at man fordeler slik om man skal spise to måltider før trening: 1. 20-25% av inntak 2. 20-25% av inntak 3. Resten 50%+ Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 (endret) Grisefylla to dager på rad i helga (hyttetur med studentkoret), trening i dag. Blir interessant. Som om ikke det var nok er jeg helt ekstremt støl i øvre del av rumpa. Aner ikke hvorfor, har ikke trent siden fredag, men er ganske ubehagelig. Lurer på hva det kommer av. Endret 3. september 2012 av Herr Brun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå