Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du synes det gjør det lettere å leve når man følger IF så er et offer for din egen hjerne. Det kalles placebo...

 

BCAA kan være greit om du skal faste mer enn 24 timer, men selv da har et ingen hensikt.

Grunnen er at man går ikke katabol før etter tidligst 48 timer, BCAA kan ikke hjelpe en da heller siden man må ha energi til å støtte proteinsyntesen...

Lenke til kommentar

http://fitnessbloggen.no/dette-er-siste-nytt-om-forskning-pa-protein/

 

En fersk studie (5) viste blant annet at whey + leucine inntatt i en slurk (bolus) 45min før trening var underlegen den samme dosen spredt ut over de neste 3 timer (puls), noe som etterlignet aminosyrenivåene fra et «langsomt» protein.

Jeg vil tro en medvirkende årsak er at med bolus var aminosyrenivåene allerede fallende når treningen startet. De fleste har jo minst en eller to måltider i seg før de drar på trening, så med mindre du er veldig sulten og/eller det siste måltidet var for mer enn 3-4 timer siden, er det ikke noe reelt behov for super-magiske, ultra-hurtige hydrolyserte proteiner eller BCAA før trening.

Jeg innrømmer allikevel at jeg liker å være på den sikre siden, og legger til 5-8g av BCAA eller 10g whey/myse tilsatt leucine/BCAA som jeg begynner å drikke av før oppvarmingen starter. BCAA har vist seg å kunne gi mindre trøtthet under trening og mindre stølhet etter trening – så av den grunn alene kan dette forsvares.

Lenke til kommentar

Det gir vel litt ekstra energi om man tar det før trening? Under faste altså.

Siden det går "rett til musklene"?

Eller er jeg helt på jordet her?

Det er ikke rare kaloriene å snakke om, kanskje 2 eller 3 kcal :p

Det er aminosyrer i ren form, som tas meget raskt opp ja. Men man trenger det ikke. Kanskje Petter Northug, men da bare om han ikke har spist frokost...

Lenke til kommentar

Det gir vel litt ekstra energi om man tar det før trening? Under faste altså.

Siden det går "rett til musklene"?

Eller er jeg helt på jordet her?

Det er ikke rare kaloriene å snakke om, kanskje 2 eller 3 kcal :p

Det er aminosyrer i ren form, som tas meget raskt opp ja. Men man trenger det ikke. Kanskje Petter Northug, men da bare om han ikke har spist frokost...

 

Petter Northug kjører redbull og BCAA til frokost.

 

Btw, Doof. Når blir fiskefesten du lovte for et par måneder tilbake? ^^,

Endret av OlafG
Lenke til kommentar

Husk Doofenschmitz, at dette er ensidet vinkling og dokumentaren kjører fullt på dette - vi har om kreft på skolen nå og vi så den faktisk på skolen nå på fredag, utrolig facinerende og er vel dette samt hvor mye insulin faktisk stiger ved proteiner som er det hotteste innenfor ernæringsforskning i disse dager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gah! Hvorfor kan jeg ikke bare få en full forkjølelse og bli ferdig med det på 2-3 dager? Hvorfor må jeg absolutt ha vondt i halsen i 2 dager, så rennende nese i 2 dager før jeg får vondt i hodet i de 2 siste?!

 

I'm losing precious training time! Flu kills my gains :(

 

En uke med dårlig trening er uansett en dråpe i havet hvis du tenker langsiktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...