Barnabas Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Du trenger ikke BCAA... Utdyp gjerne. Så vidt jeg har forstått er BCAA et godt supplement i sammenheng med PF. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Det er et godt tilskudd til IF, ja. Men man trenger det ikke, som de fleste andre tilskudd er det ikke avgjørende for fremgangen. Lenke til kommentar
Barnabas Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Neida, men det er et hjelpemiddel som gjør det lettere å leve på IF/PF, så jeg ser ikke helt poenget å si at man ikke trenger det bare fordi det ikke er avgjørende for fremgangen. 2 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Om du synes det gjør det lettere å leve når man følger IF så er et offer for din egen hjerne. Det kalles placebo... BCAA kan være greit om du skal faste mer enn 24 timer, men selv da har et ingen hensikt. Grunnen er at man går ikke katabol før etter tidligst 48 timer, BCAA kan ikke hjelpe en da heller siden man må ha energi til å støtte proteinsyntesen... Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Det gir vel litt ekstra energi om man tar det før trening? Under faste altså. Siden det går "rett til musklene"? Eller er jeg helt på jordet her? Endret 1. september 2012 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
War Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 http://fitnessbloggen.no/dette-er-siste-nytt-om-forskning-pa-protein/ En fersk studie (5) viste blant annet at whey + leucine inntatt i en slurk (bolus) 45min før trening var underlegen den samme dosen spredt ut over de neste 3 timer (puls), noe som etterlignet aminosyrenivåene fra et «langsomt» protein. Jeg vil tro en medvirkende årsak er at med bolus var aminosyrenivåene allerede fallende når treningen startet. De fleste har jo minst en eller to måltider i seg før de drar på trening, så med mindre du er veldig sulten og/eller det siste måltidet var for mer enn 3-4 timer siden, er det ikke noe reelt behov for super-magiske, ultra-hurtige hydrolyserte proteiner eller BCAA før trening. Jeg innrømmer allikevel at jeg liker å være på den sikre siden, og legger til 5-8g av BCAA eller 10g whey/myse tilsatt leucine/BCAA som jeg begynner å drikke av før oppvarmingen starter. BCAA har vist seg å kunne gi mindre trøtthet under trening og mindre stølhet etter trening – så av den grunn alene kan dette forsvares. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Jeg bruker det fordi jeg har kjøpt det. Tviler på at jeg hadde følt meg noe annereledes om jeg ikke hadde hatt det. Har ca. 2,5kg Xtend BCAA om noen vil kjøpe mao. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Det gir vel litt ekstra energi om man tar det før trening? Under faste altså. Siden det går "rett til musklene"? Eller er jeg helt på jordet her? Det er ikke rare kaloriene å snakke om, kanskje 2 eller 3 kcal Det er aminosyrer i ren form, som tas meget raskt opp ja. Men man trenger det ikke. Kanskje Petter Northug, men da bare om han ikke har spist frokost... Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Det gir vel litt ekstra energi om man tar det før trening? Under faste altså. Siden det går "rett til musklene"? Eller er jeg helt på jordet her? Det er ikke rare kaloriene å snakke om, kanskje 2 eller 3 kcal Det er aminosyrer i ren form, som tas meget raskt opp ja. Men man trenger det ikke. Kanskje Petter Northug, men da bare om han ikke har spist frokost... Petter Northug kjører redbull og BCAA til frokost. Btw, Doof. Når blir fiskefesten du lovte for et par måneder tilbake? ^^, Endret 1. september 2012 av OlafG Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Petter Northug kjører redbull og BCAA til frokost. Og likevel er han i verdenstoppen! Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Petter Northug kjører redbull og BCAA til frokost. Og likevel er han i verdenstoppen! I en veldig snever idrett. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Petter Northug kjører redbull og BCAA til frokost. Og likevel er han i verdenstoppen! I en veldig snever idrett. Ok, poenget var tydeligvis ikke så klart: Anekdotisk bevisføring er teit. 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 1. september 2012 Forfatter Del Skrevet 1. september 2012 Anekdotisk bevisføring er teit. Som på norsk betyr? Lenke til kommentar
Barnabas Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 http://bit.ly/TK9vNN Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Snip. Takk, det skal jeg se på! Endret 1. september 2012 av Bjarnemann Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Periodisk faste FTW?????????????? http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/863682/ 2 Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Husk Doofenschmitz, at dette er ensidet vinkling og dokumentaren kjører fullt på dette - vi har om kreft på skolen nå og vi så den faktisk på skolen nå på fredag, utrolig facinerende og er vel dette samt hvor mye insulin faktisk stiger ved proteiner som er det hotteste innenfor ernæringsforskning i disse dager. 1 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Periodisk faste FTW?????????????? http://www.nrk.no/ne...v/klipp/863682/ Var vel bare snakk om tid før det fikk mediedekning. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Gah! Hvorfor kan jeg ikke bare få en full forkjølelse og bli ferdig med det på 2-3 dager? Hvorfor må jeg absolutt ha vondt i halsen i 2 dager, så rennende nese i 2 dager før jeg får vondt i hodet i de 2 siste?! I'm losing precious training time! Flu kills my gains Lenke til kommentar
Akse Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Gah! Hvorfor kan jeg ikke bare få en full forkjølelse og bli ferdig med det på 2-3 dager? Hvorfor må jeg absolutt ha vondt i halsen i 2 dager, så rennende nese i 2 dager før jeg får vondt i hodet i de 2 siste?! I'm losing precious training time! Flu kills my gains En uke med dårlig trening er uansett en dråpe i havet hvis du tenker langsiktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå