Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg leita rundt på nettet i går etter hvordan jeg kan forbedre benkpressen min. Jeg har hatt problemer med å treffe brystet skikkelig, så i dag kjørte jeg med en del bredere grep og senka stanga litt mer mot bunnen av brystet, og daamn, for en forskjell! Sykt digg å faktisk kjenne at det tar ordentlig i brystet.

Lenke til kommentar

Jeg leita rundt på nettet i går etter hvordan jeg kan forbedre benkpressen min. Jeg har hatt problemer med å treffe brystet skikkelig, så i dag kjørte jeg med en del bredere grep og senka stanga litt mer mot bunnen av brystet, og daamn, for en forskjell! Sykt digg å faktisk kjenne at det tar ordentlig i brystet.

Nice! Dette er noe jeg også har slitt mye med. Et annet tips er å presse hendene mot hverandre i toppen av bevegelsen. Det går jo ikke fordi de holder i samme stanga, men prøv å gjøre det. Det funker for meg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet om det er skikkelig beinpress på friskhuset på mørkved?, har vært på alle de andre i bodø nå og er lei av de der homsemaskinene uten mulighet for og sette på frivekter og maks 200kg.

Noen som vet om det er skikkelig beinpress på friskhuset på mørkved?, har vært på alle de andre i bodø nå og er lei av de der homsemaskinene uten mulighet for og sette på frivekter og maks 200kg.

200kg på de føles dessuten som 150kg på de med frivekter.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Trenger du og kutte ut en styrke-økt for og erstatte den med en kondisjon-økt da? Du har jo bare 3 dager med styrke, dersom du skulle ha kondisjon kan du jo bare ta den på en annen dag.

Ja det trenger jeg. På tirsdager og tirsdager trener jeg boksing og kardio, og da fullkropp mandag onsdag og fredag. I helgene pleier jeg å kjøre intervaller. Boksinga kan ikke byttes ut, ei heller kardio, så da er det styrketreningen må bytte ut om jeg skal få lurt inn mer boksing :)

Kevlar. Godt og vite :)

Om du trener for å bli bedre i boksing tror jeg crossfit passer bra for deg. Battleropes, kettlebell-swings, markløft, knebøy, hangups, roing etc etc. Hardt som faen for både kondisen og styrken, og i mine øyne har dette større overføringsverdi til boksing enn et mer styrkeløft eller kroppsbygningsrettet program vil ha.

http://www.youtube.com/watch?v=JB2ZQ4-36Iw&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=ItDWedJpwpw

Beste videoene jeg fant for å itrodusere :)

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar

Hvordan skal man klare å løfte såpass mye uten å slippe vektene og lage litt lyd? Latterlig.

Det er ikke meningen at du skal det. De vil bare ha cardiobunnies og folk som kun bruker maskiner. De sier at kunder blir skremt bort av de store skumle mennene som bråker når de slipper vekter. I Starting Strength nevnes det ganske mange ganger "if X you gotta look for a new gym" for f. eks ting som dette, og det er tydeligvis så ille noen steder. Har selv vært innom et par studioer før og begge hadde egne rom for "ordentlig" vektløfting så var ikke noe problem der.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som klager på bråk og svette har virkelig misforstått i hvilken bygning de er i. Et treningssenter er ikke for topmodel, som er redd for bråk og svette. Når jeg hører at stanga nesten detter igjennom andre etasjen så vet jeg at jeg er på riktig sted. Hvis folk klager på bråk og skrik så svarer man: DO YOU EVEN LIFT?

Lenke til kommentar

Det blir fort sånn når størsteparten av ansatte på treningssentere ikke trener selv og enda mindre har peiling på hva de driver med. Jeg har fått kjeft fordi jeg trener i sokker, fått høre at jeg kommer til å skade knærne ved å gå dypt i knebøy og at jeg ikke må "bråke" når jeg tar markløft. Har sett "PT" som har lært bort markløft og knebøy med så bedriten teknikk at jeg fikk vondt i ryggen bare av å se på. Det varierer selvsagt mye fra gym til gym.

Nei, et kjellergym er drømmen.

Lenke til kommentar

Tåpelige greier, er jo de med null erfaring som gjør mest rare ting/unødnendig slitasje på utstyr, om noen bro's slipper vektene litt når de gjør markløft er jo ikke det noe stress.

Husker en gang jeg skulle trene styrkehevninger på frisk og fri i bodø, da jeg hadde fått opp 70kg 2 ganger så kom faktisk restaurantsjefen fra restauranten vedsiden av og spurte om jeg kunne være mer forsiktig.

Men da er det hovedsakelig en dårlig plass og ha treningstudio.

Lenke til kommentar

Sliter med overtråkk samt en ørliten forkjølelse så ingen trening på meg... hvorfor kastrerer ikke bare Gud meg, han har jo allerede tatt fra meg alt jeg elsker.

PS: Har kjøpt nye løpesko etter at de gamle (endelig) var utbrukt! PUMA Faas 300, mye mindre demping enn mitt andre par, Adidas Aegis, så jeg gleder meg skikkelig til å prøve dem! Aldri hatt sko fra Puma før, ikke engang fotballsko.

Eneste forskjellen mellom disse og mine er at de blå feltene er oransje mens det røde er i lyst blått.

Puma-Faas-300-1.jpg

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...