wingeer Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Gjør noe med hensyn på hva? Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Noen som vet om det er noen sportsbutikker i Oslo hvor jeg kan få tak i en foam roller? Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Friends dont let friends skip leg day, Terrance sr Dad's don't let sons skip leg day. Whatever floats their boat, men ingen av de hadde noe særlig imponerende fysikk. 1 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 (endret) Gjør noe med hensyn på hva? Kontakt med muskler osv. Edit: Så litt over bildene lengre ned i artikkelen og jeg kjenner gutter på 16 med bedre fysikk. Endret 29. august 2012 av Primer4 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Da har jeg gjennomført min første A i Starting Strength (squat, bench, deadlift)! Har ikke trent på mange år så haltet halvveis hjem igjen. Deilig! : D Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Begynner du med tom stang? Hvis nei - hvor mye og hvorfor? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 (endret) Begynner selvsagt med tom stang for å få inn teknikken. Har som nevnt trent på vgs som er noen år siden nå, men har aldri tatt squat eller deadlift så det var noe helt nytt. Squat gikk greit og kunne legge på litt etter noen set uten vekt, men mer fokus på å få inn teknikk enn vekt, så vekt er ikke vits å nevne engang Benk gikk greit da jeg følte jeg kom inn i vanen igjen uten store problemer. Fokus på teknikk så vekt lar vi være til en annen gang. Deadlift var merkbart vanskeligere, sleit litt med at jeg ikke følte meg myk nok til å ha rette nok bein i starten, og derfor litt vanskelig å få en rett rygg og rompa opp. Regner med det kommer etterhvert med bedre teknikk og trening Endret 29. august 2012 av Occi Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Mange som "har trent litt styrke en periode for noen år siden" begynner alt for høyt, og da er det greit å forklare hvorfor det er dumt. Siden du er lur og gjør som du blir fortalt (regner med du har lest e-boka til mehd så er jo ikke det noe problem. Angående mobilitet og fleksibilitet: Anbefaler å bruke skumrulle, gjerne daglig. 1 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 (endret) Jepp, har fått banket det inn rimelig godt etter å ha nå lest over halve SS. Mangler litt av kapittelet til power clean og resten er extra/programming osv. så begynner så smått nå. Men henger ikke helt med når du sier e-boka til mehd..? Og skal ta en titt på skumrulle, takk! Endret 29. august 2012 av Occi Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Det blir for mye å først sykle 2.1 mil, så løpe med sekk (ca. 20min) og så trene ben på samme dag ikkesant? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Ahh, sorry, jeg trodde du skrev Stronglifts, ikke SS. Se bort fra kommentaren om e-boka til mehdi, det er altså et annet program. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Vil for det første anbefale deg å IKKE løpe med sekk. Spesielt ikke på asfalt. Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 (endret) Vil for det første anbefale deg å IKKE løpe med sekk. Spesielt ikke på asfalt. Løper sakte, går fort i oppoverbakker. Løper i skog ja, ikke asfalt. Og det er ikke spesielt mange kiloene på ryggen heller. Endret 29. august 2012 av ThaHoward Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 (endret) Da blir det noe helt annet Men ville selv sagt at over 2 mil på sykkel, løpe/gå med sekk, og annen trening på beina er litt vel mye. Ville nok selv tatt 2.1 mila aleine en dag. (Da kan du jo trene overkropp senere om du ønsker), også gåingen med sekk og beintrening sammen en annen dag. Endret 29. august 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Jepp, har fått banket det inn rimelig godt etter å ha nå lest over halve SS. Mangler litt av kapittelet til power clean og resten er extra/programming osv. så begynner så smått nå. Men henger ikke helt med når du sier e-boka til mehd..? Og skal ta en titt på skumrulle, takk! Så du skal ha med power cleans i B-økta? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Utgangspunktet er å følge programmet til punkt og prikke ja. Har gummivekter tilgjengelig, og tror mattene er greie. Ser jo litt vanskelig ut, men må nesten lese kapittelet før jeg sier noe mer Erfaring med power cleans? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Utgangspunktet er å følge programmet til punkt og prikke ja. Har gummivekter tilgjengelig, og tror mattene er greie. Ser jo litt vanskelig ut, men må nesten lese kapittelet før jeg sier noe mer Erfaring med power cleans? Da har du utstyret du trenger! Ja, litt. Driver med olympisk vektløfting. Så jeg kjenner øvelsen! Lenke til kommentar
Occi Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Jepp, glad jeg slipper å bruke flere tusen på medlemskap hos treningsstudio. Har både treningsrom på skolen som student som er rimelig billig men også treningsrom på jobben. Valgt skolen inntil videre da jeg har en kamerat jeg kan trene med, dog soser han egentlig litt rundt og lo bare når jeg prøvde å forklare han at jeg har lest en bok om de greiene her osv. Uansett greit å ha en spotter og selskap. Tror nok det er litt mer "fancy" på jobben, har ikke sjekket ordentlig enda, men trenger jo bare stang, gummivekter, squat rack, benk og matter så er jeg good to go :> Driver du med olympisk så har du nok tatt litt cleans ja regner jeg med Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Wehey, teknikken min i motbakke er blitt langt bedre. Mye bedre stilling med hofta samt bedre stegavvikling. Lenke til kommentar
fox Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 (endret) Jeg har to treningsopplegg som jeg bruker, et opplegg med hurtighet og et opplegg med styrketrening. Noen som har lyst å ta titt på opplegget om styrketrening og gi kommentar? Tenker å ta det på PM På forhånd takk for hjelpen Endret 29. august 2012 av Fox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå