Occi Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 (endret) Hva mener dere er den beste måten å varme opp til styrketrening? Først litt generell bevegelse av kroppen, f. eks roing. Deretter er det vel samme øvelse men med mindre vekt og muligens flere repitisjoner. Noen tar f. eks et set uten vekter først for å få inn bevegelsen. Starting Strength Wiki - How do I warm up properly for my training sessions? 4chan /fit/ wikia - Warming up (forøvrig en ganske så grei wiki, ikke bli skremt av at det er "4chan") Endret 28. august 2012 av Occi Lenke til kommentar
Virke Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Begynte nylig å trene på et nytt senter. Manualene her er av et eller annet rent metall (stål eller jern)... De er da altså veldig tunge i forhold til størrelsen. Det føles rart når jeg begynner å løfte på manualer med halvparten av diameteren på dem jeg løftet før. De er også ekstremt ubehagelige og har små håndtak. Noe som gjør at vektskivene skjærer mot håndleddene mine under enkelte øvelser. Hele styrkerommet er egentlig veldig ghetto med gamle og slitte vektskiver, stenger, stativ og benker. Egentlig veldig synd ettersom apparatrommet og kondisjonsrommet har helt nytt utstyr, og der er det aldri på langt nær like mange mennesker. Arrgh, måtte bare få ut frustrasjonen. Hjelper heller ikke at det dunker gangstermusikk på anlegget og jeg har glemt øreproppene mine et eller annet sted. Føler meg som den gangsteren som trener på lekestativer på en lekeplass et eller annet sted i Brooklyn. Lenke til kommentar
War Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Har på pulsbelte, er så V at den sklir ned. Kjøpe BH? Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Noen(wingeer?) som har forslag til gode støtteøvelser for å hjelpe benkpress? Jeg sliter så jævlig med øke der. Nå skal jeg ikke forvente syke gains siden jeg ligger i underskudd, men synes snart jeg burde klar mer enn toppsett med 0,7*BW*5. Dette funker fett for meg, men det betyr ikke at det funker fett for deg; Hvis du bare kjører 5x5 er rådet mitt å variere litt med repetisjoner og sett. Prøv noen dager hvor du kjører 6x6, noen hvor du kjører 4x4, andre hvor du kjører 8x4, 10x3, 5x3, osv. F.eks. kan du prøve uke 1 av smolov jr (fordelt utover når du trener, siden du er i underskudd er det ikke så kult å kjøre benk 4 ganger i uka tungt): Det går som følger: 6x6 - 70% av 1RM 7x5 - 75% av 1RM 8x4 - 80% av 1RM 10x3 - 85% av 1RM Dette fungerer superbra for meg, hvertfall. Om du bare kjører 5x5 blir det etterhvert stagnering, og da må du begynne å variere litt med sett og repetisjoner. Det gjelder for alle øvelser, forresten. Takk for svar. Da tipper jeg vel jeg både har problemer med hoftene og magen. Merker også når jeg tar chin-ups at teknikken min er ganske dårlig. Jeg antar det ikke vil spille noen stor rolle å skippe knebøy EN dag, men ettersom problemet virker større aner jeg ikke hvor stor rolle det spiller i StrongLifts. Antar at jeg taper ganske mye ettersom knebøy er jo grunnpilaren. Hvordan dårlig teknikk i chins? Dropp knebøy på neste trening og se hvordan ryggen din av det. Hvis det blir bedre er det knebøy som er synderen. Prøv frontbøy. Samme problem? Så da er kanskje ikke stronglifts et program for deg. Uansett er det såpass langt frem i tid så du skal ikke bekymre deg for det uansett. De aller fleste kan klare å få til knebøy smertefritt, så prognosen din er svært god. Knebøy er synderen uansett. Merket smerte etter hvert eneste sett på bøyen i går og etter markløft persen var det ikke noe merkverdig. Faktisk gikk smerten bort i en liten periode etter markløften. Hvorfor mener du StrongLifts ikke er et bra program? Har kjørt det i over 12 uker nå uten noe smerte før nå. Har fått kjempe fremgang og det er ett av få programmer jeg faktisk har blitt hektet på (!) Det må da være mulig å fikse teknikken? Frontbøy kan jo prøves neste gang, men antar jeg vil slite litt der også.. Hva mener du med at det er såpass langt frem i tid? Forstod det ikke helt Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Du forstod nok ikke helt hva jeg mente, nei. Sa aldri at SL er et dårlig program. Men det som er fakta er at stronglifts er et program som gir veldig mye belastning på korsryggen. Det er det ikke alle som takler like greit. Det er nok helt mulig å fikse teknikken din, ja. Som jeg også sa. Prøv frontbøy. Du blir tvunget til å ha ryggen mer rett, så det vil bli mindre belastning på korsryggen. Her er det også viktig å stramme magen osv. som det er for alle løft. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Blir man sterkere av og trene med "Beats by Dre" headsettet, det med de største klokkene over hele øret ? Var tre stk som trente med det i dag... Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Sterkere i nakken i hvert fall! Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Du forstod nok ikke helt hva jeg mente, nei. Sa aldri at SL er et dårlig program. Men det som er fakta er at stronglifts er et program som gir veldig mye belastning på korsryggen. Det er det ikke alle som takler like greit. Det er nok helt mulig å fikse teknikken din, ja. Som jeg også sa. Prøv frontbøy. Du blir tvunget til å ha ryggen mer rett, så det vil bli mindre belastning på korsryggen. Her er det også viktig å stramme magen osv. som det er for alle løft. Vil ryggen min da bli mer vant til belastningen slik at jeg gradvis kan legge på mer og mer vekt på knebøyen? Hva ville dere foreslått å gjøre nå som jeg dropper knebøyen for en periode? Takk for alle innspill, spesielt fra deg wingeer! Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Det kan være, ja. Umulig å si her og nå. 1. Hvis du er sikker på at knebøy er problemet; Prøv frontbøy en periode. Hvis du har samme problem fortsatt, kom tilbake. 2. Tren kjernen hver gang du trener. 3. Tøy hver dag. Gjør det før du legger deg. Det er ikke stress, og du har tid til det. Ikke vær den fyren. 1 Lenke til kommentar
Virke Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 (endret) Kan anbefale serien Sennheiser har sammen med Adidas hvis noen skal ha ørepropper som tåler svette samt holder seg i/på øret. Lyden er ålreit, prisen er relativt grei og det beste av alt er at de lekker lite lyd. Endret 28. august 2012 av ryc Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Fapping før trening, har det noe og si på test-nivåer i kroppen? og er det best og holde seg til etter trening? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Det skader ikke å få opp pulsen litt før du skal løfte tungt, men jeg er usikker på hvor praktisk eller godt egnet fapping er som oppvarming. 4 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Oppvarming for manualer? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Det skader ikke å få opp pulsen litt før du skal løfte tungt, men jeg er usikker på hvor praktisk eller godt egnet fapping er som oppvarming. Dra laksen kjapt i garderoben før ein løfte. Ingen som hadde reagert tror eg Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Har noen et godt 3-splittprogram å anbefale for muskelvekst? Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Det skader ikke å få opp pulsen litt før du skal løfte tungt, men jeg er usikker på hvor praktisk eller godt egnet fapping er som oppvarming. Dra laksen kjapt i garderoben før ein løfte. Ingen som hadde reagert tror eg Men du må vel bruke begge armene for å få en godkjent oppvarming. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Må ikke du bruke begge hendene? 7 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 1t 30m beinøkt, ny pers tror jeg... *Føler seg så hardcore når han trener 3-5 set i 6 forskjellige beinøvelser iført baggy hettegenser og adidas bukse* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå