Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Så ut som et ganske standard nybegynnerprogram spør du meg, men det var jævlig lite beintrening.. Ville lagt til noe mer enn bare squats, f.eks noe som tar mer hamstrings. (Lårcurl.)

Scottcurl er når du bruker en stang på en såkalt scottbenk;

Curl%20alla%20panca%20Scott.gif

Endret av dimdal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville kanskje tatt 3 eller 4 sett på nedtrekk og sittende roing. Samtidig som du kan vurdere dips?

Savner også skråbenk, jeg ville valgt skråbenk istedenfor flyes.

6080458[/snapback]

Han kjører jo allerede benk, må jo han noen øvelser som strekker brystet godt. Men han kunne variert mellom vanlig og skråbenk fra gang til gang.

En annen ting er knebøy og bryst på samme dag? Det blir ikke litt tungt tror du? i tillegg kjører du 6 sett med pressøvelser på skuldrene dagen før bryst, det blir for hardt etter min mening. Ville heller kjørt knebøy samme dag som rygg og skuldrene samme dag som bryst, bare da med en pressøvelse og en øvelse med hevninger, f.eks sidehev.

Å hvor er Biceps og triceps ?

Aldri hatt troen på 2-spliter, ville heller gått for en 3-split med en ekstra dag kun armer.

Lenke til kommentar
Skal du forbrenne fett må inntaket av Kcal være lavere enn det du forbrenner. Altså mindre karbohydrater og fett, mer proteiner. Å gå lange turer med jevn puls, ikke ta hvilepauser. Disse turene kan med fordel gjøres før frokost.

6073197[/snapback]

Hvor lenge bør en joggetur foregå da ca? Hva anbefaler du av mat?

Hvordan er det mtp. forbrenning og slanking - det å ta seg en løpetur på morgenkvisten før man har spist frokost? Bør det være en hard gjennomkjøring?

Lenke til kommentar

Du bør ta det med ro om morgenen, jeg ville ikke anbefalt deg å ta alt for hardt i, da du ikke har overskudd til det uten å ha spist.

Har merka det selv flere ganger, hvis jeg har prøvd å kjøre harde løpeturer om morgenen før frokost kjenner jeg at musklene ikke har det godt, og forsåvidt ikke resten av kroppen heller. Derfor pleier jeg å gå raske turer om morgenen, den harde kardiotreninga kjører jeg heller lengre ut på dagen :)

Lenke til kommentar

Det var det jeg også tenkte på... Uten altfor mye innad i kroppen, er det jo begrenset hva man orker på morgenkvisten selvfølgelig...

Men sånn ellers da.. Hva er optimalt mtp det å forbrenne mest mulig raskest? Regner med at kardiotrening er trening for å forbrenne mye, altså gå ned i vekt..?

Lenke til kommentar
Skal du forbrenne fett må inntaket av Kcal være lavere enn det du forbrenner. Altså mindre karbohydrater og fett, mer proteiner. Å gå lange turer med jevn puls, ikke ta hvilepauser. Disse turene kan med fordel gjøres før frokost.

6073197[/snapback]

Hvor lenge bør en joggetur foregå da ca? Hva anbefaler du av mat?

Hvordan er det mtp. forbrenning og slanking - det å ta seg en løpetur på morgenkvisten før man har spist frokost? Bør det være en hard gjennomkjøring?

6082526[/snapback]

mellom 40-60min. Gange/jogge med stabilt høy puls. Forbrenningen er høyst når karbolagrene er lavest, altså på morningen. Da forbrenner man fet siden man ikke har karb og ta av, litt muskler vil og forsvinne men dette er vanskelig og unngå.

Gjennomkjøringen skal være på stabilt høy puls, men er ikke meningen og slite seg ut.

På matfronten bør man satse på lite karb og mye proteiner. Men spiser man for lite karb går dette ut over energien, så du må finne en gylden mellomvei. Vet selv at når jeg kjører maks 50g karb dager så sliter det veldig på humøret. Å er jo avhengig hvor fort og hvor mye du vil slanke deg.

Lenke til kommentar
Jeg ville kanskje tatt 3 eller 4 sett på nedtrekk og sittende roing. Samtidig som du kan vurdere dips?

Savner også skråbenk, jeg ville valgt skråbenk istedenfor flyes.

6080458[/snapback]

Han kjører jo allerede benk, må jo han noen øvelser som strekker brystet godt. Men han kunne variert mellom vanlig og skråbenk fra gang til gang.

En annen ting er knebøy og bryst på samme dag? Det blir ikke litt tungt tror du? i tillegg kjører du 6 sett med pressøvelser på skuldrene dagen før bryst, det blir for hardt etter min mening. Ville heller kjørt knebøy samme dag som rygg og skuldrene samme dag som bryst, bare da med en pressøvelse og en øvelse med hevninger, f.eks sidehev.

Å hvor er Biceps og triceps ?

Aldri hatt troen på 2-spliter, ville heller gått for en 3-split med en ekstra dag kun armer.

6080598[/snapback]

Biceps er med, dag 2. Scottcurl og hantel. 3 x 10

Skal prøve dette her i en uke til, så får vi se om jeg vil gjøre noen forandringer. Men for all del, bare kom med andre tips, tar med meg det jeg får av info. :)

Endret av christer-R
Lenke til kommentar
Det anbefales vel å ta 5x5...

6084987[/snapback]

Det er ingenting som "anbefales". Spørsmålet er heller hva man trener for å oppnå. Maksimal styrke; få reps, høy vekt. Volum; flere reps, normal vekt.

Jeg trener 6-8x4 (+ oppvarming; 2 sett), altså en slags mellomting. :)

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Hvordan protein vil du anbefale da, Hyrlen?

6084949[/snapback]

90+ fra nutrisport

Billig, bra og perfekt blanding. Designer proteiner er altfor dyrt, å helt unødvendig hvertfall på mitt nivå.

6085637[/snapback]

Like så greit å kjøre weight-gainer / big mass da. 60/40-blanding for folk som skal legge på seg muskler. Billigere å kjøre WG enn høyere proteinblanding, og det gir mer fett, vitaminer og mineraler også. For deff er renere protein en fin ting:

Mine forslag:

Hovedshakene: http://www.proteinfabrikken.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2685

Deff og mål-shaker: http://www.proteinfabrikken.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2048 (med målshaker mener jeg en shake for å komme på dagens nivå).

Grunnen til jeg mener hovedshakene skal være slik er det vil lettere gi et kalorioverskudd som alle som skal bygge trenger.

For moroskyld kan jeg legge med et bilde av min proteinbeholdning :p

post-24-1147383926_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...