Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilken slemming gjorde denne til sticky! leita jo i nesten et min etter den!

Proteiner er jo ikke like viktig for øke kondisjon som det er for å øke muskelmasse  :hmm:

6066693[/snapback]

Tenker på helheten i kondisjon, ikke bare f.eks hvor anpusten en blir. Mer trente muskler (ikke nødvendigvis større) kan ha større opptak, ergo bedre kondisjon/utholdenhet hvis du skjønner :/

Lenke til kommentar
Hvilken slemming gjorde denne til sticky! leita jo i nesten et min etter den!

Proteiner er jo ikke like viktig for øke kondisjon som det er for å øke muskelmasse  :hmm:

6066693[/snapback]

Tenker på helheten i kondisjon, ikke bare f.eks hvor anpusten en blir. Mer trente muskler (ikke nødvendigvis større) kan ha større opptak, ergo bedre kondisjon/utholdenhet hvis du skjønner :/

6066699[/snapback]

Skjønner hva du mener, å er ikke uenig. Men det er ikke like viktig, det var poenget mitt ;) Noe annet er at jo større opptak av oksygen man har, jo mindre melkesyre dannelse vil det bli. Dermed kvitter kroppen seg med unødvendige muskler som ikke trengs lenger for lagring av melkesyre, er jo derfor maratonløpere er så syklig tynne i lår og legger.

Lenke til kommentar

Punktforbrenning er en myte.

Skal du forbrenne fett må inntaket av Kcal være lavere enn det du forbrenner. Altså mindre karbohydrater og fett, mer proteiner. Å gå lange turer med jevn puls, ikke ta hvilepauser. Disse turene kan med fordel gjøres før frokost.

Lenke til kommentar

legge på deg mener du? men da på en godmåte?

Hyleren : før frokost? altså ingen form for tilføring før turen. Men hva skal jeg da spise før jeg legger meg? lever på knekkebrød nå for tiden.

Endret av ErikFN
Lenke til kommentar

Hei

Jeg lurer på om noen her kan hjelp meg.

Jeg er 17 år og 75 Kilo

Det jeg trenger hjelp til er et treningsoppsett.

Jeg trenger å trene mage, bryst, fart og kondisjon.

Jeg spiller aktivt fotball.

Diverse opplysninger om meg:

I fjor hadde jeg antydning til six pack. Har litt nå også, men ikke så veldig.

Jeg løper 7 runder på cooper testen. (bare når jeg er i toppform)

løper ca 9.0 Sek på 60 metern.

Jeg har store muskler på føttene. Jeg synes de er for tunge (de yter for lite i forhold til størrelsen)

Jeg trenger også et oppsett over mat jeg skal spise. Evt. Protein, Kreatin elr noe.

Jeg setter veldig stor pris på den hjelpen jeg kan få.

Lenke til kommentar
legge på deg mener du? men da på en godmåte?

Hyleren :  før frokost? altså ingen form for tilføring før turen. Men hva skal jeg da spise før jeg legger meg? lever på knekkebrød nå for tiden.

6073446[/snapback]

Ingen tilføring, et knekkebrød og et glass vann går for og ikke være så jævlig sulten. Før du legger deg spiser du mest mulig proteiner, og minst mulig karb. Dropp brød mest mulig.

H-Y-R-L-E-N ffs.

Lenke til kommentar
Hva hvis man er tynn og vil få bedre mage/bryst? hva gjør mann da... :blush:  :w00t:

6063703[/snapback]

??

6073422[/snapback]

Du spiser proteiner og har overskudd av kcal, og trener hele kroppen jevnt over. Helst på et studio med rettledning.

Samme gjelder for deg likewise. Når det gjelder tilskudd er det eneste du trenger omega 3-6-9, vitaminer og proteiner. Du kunne jo også nevnt målet med treningen, skal du bli større eller bare raskere?

Snart må noen lage en låst sticky med et standardsvar på slike spørsmål.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg trenger å trene mage, bryst, fart og kondisjon.

Jeg spiller aktivt fotball.

6073681[/snapback]

Du trenger å trene bein, gutten min. 9 sekund på 60 meter og 12 minutt på 2800 meter er ikke ypperlig. Du trenger ikke noe avansert treningsopplegg. Push ups, sit ups, løping (gerilja kardio for eksempel). Et tips er å trene knebøy, utfall og tåhev for fart og styrke i bein.

Lenke til kommentar
løping (gerilja kardio for eksempel)

6074296[/snapback]

Å stå opp av senga, og ut å løpe knallharde men alt for korte intervall på tom mage er ikke kondisjonstrening, men slanking. Tviler ikke på effekten det har på forbrenningen, men stort bedre kondisjon får man neppe.

Intervaller og terskeløkter er bra, men helst noen minutter pr. drag. Småspurter er bra for hurtighet, men da godt oppvarmet og MED energi.

Lenke til kommentar
løping (gerilja kardio for eksempel)

6074296[/snapback]

Å stå opp av senga, og ut å løpe knallharde men alt for korte intervall på tom mage er ikke kondisjonstrening, men slanking. Tviler ikke på effekten det har på forbrenningen, men stort bedre kondisjon får man neppe.

6074381[/snapback]

Wh1te sier jo ingenting om at det skal være før frokost.

Lenke til kommentar

Ok, da har jeg misforstått litt, for jeg trodde tom mage var en del av begrepet.

Det er fremdeles en dårlig treningsmetode for å øke kondisjonen. Disse spurtene blir for de fleste en anaerob økt som forlenger restitusjonen betraktlig. De fleste kildene som lovpriser denne treningsformen poengterer den økte forbrenningen. Greit nok for "deffere" som har dårlig tid og tolmodighet, men ikke kondisjonsutøvere som skal heve aerob terskel og prestere noe annet en tunge løft eller innoljede muskler.

Lenke til kommentar
Kan noen gi meg et godt eksempel på å få i gang kondisjonen fort til en 3000 meter om 2-3 uker?

6076399[/snapback]

Tror det finnes mange slike eksempler på kondis.no sitt forum.

Annenhver dag med intervaller (dag 1) og 30-45 minutter rolig jogging (dag 2) kanskje?

I tillegg ville jeg prøvd å se hvor fort det var mulig å løpe 3000 et par ganger, slik at du vet hvilket tempo du skal ha når det gjelder.

Lenke til kommentar

Hoy.

Nå har jeg vært og satt opp et lite program, i samråd med trener på studioet jeg trener på. Lurte derfor på om noen hadde noen kommentarer til det.

Dag 1:

Nedtrekk bredt grep 2 x 10

Sittende roing, smalt grep. 2 x 10

Rygghevinger 3 x 20

Nedpress kabel 3 x 10

Nedpress i apparat, 3 x 10

Skulderpress i apparat 3 x 10

Sidehev i apparat, 3 x 10

Dag 2:

Benk 3 x 10

Flyes med frivekter (evt. i app) 3 x 10

Scottcurl 3 x 10

Biceps hantel 3 x 10

Beinpress/Knebøy 3 x 7

Div. mageøvelser 3x15

Og, går det bra om jeg trener denne 2-spliten 2 ganger i uka?

Dvs;

Mandag - Dag 1

Tirsdag - Dag 2

Onsdag - Fri

Torsdag - Dag 1

Fredag - Dag 2

Lørdag - Fri

Søndag - Fri

Christer.

Endret av christer-R
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...