Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva synes dere om denne 3-splitten? Den er hovedsakelig ikke min, så det er bare å kritisere. Jeg aner ikke hvorfor reps og sets er satt til å være akkurat det de er.

Økt A: Bryst, Triceps, skuldre

Benkpress 2x10

Nært grep benkpress 2x10

Skrå benkpress 2x10

Hantel flyes 2x8

Skullcrushers 2x8

Front Hantel Raise 2x15

Side Hantel Raise 2x15

Økt B: Rygg, Biceps, nakke, underarmer

Rows 2x10

Pullups 2xfailure

Pulldowns 2x10

Shrugs 2x10

En til for traps

Hantel curls 2x10

Isolasjonscurls 2x10

Hånleddscurls 2x10

Økt C: Bein og litt mage

Knebøy 3x10

Beinpress 3x10

Leg Extension 2x10

Calf Raises 3x10

Captains Chair 2x10

Pallof Press 2x10

Lenke til kommentar

Jeg har litt lyst til å makse i markløft idag. Hvordan bør jeg gå frem for å sørge at jeg ikke er helt kjørt på det tyngste løftet? :p

Har planer om det selv :p

Nei, gjør det som en konkurranse, tenker selv oppvarming, før 3 løft med noen min mellom hver 130kg 145kg 150kg (for min del)

(ikke noe ordentlig maks, vil bare se om jeg har 150kg inne :p da jeg ikke trener så tungt til vanlig.)

Lenke til kommentar

Jeg har litt lyst til å makse i markløft idag. Hvordan bør jeg gå frem for å sørge at jeg ikke er helt kjørt på det tyngste løftet? :p

Har planer om det selv :p

Nei, gjør det som en konkurranse, tenker selv oppvarming, før 3 løft med noen min mellom hver 130kg 145kg 150kg (for min del)

(ikke noe ordentlig maks, vil bare se om jeg har 150kg inne :p da jeg ikke trener så tungt til vanlig.)

Hmm, få se hvordan jeg gjør det, regner ikke med at jeg klarer med enn 110. Klarte 100kg 5 rep etter 85x10, 87.5x10.

Lenke til kommentar

Hva synes dere om denne 3-splitten? Den er hovedsakelig ikke min, så det er bare å kritisere. Jeg aner ikke hvorfor reps og sets er satt til å være akkurat det de er.

Økt A: Bryst, Triceps, skuldre

Benkpress 2x10

Nært grep benkpress 2x10

Skrå benkpress 2x10

Hantel flyes 2x8

Skullcrushers 2x8

Front Hantel Raise 2x15

Side Hantel Raise 2x15

Økt B: Rygg, Biceps, nakke, underarmer

Rows 2x10

Pullups 2xfailure

Pulldowns 2x10

Shrugs 2x10

En til for traps

Hantel curls 2x10

Isolasjonscurls 2x10

Hånleddscurls 2x10

Økt C: Bein og litt mage

Knebøy 3x10

Beinpress 3x10

Leg Extension 2x10

Calf Raises 3x10

Captains Chair 2x10

Pallof Press 2x10

Syns det ser ut som en fin splitt! Forhåpentligvis har han en god grunn for å trene kun to sett i alle øvelser bortsett fra bein. Det har vært undersøkelser som viser at 1 sett kan være like bra som 3 for utrente, mens det er andre igjen som viser at tre sett er bedre for viderekomne. Det er kanskje en diskusjon man kan ta med den personen selv :p Jeg ville personlig kjørt minst tre sett på de fleste øvelsene. Volum er viktig.

Jeg ville lagt til en øvelse for hamstrings/bakside lår, når han har egen beindag mangler dette absolutt. De fleste har veldig quaddominant bøy, og programmet har mer enn nok ekstensjon fra før, ville heller prioritert hamstringisolasjon over quad-isolasjon. Beincurls f.eks? :) Markløft mangler jo på ryggdagen, der har han traps-øvelse nr to :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...