Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må skippe treningen i morra pga kickoff med jobben. Trente hele kroppen hardt i går, men vurderer en ny økt i dag, iom at det blir tvungen fri i morgen. Vil da få tre dager på å hente meg inn igjen.

Tull å trene hardt to dager på rad, eller har det noe for seg siden det er snakk om et engangstilfelle?

:)

Lenke til kommentar

Må skippe treningen i morra pga kickoff med jobben. Trente hele kroppen hardt i går, men vurderer en ny økt i dag, iom at det blir tvungen fri i morgen. Vil da få tre dager på å hente meg inn igjen.

Tull å trene hardt to dager på rad, eller har det noe for seg siden det er snakk om et engangstilfelle?

Overkompensasjons trening. Du kan trene opptil 5-10 dager på rad.

Om du trener opp til 5 dager, så skal du ha dobbelt så mange dager av.

Om du trener over 5 dager på rad, så skal du ha like mange dager av.

Så for deg blir det 2 dager på rad med trening - 4 dager av.

Samt når du driver med overkompensasjon, sørg for å få ekstra kcal og ekstra søvn! VIKTIG! VIKTIG! VIKTIG!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Riktig det, The Mighty Quinn, men det holder vel ikke med bare alkohol som væske om du vil overleve på et sted som Svalbard :p

Dagens lærdom:

Ikke tren (delvis ikke bli varm i kroppen) hvis du har noen dype og stygge kutt en plass på kroppen. Det vil blø! Bandasje hjalp ikke stort.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Er midt oppi gåsejakt. Disse beistene av noen fugler kan faen meg tilby nesten et kilo kvalitetskjøtt!

DETTE er naturlige proteiner, for de som hyler så høyt om akkurat det... :green:

Utrolig fett! Hvor er det du jakter hen? Finnes ikke en bedre følelse enn gratis protein. Husker jeg fisket i Oslofjorden for en stund tilbake. Fisken smakte dritt, men det er jo gratis mat :)

Lenke til kommentar

Overkompensasjons trening. Du kan trene opptil 5-10 dager på rad.

Om du trener opp til 5 dager, så skal du ha dobbelt så mange dager av.

Om du trener over 5 dager på rad, så skal du ha like mange dager av.

Så for deg blir det 2 dager på rad med trening - 4 dager av.

Samt når du driver med overkompensasjon, sørg for å få ekstra kcal og ekstra søvn! VIKTIG! VIKTIG! VIKTIG!

Takk for svar.

Det blir garantert en del drikking i morra, men regner med at det egentlig bare er å lytte til kroppen for å finne ut når neste treningsøkt blir (?) . Håper å kunne ha den på mandag for å holde "skjemaet" mitt (bokser på tirsdager og torsdager), selv om dette da blir en dag før det du anbefaler.

Edit: Pleier å ligge litt i underskudd, men kan jo justere meg noe opp her ihvertfall. Søvn er jeg veldig nøye på.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

også hørt (erfart) at det smaker værre enn skrævet til høna! Skummet/ekstra lett ftw!

Btw, har intense smerter i venstre underarm/skulder i dag. Trosser smerten å trener alikevel, so badass!

http://www.miataturb...line=1328466882

Greit og se det ann en stund før man begynner å vurdere og ta pause, har ofte opplevd at smerte i for eks. knær har forsvunnet etter en bøy-økt.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Er det noen her som vet hvor stor effekt kardio har på muskelvekst?

edit: Om det har noen negativ innvirkning altså.

Sett bort fra at du mister kaloriene du eventuelt ikke klarer få i deg, er det positiv innvirkning. Se noen sider tilbake, så var det tatt opp.

også hørt (erfart) at det smaker værre enn skrævet til høna! Skummet/ekstra lett ftw!

Pfft. Skummet/ ekstra lett er vann med hvitt fargestoff.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...