Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

I går eller i forrigegårs var det noen som postet en artikkel om Cardio og gain. Husker ikke helt hvem dette var og kan ikke finne den. Anyone? :)

BTW: Måtte kose meg med pizza i dag på restaurant. Veldig tynn og sprø bunn med tomatsaus, ost og pepperoni. Noen ide om ca. kal og protein innhold? Finner masse på nett, men dette er jo amerikansk pizza toppet med et hus med olje og ost samt mega bunn.

Endret av Hugol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står i UD at man skal holde seg under 100g fra sukrose og 50g fra fruktose, så helst så lite godis og frukt som mulig. Usikker på hvor mye det har og si, men sto endel forskning om hvorfor i boken iallefall. (bare skumleste over de delene ) :D

Utenriksdirektoratet? :huh:

Ingen problem å ete 6,5 stykk frukt kvar dag. Godteri er berre e-stoff, mens frukt har næringsstoff, vitamin, oksidanter, antioksidanter og gudane veit kva.

Spis frukt for hurtigere vektnedgang og bedre helse!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, jeg er ikke veldig bekjent med egenskapene Beta alanine, annet enn at det prikker i hele kroppen så gjerne opplys meg om det hvis noen gidder (orker ikke google akk nå).

Personlig synes jeg pre-workout passer bra om jeg trener 5x5 og 3/4 x 10-12.

Den seies å ha same effekt som kreatin, men du får 1-2 ekstra reps når du er i 12-15 reps range.

Samt at den hjelper på løpeformen/kondis og forbedrer tiden med ca 1-3%

Lenke til kommentar

Ved flere enn 15 reps blir musklene lange :mrgreen:

Det spørs vel hva slags trening det er snakk om.

If%20you%20know%20what%20I%20mean..png

Fordel med t-skjorte vs singlet: Det er sannsynligvis kun dagens svette som blir liggende igjen på preacherbenken.

Vasker du ikke singleten etter du har trent??

Du kan jo skrive her hvilket senter det er så vi finner det på facebook, så kan vi skrive for deg

Ohoho! THIS!

Avancia Sport Center Brandbu/Gran :)

Sånn. Da har jeg kommentert den saken. Ikke fordi jeg noen gang vil være medlem på Avancia, men fordi de skal vite hvor idiotisk det er å diktere hva medlemmene skal kle seg i. Så lenge alle medlemmene har på seg noe, så bør de ikke klage. Jeg oppfordrer dere andre til å gjøre det samme.

Du som bor rett utafor Oslo har vel andre alternativer. Si opp medlemskapet ditt. Kanskje flere andre gjør det samme, og Avancia tar til fornuften.

Noe som ikke er relatert til det:

Fresh fitness, som jeg har medlemskap på, har sentere i Oslo, Ski, Moss og Drammen. Jeg er som nevnt på flyttefot til Bergen og sa opp medlemsskap mitt på e-post. Jeg måtte humre litt da jeg fikk til svar at jeg ikke måtte si opp medlemsskapet, for jeg kan trene på alle sentrene deres med det kortet jeg har.

• Liker 1
Lenke til kommentar

I går eller i forrigegårs var det noen som postet en artikkel om Cardio og gain. Husker ikke helt hvem dette var og kan ikke finne den. Anyone? :)

BTW: Måtte kose meg med pizza i dag på restaurant. Veldig tynn og sprø bunn med tomatsaus, ost og pepperoni. Noen ide om ca. kal og protein innhold? Finner masse på nett, men dette er jo amerikansk pizza toppet med et hus med olje og ost samt mega bunn.

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/cardio-and-mass-gains.html

• Liker 1
Lenke til kommentar

Står i UD at man skal holde seg under 100g fra sukrose og 50g fra fruktose, så helst så lite godis og frukt som mulig. Usikker på hvor mye det har og si, men sto endel forskning om hvorfor i boken iallefall. (bare skumleste over de delene ) :D

UD = Utenriksdepartementet

UDI = Utlendingsdirektoratet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Regner med at du får i deg noen 100g bare fra karb-pulver da?

Ellers er jo havregryn lette carbs (kanskje litt mye fett) Har selv klart 350g til frokost noen dager jeg har vært på bulk :p

Var planen, men var litt treig til å bestille så får nok ikke karbpulver før neste karbdag :/

Ingen problem å ete 6,5 stykk frukt kvar dag. Godteri er berre e-stoff, mens frukt har næringsstoff, vitamin, oksidanter, antioksidanter og gudane veit kva.

Spis frukt for hurtigere vektnedgang og bedre helse!

Ultimate Diet (av lyle mcdonald)

Lenke til kommentar

Kopierer et spørsmål fra loggen, regner med det er flere som ser det og kan svare meg her:

Men har et spørsmål:

Selv om jeg har hatt greie resultater å vise til med fyrstikkprogrammet, vurderer jeg nå å gå over til 5x5 stronglifts. Dette rett og slett fordi fyrstikkprogrammet tar laang tid. Er dette dumt? Vil jeg merke noe nedgang i volum mtp. at fyrstikkprogrammet har en del isolasjonsøvelser med høyt antall reps?

Hvordan burde jeg begynne på et nytt program med vekt osv?

Forresten, noen logger her inne med før/etter bilder etter å ha fulgt Stronglifts?

Lenke til kommentar

Kopierer et spørsmål fra loggen, regner med det er flere som ser det og kan svare meg her:

Men har et spørsmål:

Selv om jeg har hatt greie resultater å vise til med fyrstikkprogrammet, vurderer jeg nå å gå over til 5x5 stronglifts. Dette rett og slett fordi fyrstikkprogrammet tar laang tid. Er dette dumt? Vil jeg merke noe nedgang i volum mtp. at fyrstikkprogrammet har en del isolasjonsøvelser med høyt antall reps?

Hvordan burde jeg begynne på et nytt program med vekt osv?

Forresten, noen logger her inne med før/etter bilder etter å ha fulgt Stronglifts?

Det vil nok ikke være noen nedgang, nei. Det er et bilde i loggen min av hva stronglifts-ish trening gjør med ryggen.

Link. Ellers har Zeph noen bilder fra Stronglifts-ish trening han også.

Endret av wingeer
Lenke til kommentar

Det er hvertfall god fremgang i masse å vise til der! Og det er nettopp det jeg trenger; masse masse!

Lastet nettopp ned stronglifts sitt regneark med charts over hva man skal løfte til en hver økt, virker noe optimistisk, men med nok mat kanskje det går?

post-225303-0-48975200-1344510880_thumb.jpg

Endret av spinkeljaevel
Lenke til kommentar

Kjeder meg! Vil skape litt liv og røre i Treningsforumet på Kvinneguiden, men har mistet all fantasi :(

Hva tror dere? "Hopping utvider fotbladene og gjør deg plattfot"? "10 minutter Rumba gir like mye effekt som 2 timer kondisjonstrening"?

"Ny *insert tilfeldig dings* fra TVShop fungerer!"?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er hvertfall god fremgang i masse å vise til der! Og det er nettopp det jeg trenger; masse masse!

Lastet nettopp ned stronglifts sitt regneark med charts over hva man skal løfte til en hver økt, virker noe optimistisk, men med nok mat kanskje det går?

125 x 5 i bøy innen slutten av oktober? Vel, jeg gleder meg!

Du vil nok få litt masse på kroppen av stronglifts også. Jeg kjørte ofte 4x4 istedenfor 5x5, så hos meg ble det enda mer styrkefokusert.

Lineær progresjon er veldig optimistisk i seg selv. Du kommer til å stagnere før eller senere. Spesielt i militærpress. Så benkpress, så bøy, osv. Poenget med programmet er riktignok det at du skal spise nok mat hele veien, og derfor kunne klare å gnage deg gjennom det. Du vil få et godt grunnlag til styrke, men å bare trene det programmet vil i ytterst sjeldne tilfeller gjøre at du bøyer 200kg og marker 300kg.

Kjeder meg! Vil skape litt liv og røre i Treningsforumet på Kvinneguiden, men har mistet all fantasi :(

Hva tror dere? "Hopping utvider fotbladene og gjør deg plattfot"? "10 minutter Rumba gir like mye effekt som 2 timer kondisjonstrening"?

"Ny *insert tilfeldig dings* fra TVShop fungerer!"?

"Hvis du ikke spiser hver time så går forbrenningen ned."

Lenke til kommentar

Tja... øke 50% i løpet av 6 uker høres litt vel optimistisk ut.

I så fall kunne folk gå frå "0", ala 40kg i benk til 200 i løpet av eit halvt år.

Lenke til kommentar

Dersom værmeldingen holder hva den har lovet så blir det mitt første rekordforsøk på 3000 meter noe sinne i morgen! Er ganske spent, jeg har aldri løpt så kort før, men i de siste månedene har jeg blitt mer og mer omdannet til en "lang-mellomgdistanseløper".

Meteorologisk institutt har lurt meg igjen. Rekordforsøket er utsatt inntil videre. Meteorologisk my ass. MeteoroUlogisk!

• Liker 1
Lenke til kommentar

I begynnelsen kan du nok legge på 5 kg hver gang i markløft og 2,5 kg i de andre øvelsene. Men hvis du ikke er nybegynner, vil det fort gå litt saktere. Da kan du prøve å legge på 2,5 kg for hver gang i markløft og 2,5 kg for hver andre gang du tar de andre øvelsene. Etter det igjen kan du legge på 2,5 kg for hver andre uke, osv. Men da er det kanskje på tide å laste av og jobbe seg oppover på nytt, eller bytte program igjen. Selv har jeg merket at det er blitt vanskelig å øke i både markløft og knebøy. Jeg løser dette ved å kjøre tung knebøy som den første øvelsen på A-treningene, og så tung markløft først på B-treningene, for så å ta litt lettere, ca 15 kg mindre, i knebøy etterpå i B-treningene.

Sånn, der har jeg også kommentert. Regner med face-shitstorm imorgen :green:
:D hvor finner jeg siden, gief link plz

http://www.facebook....155692007865171 :grin2::mrgreen::fun:

Haha! Hvem er han Erlend finingen??

Det lurer jeg også på. Maken til kjekk kar har jeg aldri sett.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...