Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Då er den ekstra gunsting om ein trener i 10-15 reps range, for der får ein best utbytte av BA?

Det tar rundt 1 månad før ein blir vant til BA og det prikker ikkje lenger:)

Har du prøvd 24fitness? Bra senter og syns den er mye bedre enn LAfintess.

Tja, jeg er ikke veldig bekjent med egenskapene Beta alanine, annet enn at det prikker i hele kroppen så gjerne opplys meg om det hvis noen gidder (orker ikke google akk nå).

Personlig synes jeg pre-workout passer bra om jeg trener 5x5 og 3/4 x 10-12.

Har ikke prøvd 24 fitness, men jeg prøvde et senter som heter Box Gym. Det var ganske bra, med egen seksjon for militær-press (for sho!), olympisk boksering osv.

@Kevlar: ahaaa, leste ikke at du skrev "preacher-curl" :p Good thing jeg aldri trener preacher girl, eermaageeeerd!

@Kjetil_90: Wtf, mate?! Trente ikke du i stavangår?

Edit: haha! Ser nå at jeg skrev "preacher girl" helt ubevisst! Jeg lar den stå!!

Editedit: 3333 innlegg! #somuchwin!

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Må karbe opp i morgen nå som jeg følger UD 2.0, noen tips til hva man kan spise som har ålreit karbinnhold og lite fett? Og smaker litt godt i samme slengen...

Puffet ris og billig melkeis, typ first price.

Om han er ute etter lavkvalitets karbohydrater og lite næring, ja.

Lag deg heller en shake med noe frukt, proteinpulver og annet snacks.

Lenke til kommentar

Pls.

Når ble proteinshake en karbkilde? En karbup/refeed inneholder ofte 4-6g karbohydrater pr. kg bw, det er i alle fall det på PSMF. Skal innrømme at jeg ikke har lest så mye på UD 2.0, men vil tro det er omtrent det samme.

Det er ingenting i veien med å kose seg med litt "drittmat", så lenge resten av kostholdet er på plass og man holder seg innenfor makromålene sine.

Endret av OlafG
Lenke til kommentar

Synes egentlig ikke påbudt kleskode gjør meg noe på treningstudio.

Synes for eks. at Friskhusene i som generelt har greit med frivekter/olympisk størrelse på vektene osv. er greiere og trene på enn diverse andre senter jeg har vært på med masse fancy aparater, hvor alle gutta har på seg singlet og 25/20kg skivene bare er 20cm i diameter.

Ellers synes jeg singlet er kjekt når man bare skal gjøre discopump-aktige økter, men på tunge baseløft derimot vil jeg holde jointsa warm and lubricated.

Åhååhå, dette! Dresskode er ikke viktig, så lenge de har utstyret på plass.

Dersom værmeldingen holder hva den har lovet så blir det mitt første rekordforsøk på 3000 meter noe sinne i morgen! Er ganske spent, jeg har aldri løpt så kort før, men i de siste månedene har jeg blitt mer og mer omdannet til en "lang-mellomgdistanseløper".

Post resultater, da. 3000m kan nok flere relatere seg til.

Lenke til kommentar

Dersom værmeldingen holder hva den har lovet så blir det mitt første rekordforsøk på 3000 meter noe sinne i morgen! Er ganske spent, jeg har aldri løpt så kort før, men i de siste månedene har jeg blitt mer og mer omdannet til en "lang-mellomgdistanseløper".

Post resultater, da. 3000m kan nok flere relatere seg til.

Er spent, det er en distanse jeg har null erfaring på så ikke forvent Norgesrekord med en gang :w00t:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Då er den ekstra gunsting om ein trener i 10-15 reps range, for der får ein best utbytte av BA?

Det tar rundt 1 månad før ein blir vant til BA og det prikker ikkje lenger:)

Har du prøvd 24fitness? Bra senter og syns den er mye bedre enn LAfintess.

Tja, jeg er ikke veldig bekjent med egenskapene Beta alanine, annet enn at det prikker i hele kroppen så gjerne opplys meg om det hvis noen gidder (orker ikke google akk nå).

Personlig synes jeg pre-workout passer bra om jeg trener 5x5 og 3/4 x 10-12.

Har ikke prøvd 24 fitness, men jeg prøvde et senter som heter Box Gym. Det var ganske bra, med egen seksjon for militær-press (for sho!), olympisk boksering osv.

@Kevlar: ahaaa, leste ikke at du skrev "preacher-curl" :p Good thing jeg aldri trener preacher girl, eermaageeeerd!

@Kjetil_90: Wtf, mate?! Trente ikke du i stavangår?

Edit: haha! Ser nå at jeg skrev "preacher girl" helt ubevisst! Jeg lar den stå!!

Editedit: 3333 innlegg! #somuchwin!

3333!

Wtf? Stavanger? Det nærmeste jeg har vært Stavanger er når jeg har kjørt forbi der for mange år siden.

Bor 30 min utenfor Oslo, så det hadde vært rimelig retarded av meg å trene der :tease:

Lenke til kommentar

Å få i seg 3500 kcal utan high fat, junk eller ris/poteter er ganske seigt.

Oppkarben er fra tors kveld og ut fredagen, så 1,5 dag. Skal få i meg 1000g karbohydrater, så ca 4000kcal kun fra karber. Hardt!

Sist oppkarb kjørte jeg 100g seigmenn, 3 pakker riskaker, litt havregryn, masse brød, taco og pizza (med litt ost)... som jeg husker i farten, klarte 900 og noe, da sa det stopp :p

Puffet ris og billig melkeis, typ first price.

Får man melkeis uten så mye fett? Puffet ris er egentlig ikke så dumt, men har ikke spist det siden jeg var liten. Slenger man bare oppi litt melk?

Om han er ute etter lavkvalitets karbohydrater og lite næring, ja.

Lag deg heller en shake med noe frukt, proteinpulver og annet snacks.

Står i UD at man skal holde seg under 100g fra sukrose og 50g fra fruktose, så helst så lite godis og frukt som mulig. Usikker på hvor mye det har og si, men sto endel forskning om hvorfor i boken iallefall. (bare skumleste over de delene ) :D

Endret av discostu
Lenke til kommentar

Kjører utelukkende frontbøy for tiden, og har tenkt å fortsette med det. Før trente jeg "vanlig" nakkebøy. Det som ikke endrer seg er at du uansett må lære deg og stramme magen skikkelig. Spesielt hvis du har (anterior?) pelvic tilt. Det vil også hjelpe å tøye hofteleddsbøyere, som nevnt i det evige.

Dersom du sliter med ryggen vil frontbøy være mye mindre belastende på nettopp ryggen. Har lest at det kan være mindre slitsomt for knær og mer slitsomt for knær, så der skal jeg ikke uttale meg. Mine knær trives hvertfall med frontbøy, og om du kun trener det et par ganger i uka er det nok hvertfall ikke noe stress. Med mindre du har underliggende problemer der fra før, selvsagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...