Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Hvorfor ha med vann? Er det ikke irriterende når tunfisken svømmer sin vei?

 

Det er ihvertfall ikke bevist!!

 

Men ifølge min egen brosciense-logikk tar jo kroppen bedre opp alt rett etter trening (er jo derfor man tar carb/protein shaken) og da vil det være logisk og spise litt og (kjeften lager vel til og med ensymer når man tygger som gjør at kroppen tar næring bedre opp?)

 

Nei, du har rett i at ingenting kan bevises. Men det er fint om noen kan sannsynliggjøre det ene eller det andre.

 

Jeg har nemlig lest at proteinsyntesen varer i 48 timer etter trening uansett, så det vil derfor ikke gjøre noen forskjell om man spiser (og/eller drikker proteiner) med en gang eller venter litt. Min logikk sier meg at TN og andre produsenter lett kan påstå noe slikt eller feilaktig tolke forskning slik, for det vil jo hjelpe på salget av tilskuddene deres.

 

Jeg lurer også på om kroppen virkelig tar opp flytende proteiner bedre enn fast føde, eller om dette er en myte satt til livs av de som selger proteinpulver?

 

Åpenbart derfor, men jeg vil tro at det er bedre å fordøye proteinene den første timen i motsetning til den 48.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom de fleste her kan mye om kosthold, så prøver jeg meg her på et spørsmål.

 

Har fått meg deltidsjobb, og jeg må ærlig si at jeg har sultet meg nesten hver eneste dag. Må bli flinkere til å ta med meg matpakke åpenbart. Gidder ikke kjøpe mat hver dag heller, da det fort blir dyrt.

 

Så spørsmålet er:

Har den siste uken hatt noe jeg tenker på som veldig oppblåst og løs mage. Kan dette komme av at jeg spiser lite? Den siste uka har det blitt slik: Frokost klokka 11.00, og kanskje litt mat 13.00.

Deretter er det jobb fra 15.00 til 21.00. Spiser ingenting i mellom disse klokkeslettene, men blir en del drikke.

Middag blir da 21.30 omtrent.

Kan dette være en årsak til den løse og urolige magen?

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

er det noen som har treningstips til en som skal begynne å trene etter ferien har kort på en gym hær (tidligere mislykket forsøk på å kommer i bedre form) jeg tenkte på 2 dager på gymen og 1 dag svømming i uka. noen tanker om hvordan jeg bør legge opp øvelser og sånt når jeg trener på gymmen?

Lenke til kommentar

Har lyst til å få vekk litt fett på magen, men fy fader så lite energi jeg har. Å gå i underskudd (som jeg vel gjør nå) i tillegg til knebøy og markløft bør vel gi resultater for magefettet + litt 4x4 intervaller, men har jo ikke energi eller ork. Får også hodepine, men det kan vel løses med mer væske kanskje.

Man blir vel vant til det etterhvert også? At den kraftige sultfølelsen går vekk?

 

Takk for tipset, TheNarsissist. Skal prøves! :)

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Ettersom de fleste her kan mye om kosthold, så prøver jeg meg her på et spørsmål.

 

Har fått meg deltidsjobb, og jeg må ærlig si at jeg har sultet meg nesten hver eneste dag. Må bli flinkere til å ta med meg matpakke åpenbart. Gidder ikke kjøpe mat hver dag heller, da det fort blir dyrt.

 

Så spørsmålet er:

Har den siste uken hatt noe jeg tenker på som veldig oppblåst og løs mage. Kan dette komme av at jeg spiser lite? Den siste uka har det blitt slik: Frokost klokka 11.00, og kanskje litt mat 13.00.

Deretter er det jobb fra 15.00 til 21.00. Spiser ingenting i mellom disse klokkeslettene, men blir en del drikke.

Middag blir da 21.30 omtrent.

Kan dette være en årsak til den løse og urolige magen?

 

 

Disclaimer: Dette svaret er basert på egne erfaringer, og bare egne erfaringer.

 

Ja. Det kan være en årsak. Jeg føler meg litt sånn når det går lenge mellom hvert måltid.

Lenke til kommentar

Et spørsmål som jeg har diskutert masse med to kompiser på fotballtrening idag. Jeg spiller fotball i høyt nivå, mye tempo og sånt. Og jeg har begynt å drive med styrketrening, i tre måneder nå. Jeg nevnte på treningen til dem at jeg drev en god del med basistrening i det siste, altså markløft og knebøy, og fikk kjeft av dem. At jeg vil bli treig og miste mye av farten min. Jeg er uenig, jeg mener at det er bra for min del. Eller tar jeg feil?

 

Kan dere bekrefte eller avbekrefte om det er bra å drive med knebøy og markløft til tross fotball og tempo?

Lenke til kommentar

Et spørsmål som jeg har diskutert masse med to kompiser på fotballtrening idag. Jeg spiller fotball i høyt nivå, mye tempo og sånt. Og jeg har begynt å drive med styrketrening, i tre måneder nå. Jeg nevnte på treningen til dem at jeg drev en god del med basistrening i det siste, altså markløft og knebøy, og fikk kjeft av dem. At jeg vil bli treig og miste mye av farten min. Jeg er uenig, jeg mener at det er bra for min del. Eller tar jeg feil?

 

Kan dere bekrefte eller avbekrefte om det er bra å drive med knebøy og markløft til tross fotball og tempo?

Mer muskler - mer vekt. Mer vekt - vanskeligare å løpe fort.

På andre siden, så er det ein vis fordell å ha store muskler i fotball også, ein bra eksempel er vel Drogba.

 

Imo - styrke er veldig bra om du spiler fotball, men sats på å øke styrke, framfor volum. Og alt med måte selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Skjønt at det må trenes på riktig måte, men hvordan skal det gjøres? Jeg er totalt nybegynner når det gjelder styrketrening, kun tre måneder kunnskap med alt det der. Hvordan kan jeg skille mellom styrke og volum, og ikke minst hvordan øke styrke framover volum. På forhånd takk :)

 

 

 

 

Forresten jeg er dypt takknemlig å ha dere her i forumet, har plukket mange gode råde og tips her før jeg i hele tatt faktisk våger å poste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...